Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons 01 mar 2017, 16:36

EDIT: Skriver som en kratta ser jag, men orkar inte ändra.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu ons 01 mar 2017, 22:44

Ska bli intressant att följa om Skuggan kan leverera på sin nya post och göra det stålbad som kommer krävas för att ge Bulan bästa tänkbara förutsättningar eller om han visar lika dålig koll på spelare som han hade som tränare när han valde Harju som kapten!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask tor 02 mar 2017, 05:25

pingu skrev:Ska bli intressant att följa om Skuggan kan leverera på sin nya post och göra det stålbad som kommer krävas för att ge Bulan bästa tänkbara förutsättningar eller om han visar lika dålig koll på spelare som han hade som tränare när han valde Harju som kapten!
Det var väl Fagervall som tillsatte Harju ?!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 02 mar 2017, 07:41

icemask skrev:
pingu skrev:Ska bli intressant att följa om Skuggan kan leverera på sin nya post och göra det stålbad som kommer krävas för att ge Bulan bästa tänkbara förutsättningar eller om han visar lika dålig koll på spelare som han hade som tränare när han valde Harju som kapten!
Det var väl Fagervall som tillsatte Harju ?!

Försök inte lägga fram fakta Icemask, drevet har börjat sikta in sig på nästa objekt som måste bort från sin position efter Osten och Skuggan har fått lämna sina tidigare uppdrag.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tor 02 mar 2017, 08:12

Oavsett så ska det bli roligt att se hur Bulan formerar det lag han får nästa år. Att Harju fortfarande är kapten torde vara höga odds, för en gångs skull.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 02 mar 2017, 10:43

hokkzorz skrev:
icemask skrev:
pingu skrev:Ska bli intressant att följa om Skuggan kan leverera på sin nya post och göra det stålbad som kommer krävas för att ge Bulan bästa tänkbara förutsättningar eller om han visar lika dålig koll på spelare som han hade som tränare när han valde Harju som kapten!
Det var väl Fagervall som tillsatte Harju ?!

Försök inte lägga fram fakta Icemask, drevet har börjat sikta in sig på nästa objekt som måste bort från sin position efter Osten och Skuggan har fått lämna sina tidigare uppdrag.
Jag vet inte om du syftar på mig, men i sådant fall var jag inne på att Harju inte skulle vara kapten långt innan jag bestämde mig för att jag tyckte att det var dags för Skuggan att lämna över.

Vidare vill jag ha kvar Harju i laget, men inte som kapten.

Kanske du syftade på någon annan, men jag vill ändå klargöra för alla var jag står.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tor 02 mar 2017, 11:22

hokkzorz skrev:
icemask skrev:
pingu skrev:Ska bli intressant att följa om Skuggan kan leverera på sin nya post och göra det stålbad som kommer krävas för att ge Bulan bästa tänkbara förutsättningar eller om han visar lika dålig koll på spelare som han hade som tränare när han valde Harju som kapten!
Det var väl Fagervall som tillsatte Harju ?!

Försök inte lägga fram fakta Icemask, drevet har börjat sikta in sig på nästa objekt som måste bort från sin position efter Osten och Skuggan har fått lämna sina tidigare uppdrag.

Oavsett om det var Fagervall, Wallson, Skuggan eller Wikegård som tillsatte Harju som kapten, så kvarstår faktum: Harju fick fortsätta axla den rollen under Skuggan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tor 02 mar 2017, 11:39

LulefanGBG skrev:
hokkzorz skrev:
icemask skrev:
pingu skrev:Ska bli intressant att följa om Skuggan kan leverera på sin nya post och göra det stålbad som kommer krävas för att ge Bulan bästa tänkbara förutsättningar eller om han visar lika dålig koll på spelare som han hade som tränare när han valde Harju som kapten!
Det var väl Fagervall som tillsatte Harju ?!

Försök inte lägga fram fakta Icemask, drevet har börjat sikta in sig på nästa objekt som måste bort från sin position efter Osten och Skuggan har fått lämna sina tidigare uppdrag.
Jag vet inte om du syftar på mig, men i sådant fall var jag inne på att Harju inte skulle vara kapten långt innan jag bestämde mig för att jag tyckte att det var dags för Skuggan att lämna över.

Vidare vill jag ha kvar Harju i laget, men inte som kapten.

Kanske du syftade på någon annan, men jag vill ändå klargöra för alla var jag står.

Fast nu har du ju sagt något negativt om något eller någon i föreningen, då är du automatiskt en del av drevet och en "hater" som bara ser allt negativt och inte stöttar laget.  rabbit

Personligen så håller jag med dig, jag har gärna kvar Harju i laget - men inte som lagkapten.

Dock så tycker jag att Harju gått ner sig en del den sista tiden, han var bättre i början/mitten på säsongen. Nu tar han en del felbeslut, som han inte gjorde tidigare, utöver de andra uppenbara bristerna i hans spel.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 02 mar 2017, 14:05

Vi kommer knappast bryta med Harju men jag kan väl hålla med om att det är en spelare man har högre förväntningar av trots att han leder interna poängligan. Men alla poäng är viktiga!

Harju har potential att vara bättre. Få bara hoppas att Bulan får igång han.
Men tvivlar på att han kommer att spela i dom 2 främsta kedjorna.

Jag tror Brendan Mikkelson får ett "C" på bröstet. Ett annat alternativ hade ju vart Andreas Falk men då får man ingen kontinuitet då han lämnar efter nästa säsong.

Om Chris skulle komma tillbaka så skulle det vara bra att placera Harju tillsammans med Chris i en 3:e lina.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken tor 02 mar 2017, 17:16

Tror att det är bättre att Chris kommer hem med ett "C" på bröstet. Tror att han vågar ryta ifrån lite. Här tror jag Harju är lite för mesig.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 02 mar 2017, 20:13

Norrlandstoken skrev:Tror att det är bättre att Chris kommer hem med ett "C" på bröstet. Tror att han vågar ryta ifrån lite. Här tror jag Harju är lite för mesig.

Ja jävlar, det är det som saknas i luleå idag, nån som "ryter till", en "pådrivare" hur jävla naiv får man bli.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tor 02 mar 2017, 20:15

hokkzorz skrev:
Norrlandstoken skrev:Tror att det är bättre att Chris kommer hem med ett "C" på bröstet. Tror att han vågar ryta ifrån lite. Här tror jag Harju är lite för mesig.

Ja jävlar, det är det som saknas i luleå idag, nån som "ryter till", en "pådrivare" hur jävla naiv får man bli.

Vi gör en (1) bra match, där vi inte bara lallar omkring likt Harju, och du tar det som ett exempel på vad säsongen hade behövt?

Med pådrivare i laget så hade vi inte uppträtt som slappetaskar i 90 % av våra matcher.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 02 mar 2017, 20:17

Urken skrev:
hokkzorz skrev:
Norrlandstoken skrev:Tror att det är bättre att Chris kommer hem med ett "C" på bröstet. Tror att han vågar ryta ifrån lite. Här tror jag Harju är lite för mesig.

Ja jävlar, det är det som saknas i luleå idag, nån som "ryter till", en "pådrivare" hur jävla naiv får man bli.

Vi gör en (1) bra match, där vi inte bara lallar omkring likt Harju, och du tar det som ett exempel på vad säsongen hade behövt?

Med pådrivare i laget så hade vi inte uppträtt som slappetaskar i 90 % av våra matcher.

Vi behöver folk som kan göra mål på dom chanserna vi får. Spela roll om vi har folk som driver på laget när det inte finns nått att driva på.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tor 02 mar 2017, 20:18

Vidare: folk pratar alltid om kontinuitet, hur viktigt det är. Jag håller delvis med. Notera ordet 'delvis'.

Ska vi fortsätta med samma stomme som denna säsong, så är jag ruskigt orolig inför framtiden. Var orolig redan inför denna säsong, och se hur det gick.

Växjö är ett klassexempel på hur rätt personer på rätt positioner kan lyfta en klubb oändligt många nivåer. Skellefteå är en annan.

Jag ser vilka problem vi har i spelartruppen - men vilka är det som värvar spelare och tar ut lagen? Börja uppifrån. Nu har viss förändring skett. Skönt. Detta till trots: jag är som sagt äckligt nervös inför framtiden.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 02 mar 2017, 20:19

Hade FBK haft dom chanserna som vi hade i första perioden hade det stått _minst_ 2-0 till dom där. Istället missar vi allt, dom kastar in en puck på mål som studsar på våran spelare in och det är godnatt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tor 02 mar 2017, 20:21

hokkzorz skrev:
Urken skrev:
hokkzorz skrev:
Norrlandstoken skrev:Tror att det är bättre att Chris kommer hem med ett "C" på bröstet. Tror att han vågar ryta ifrån lite. Här tror jag Harju är lite för mesig.

Ja jävlar, det är det som saknas i luleå idag, nån som "ryter till", en "pådrivare" hur jävla naiv får man bli.

Vi gör en (1) bra match, där vi inte bara lallar omkring likt Harju, och du tar det som ett exempel på vad säsongen hade behövt?

Med pådrivare i laget så hade vi inte uppträtt som slappetaskar i 90 % av våra matcher.

Vi behöver folk som kan göra mål på dom chanserna vi får. Spela roll om vi har folk som driver på laget när det inte finns nått att driva på.

Du har inte fel, men jag vill ändå se det på ett annat sätt.

Som jag tolkar dig vill du att vi ska fortsätta skapa fyra lägen på en hel match (sett till hela säsongen och inte endast kvällens match, där vi faktiskt skapar en hel del). Problemet nu är att vi inte sätter chanserna.

Vad jag vill är att vi ska fortsätta driva spelet i matcherna, skapa massvis med lägen. Till slut trillar pucken in. Självklart behövs även skills till detta. Men att ha någon med piska i båset som ser till att spelarna verkligen gör allt för att skapa sina lägen, är hela fundamentet till att överhuvutaget göra mål. Inga chanser - inga mål.

Vad spelar det för roll ifall vi värvar Crosby om han inte vill kämpa?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tor 02 mar 2017, 20:33

Urken skrev:Vidare: folk pratar alltid om kontinuitet, hur viktigt det är. Jag håller delvis med. Notera ordet 'delvis'.

Ska vi fortsätta med samma stomme som denna säsong, så är jag ruskigt orolig inför framtiden. Var orolig redan inför denna säsong, och se hur det gick.

Växjö är ett klassexempel på hur rätt personer på rätt positioner kan lyfta en klubb oändligt många nivåer. Skellefteå är en annan.

Jag ser vilka problem vi har i spelartruppen - men vilka är det som värvar spelare och tar ut lagen? Börja uppifrån. Nu har viss förändring skett. Skönt. Detta till trots: jag är som sagt äckligt nervös inför framtiden.

Jag delar din oro. Bulan i all ära men tror vår tid som topplag är över för en tid framåt.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 02 mar 2017, 20:35

Urken skrev:
hokkzorz skrev:
Urken skrev:
hokkzorz skrev:
Norrlandstoken skrev:Tror att det är bättre att Chris kommer hem med ett "C" på bröstet. Tror att han vågar ryta ifrån lite. Här tror jag Harju är lite för mesig.

Ja jävlar, det är det som saknas i luleå idag, nån som "ryter till", en "pådrivare" hur jävla naiv får man bli.

Vi gör en (1) bra match, där vi inte bara lallar omkring likt Harju, och du tar det som ett exempel på vad säsongen hade behövt?

Med pådrivare i laget så hade vi inte uppträtt som slappetaskar i 90 % av våra matcher.

Vi behöver folk som kan göra mål på dom chanserna vi får. Spela roll om vi har folk som driver på laget när det inte finns nått att driva på.

Du har inte fel, men jag vill ändå se det på ett annat sätt.

Som jag tolkar dig vill du att vi ska fortsätta skapa fyra lägen på en hel match (sett till hela säsongen och inte endast kvällens match, där vi faktiskt skapar en hel del). Problemet nu är att vi inte sätter chanserna.

Vad jag vill är att vi ska fortsätta driva spelet i matcherna, skapa massvis med lägen. Till slut trillar pucken in. Självklart behövs även skills till detta. Men att ha någon med piska i båset som ser till att spelarna verkligen gör allt för att skapa sina lägen, är hela fundamentet till att överhuvutaget göra mål. Inga chanser - inga mål.

Vad spelar det för roll ifall vi värvar Crosby om han inte vill kämpa?

Problemet är inte att vi inte kämpar, men vi får inget uträttat. Tittar man på statistiken från matchen är det helt otroligt att FBK vinner med 5-0

http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FwOB621g/statistics/6489

Det har sett ut likadant i många matcher, vi är med i matcherna, vi skapar chanser men vi missar på tok för mycket. Det håller inte. Sweatt får fan inte missa sånna lägen som han hade i första perioden, det är för dåligt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tor 02 mar 2017, 20:37

Jag håller inte med. Jag tycker inte alls att vi skapar tillräckligt för att vinna matcherna. Vi har spelat någon slags alibihockey där vi otroligt sällan skapar kvalificerade målchanser. Det bästa sättet jag kan förklara hur jag ser på vårt anfallsspel är: trubbigt.

Hur som: tur att tvillingarna gick till fiskrenset. Nu får vi se vad vi fyller på med. Måste vara riktiga kioskvältare. Flera stycken.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av JuniorX tor 02 mar 2017, 20:49

Vi jobbar alltid hårt. I början. Vi är ofta det bästa laget i första perioden. Men det är också den perioden när motståndarna klarar av att försvara sig som bäst. Sedan går vi ner i intensitet allteftersom och det är ofta som vi är riktigt sega i tredje perioden. Vi förlorar närkamper, vi förlorar situationer när vi är i överläge, vi tappar puckar vid sargerna, vi är tvåa på puckarna, vi spelar inte klart situationerna, vi börja chansa och vi kastar iväg puckar istället för att försöka passa. Det är väldigt, väldigt sällan som vi forcerar hårt i slutet på matcherna.
Och just det mönstret har blivit tydligt den senare delen av säsongen tycker jag.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 02 mar 2017, 20:51

Urken skrev:Jag håller inte med. Jag tycker inte alls att vi skapar tillräckligt för att vinna matcherna. Vi har spelat någon slags alibihockey där vi otroligt sällan skapar kvalificerade målchanser. Det bästa sättet jag kan förklara hur jag ser på vårt anfallsspel är: trubbigt.

Hur som: tur att tvillingarna gick till fiskrenset. Nu får vi se vad vi fyller på med. Måste vara riktiga kioskvältare. Flera stycken.

Kan delvis hålla med om alibihockey. Vi kommer sällan in på kassen utan hålls ganska enkelt ute vid sargerna. Oftas skapar vi chanserna på att vi spelvänder snabbt i mittzon eller vid forecheck då vi tvingar fram ett misstag. Väldigt sällan vi spelar oss kontrollerat fram till en målchans i anfallszonen. Det händer men vi får ut allderles för lite på våra chanser. Därför är det så förbannat viktigt att sätta dom där chanserna vi får. Tvinga motståndarna att öppna upp sig lite mer och då kan vi spela effektivt styrspel eller forecheck när läge ges utan att behöva hålla på och slösa energi på dåligt spel i anfallzonen som egentligen inte leder till ngt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu tor 02 mar 2017, 20:52

Määk skrev:
Urken skrev:Vidare: folk pratar alltid om kontinuitet, hur viktigt det är. Jag håller delvis med. Notera ordet 'delvis'.

Ska vi fortsätta med samma stomme som denna säsong, så är jag ruskigt orolig inför framtiden. Var orolig redan inför denna säsong, och se hur det gick.

Växjö är ett klassexempel på hur rätt personer på rätt positioner kan lyfta en klubb oändligt många nivåer. Skellefteå är en annan.

Jag ser vilka problem vi har i spelartruppen - men vilka är det som värvar spelare och tar ut lagen? Börja uppifrån. Nu har viss förändring skett. Skönt. Detta till trots: jag är som sagt äckligt nervös inför framtiden.

Jag delar din oro. Bulan i all ära men tror vår tid som topplag är över för en tid framåt.

Oron inför nästa säsong måste vara spridd både bland fans och sponsorer!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tor 02 mar 2017, 21:02

hokkzorz skrev:
Urken skrev:Jag håller inte med. Jag tycker inte alls att vi skapar tillräckligt för att vinna matcherna. Vi har spelat någon slags alibihockey där vi otroligt sällan skapar kvalificerade målchanser. Det bästa sättet jag kan förklara hur jag ser på vårt anfallsspel är: trubbigt.

Hur som: tur att tvillingarna gick till fiskrenset. Nu får vi se vad vi fyller på med. Måste vara riktiga kioskvältare. Flera stycken.

Kan delvis hålla med om alibihockey. Vi kommer sällan in på kassen utan hålls ganska enkelt ute vid sargerna. Oftas skapar vi chanserna på att vi spelvänder snabbt i mittzon eller vid forecheck då vi tvingar fram ett misstag. Väldigt sällan vi spelar oss kontrollerat fram till en målchans i anfallszonen. Det händer men vi får ut allderles för lite på våra chanser. Därför är det så förbannat viktigt att sätta dom där chanserna vi får. Tvinga motståndarna att öppna upp sig lite mer och då kan vi spela effektivt styrspel eller forecheck när läge ges utan att behöva hålla på och slösa energi på dåligt spel i anfallzonen som egentligen inte leder till ngt.

Jävligt tråkigt att vi blir utvisade två av gångerna vi vågar trycka oss in på kassen. Med den bedömningsnivån SHL ligger på just nu får man inte "crash the net", inte konstigt man väljer skott utifrån.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 02 mar 2017, 21:02

Forwards med kontrakt

Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Karl Fabricius
Andreas Falk
Johan Forsberg
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila
Isac Lundeström
Gustav Rydahl
10st

Forwards med utgående

Joakim Hillding
Jacob Lagacé
Christopher Mastomäki
Kael Mouillierat
Bill Sweatt

--------------------------------------------------------------------------

Rydahl torde man ju bryta med. Varit väldigt skadedrabbad så man har ju knappt fått se honom men är ju inte heller spelartypen som det råder brist av.

Jag hade faktiskt sett hellre att Lagace varit kontrakterad än Fabricius och Falk. Tycker Fabricius har fått mycket draghjälp av Forsberg som gjort en väldigt bra säsong. Jag tycker den kedjan lever extremt på Forsberg för den offensiv dom åstadkommer. Falk inledde säsongen rätt bra men sett över hela säsongen anser jag Lagace varit bättre.

Mastomäki hade kunnat vara en förlängning om situationen varit annorlunda, ung och karriären kan gå åt olika håll men situationen och behovet av akut förstärkning av LHF så tycker jag inte man skall förlänga.

Sweatt har ju extrem kompetens i sin fart. Men tänker att han har kontraktserbjudanden från alla världens håll och skulle vara väldigt dyr att förlänga.

Junttila har varit rejält kass efter skadan. Men jag tänkte innan dess att Junttila skulle vara intressant få se i ett fungerande lag.



Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Jacob Lagace
Johan Forsberg
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila ?
Isac Lundeström
8st

Så skulle jag hellre sett att situationen sett inför denna tråd så att säga.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tor 02 mar 2017, 21:22

Personligen så vill jag bara ha kvar dessa spelare till nästa säsong (juniorer borträknade):

Lassinantti
Gustavsson

Engsund
Jaros
Melart
Själlin
Todd

Emanuelsson
Fabricius
Forsberg
Harju
Hedman
Mastomäki
Sweatt

Alla andra spelare bör inte få förlängt och de som har kontrakt hade jag, i en drömvärld, mer än gärna brutit kontrakten med.

Jag skulle sedan vilja ha in:

Två backar till första backpar
En back till tredje backpar
Två spelare till förstakedjan
Två spelare till andrakedjan

Lagacé skulle också kunna få stanna, men då ska han vara ruskigt billig, och inte fylla någon av platserna som ska in i de två förstakedjorna.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 02 mar 2017, 21:31

Backar med Kontrakt

Oscar Engsund
Christian Jaros
Brendan Mikkelson
Linus Nässén
Jan Sandström
Pontus Själin
Daine Todd
7st

Utgående
Ilari Melart
Craig Schira

------------------------------------------------------------------------------

Jaros vet man ju inte vad som händer med till denna säsong.

Melart skulle jag gärna förlänga med.

Schira har haft en svag säsong och ingen förlängning enligt mig. Schira har en hög högsta nivå men men.

Mikkelson skulle jag önskat man inte förlängt med.


Oscar Engsund
Christian Jaros ?
Ilari Melart
Linus Nässén
Jan Sandström
Pontus Själin
Daine Todd

Det utgångsläget hade jag föredragit.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken fre 03 mar 2017, 19:11

Våra backar är ruggigt statiska och sega. Stora och starka men de får panik om de i trångmål måste hantera puck på blå, i ex. pp. De kan sällan följa med forwards och rotera runt i anfallzonen utan står som statyer vid sargkanterna.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala lör 04 mar 2017, 05:54

Norrlandstoken skrev:Våra backar är ruggigt statiska och sega. Stora och starka men de får panik om de i trångmål måste hantera puck på blå, i ex. pp. De kan sällan följa med forwards och rotera runt i anfallzonen utan står som statyer vid sargkanterna.

Tyvärr så borde nästan alla bytas ut, inte en enda back får godkänt denna säsong, Jaros har blivit sämre och gör misstag på misstag, melart har också gått ned sig rejält, resten är klart underkända.

Sandström, schira och mikkelson är sämst just nu.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 04 mar 2017, 06:00

Lars158 skrev:Forwards med kontrakt

Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Karl Fabricius
Andreas Falk
Johan Forsberg  
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila
Isac Lundeström
Gustav Rydahl
10st

Forwards med utgående

Joakim Hillding  
Jacob Lagacé
Christopher Mastomäki
Kael Mouillierat  
Bill Sweatt

--------------------------------------------------------------------------

Rydahl torde man ju bryta med. Varit väldigt skadedrabbad så man har ju knappt fått se honom men är ju inte heller spelartypen som det råder brist av.

Jag hade faktiskt sett hellre att Lagace varit kontrakterad än Fabricius och Falk. Tycker Fabricius har fått mycket draghjälp av Forsberg som gjort en väldigt bra säsong. Jag tycker den kedjan lever extremt på Forsberg för den offensiv dom åstadkommer. Falk inledde säsongen rätt bra men sett över hela säsongen anser jag Lagace varit bättre.

Mastomäki hade kunnat vara en förlängning om situationen varit annorlunda, ung och karriären kan gå åt olika håll men situationen och behovet av akut förstärkning av LHF så tycker jag inte man skall förlänga.

Sweatt har ju extrem kompetens i sin fart. Men tänker att han har kontraktserbjudanden från alla världens håll och skulle vara väldigt dyr att förlänga.

Junttila har varit rejält kass efter skadan. Men jag tänkte innan dess att Junttila skulle vara intressant få se i ett fungerande lag.



Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Jacob Lagace
Johan Forsberg  
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila  ?
Isac Lundeström
8st

Så skulle jag hellre sett att situationen sett inför denna tråd så att säga.

Vill minnas att Toolanen också har kontrakt över nästa år, även om det kontraktet mest troligt varken gör till eller från i resonemanget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock lör 04 mar 2017, 07:42

Micke80 skrev:
Lars158 skrev:Forwards med kontrakt

Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Karl Fabricius
Andreas Falk
Johan Forsberg  
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila
Isac Lundeström
Gustav Rydahl
10st

Forwards med utgående

Joakim Hillding  
Jacob Lagacé
Christopher Mastomäki
Kael Mouillierat  
Bill Sweatt

--------------------------------------------------------------------------

Rydahl torde man ju bryta med. Varit väldigt skadedrabbad så man har ju knappt fått se honom men är ju inte heller spelartypen som det råder brist av.

Jag hade faktiskt sett hellre att Lagace varit kontrakterad än Fabricius och Falk. Tycker Fabricius har fått mycket draghjälp av Forsberg som gjort en väldigt bra säsong. Jag tycker den kedjan lever extremt på Forsberg för den offensiv dom åstadkommer. Falk inledde säsongen rätt bra men sett över hela säsongen anser jag Lagace varit bättre.

Mastomäki hade kunnat vara en förlängning om situationen varit annorlunda, ung och karriären kan gå åt olika håll men situationen och behovet av akut förstärkning av LHF så tycker jag inte man skall förlänga.

Sweatt har ju extrem kompetens i sin fart. Men tänker att han har kontraktserbjudanden från alla världens håll och skulle vara väldigt dyr att förlänga.

Junttila har varit rejält kass efter skadan. Men jag tänkte innan dess att Junttila skulle vara intressant få se i ett fungerande lag.



Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Jacob Lagace
Johan Forsberg  
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila  ?
Isac Lundeström
8st

Så skulle jag hellre sett att situationen sett inför denna tråd så att säga.

Vill minnas att Toolanen också har kontrakt över nästa år, även om det kontraktet mest troligt varken gör till eller från i resonemanget.

Idag har jag nog en dålig dag, men jag vi nog ha in så mycket nytt de bara går till Bulan inför nästa säsong.
Har alltid gillat Sweatt för hans fart och arbetsvilja, men hittar vi bör nog hitta en riktig klasspelare för samma pengar. Sweat har haft riktiga betonghänder denna säsong och de har inte impat på mig. Nu tror jag att Sweatt ändå lämnar för en annan del av Europa ändå av någon anledning.

Jag skulle nog skicka alla forwards utan kontrakt (utom en) + Rydahl och Juntti och försöka bygga nått nytt åt Bulan. Då hoppas jag Bulan kommer få vara med i värvningsarbetet.
Den jag skulle behålla är nog konstigt nog Masto, då jag tror han kommer att både växa in i SHL-kostymen både fysiskt och mentalt till nästa säsong. Han är ung och jag tror han kommer bli riktigt bra framöver.
Han utvecklades enormt förra säsongen och har i år gjort den 2a och svåra säsongen. Att Masto inte gjort samma avtryck i år är nog inte så konstigt, när (enligt mig) ingen annan spelare i laget gjort de förutom Einar & Isak av utespelarna. Dessutom är Masto storvuxen, så han behöver lite mer tid än pygmeer att växa in fysiskt.

På backsidan vill jag nog behålla Melart om de inte mot förmodan dyker upp en fysisk kanonback som råkar vilja flytta upp hit till "vildmarkerna"

Jag är normalt för att bygga på kontinuitet och att inte byta så många spelare, men nu känns de som en nystart skulle behövas även om de kommer ta sin tid för Bulan att spela ihop laget.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz lör 04 mar 2017, 07:48

Angående backarna.

http://www.shl.se/statistik/spelare/summary?season=2016&gameType=regular&count=-1&sortKey=BkS&position=D&status=All&team=LHF&vsTeam=All&outcome=all&location=all&invert=false

Ingen back har väl fantastiska stats, men det kan ju tillskrivas att laget har spelat dåligt över lag, men ett par saker kan man se.

Melart blockar väldigt lite skott
Engsund och Todd har sämst +/- (om man jämnar till antal spelade matcher)
Nässén och Själin har vart bättre än jag trodde.
Melart, Schira och Engsund tacklar mest.
Sandström blockar nästan dubbelt så mycket skott som den som är 2'a av backarna.

Skulle jag få välja inför nästa säsong skulle det se ut såhär

Sandström (låt han spela varva med Nässén och Själin och vara deras mentor)
Jaros (ifall han blir kvar)
Todd (våran bästa spelförande back)
Schira (bra allround och fysisk)
Mikkelson (bra allround)
Själin (nästa generation)
Nässén (nästa generation)
Engsund (stabil back, klart utvecklingsbar)
NY (Powerplay back, typ gunderson. lägg bra med flis på denna positionen)






hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken lör 04 mar 2017, 07:53

Jag hoppas ändå vi lyckas förlänga med Mr Svett. Tänk om vi kan få tillbaka Flicks, Klasen, Abbot som C + en klasscenter att leda 1:a?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken lör 04 mar 2017, 07:54

Haha

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 04 mar 2017, 10:04

Norrlandstoken skrev:Jag hoppas ändå vi lyckas förlänga med Mr Svett. Tänk om vi kan få tillbaka Flicks, Klasen, Abbot som C + en klasscenter att leda 1:a?
Flix nej då det sociala stryde han till NLA iom kvinnan hans trivdes inte i Luleå(hört den orsaken tidigare)
Klasen kan KANSKE komma då Osten har vart ned x anatal ggr till Lugano enl rykten
Abbott är nog realitet om han lämnar HV71 och får C på bröstet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz lör 04 mar 2017, 10:32

Jag skulle satsa på Nässén mer kommande säsong, förutsatt att han skriver på för ytterligare ett, några år. Vill inte att vi investerar i honom, för att han ska dra söderöver efter säsongen. Då ska istället Viktor Grahn eller liknande få uppmärksamhet och speltid.

Själlin är given. Ska spela i åtminstone tredje backpar.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders lör 04 mar 2017, 11:27

NallePhu skrev:
Norrlandstoken skrev:Jag hoppas ändå vi lyckas förlänga med Mr Svett. Tänk om vi kan få tillbaka Flicks, Klasen, Abbot som C + en klasscenter att leda 1:a?
Flix nej då det sociala stryde han till NLA iom kvinnan hans trivdes inte i Luleå(hört den orsaken tidigare)
Klasen kan KANSKE komma då Osten har vart ned x anatal ggr till Lugano enl rykten
Abbott är nog realitet om han lämnar HV71 och får C på bröstet!

Som han sa i intervjun när han lämnade så sa han att det inte funkade med det sociala just nu och att han absolut kunde tänka sig att komma tillbaka längre fram i karriären. Han är ju dock inte purung.

Jag skulle mer än gärna se Flix i Luleå igen. Men känns inte som att han kommer tillbaks.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 04 mar 2017, 12:00

hokkzorz skrev:Angående backarna.

http://www.shl.se/statistik/spelare/summary?season=2016&gameType=regular&count=-1&sortKey=BkS&position=D&status=All&team=LHF&vsTeam=All&outcome=all&location=all&invert=false

Ingen back har väl fantastiska stats, men det kan ju tillskrivas att laget har spelat dåligt över lag, men ett par saker kan man se.

Melart blockar väldigt lite skott
Engsund och Todd har sämst +/- (om man jämnar till antal spelade matcher)
Nässén och Själin har vart bättre än jag trodde.
Melart, Schira och Engsund tacklar mest.
Sandström blockar nästan dubbelt så mycket skott som den som är 2'a av backarna.

Skulle jag få välja inför nästa säsong skulle det se ut såhär

Sandström (låt han spela varva med Nässén och Själin och vara deras mentor)
Jaros (ifall han blir kvar)
Todd (våran bästa spelförande back)
Schira (bra allround och fysisk)
Mikkelson (bra allround)
Själin (nästa generation)
Nässén (nästa generation)
Engsund (stabil back, klart utvecklingsbar)
NY (Powerplay back, typ gunderson. lägg bra med flis på denna positionen)






Tror vi måste låta både Schira och Melart gå om vi ska värva en till back.
tittar vi på de backar som ska ha istid kommande säsong så ser det ut som följer:
Jaros (om han blir kvar)
Mikkelson
Todd
Engsund
Sandström
5 st

Sen har vi de som borde få speltid:
Själin
1 st

De som ska ha speltid om de utvecklas rätt under sommaren:
Nässén
Grahn
Johansson
3 st

Som jag ser det har vi antingen plats att förlänga med Melart eller Schira eller släppa båda och värva en till. Har däremot klubben fått besked att Jaros drar så kan vi behålla båda eller ena och värva en till.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin sön 05 mar 2017, 20:35

Har aldrig varit med om att det varit tyst om nyförvärv så här långt in på säsongen. Inte ett sketet rykte om nyförvärv til nästa säsong. Ja, Westerholms men det dog ju ut.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar sön 05 mar 2017, 20:43

Määk skrev:Har aldrig varit med om att det varit tyst om nyförvärv så här långt in på säsongen. Inte ett sketet rykte om nyförvärv til nästa säsong. Ja, Westerholms men det dog ju ut.

Kan nog vara beroende på hur den här säsongen slutar och på tillträdande HC
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock sön 05 mar 2017, 21:05

Få se om de är någon som stämplar ut och drar direkt efter att hesa Fredrik gjort sig hörd för sista gången för den här säsongen, likt Sigge och Flickier gjorde? Dom hann ju knappt av isen innan dom annonserade att ny adress var spikad. Nu hade ju ryktena redan innan placerat dom på annan ort, men ändå!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ivanhoe mån 06 mar 2017, 19:33

Vi behöver ta upp tråden att hitta guldkorn i allsvenskan..

Michael Lindqvist i AIK eller Kevin Goumas i Mora. Poängmakare i respektive lag.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37048
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45727

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 06 mar 2017, 19:45

https://i.servimg.com/u/f58/19/63/01/56/nsd10.jpg
Undrar om inte Mastomäki signat på för en annan SHL klubb tycker det låter lite så!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Redbear mån 06 mar 2017, 20:48

NallePhu skrev:https://i.servimg.com/u/f58/19/63/01/56/nsd10.jpg
Undrar om inte Mastomäki signat på för en annan SHL klubb tycker det låter lite så!

Haft det på känn ett tag att han kommer dra från Luleå, men skulle inte tro att det är klart med någon klubb ännu.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 mån 06 mar 2017, 20:52

Redbear skrev:
NallePhu skrev:https://i.servimg.com/u/f58/19/63/01/56/nsd10.jpg
Undrar om inte Mastomäki signat på för en annan SHL klubb tycker det låter lite så!

Haft det på känn ett tag att han kommer dra från Luleå, men skulle inte tro att det är klart med någon klubb ännu.

Ännu en av dessa trubbiga, ospeediga arbetare som Luleå är nedlusat av. Mastomäki borde ha blommat ut nu om han ska vara något att satsa på. Inte hela världen om han söker sig ett nytt lag. Det kan nog bli det bästa för alla.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av farre mån 06 mar 2017, 21:25

Jag förstår verkligen inte!
Vi gör en historiskt dålig säsong och folk härinne vill behålla 90% av årets trupp.
Hur tänker ni egentligen? Bulan kan inte trolla med det här gänget. Ingen kan!
För att vi ska ha en chans att göra en topp 4 satsning nästa år är det bara dessa herrar som ska vara kvar:

Lassi
Gustavsson

Todd
Själlin
Engsund
Jaros
Nässen (sjunde back)

Petter
Einar
Hedman
Harju
Falk (fjärde center)
Lundeström


Resten kan åka ner i den berömda soptunnan!

farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 06 mar 2017, 21:35

farre skrev:Jag förstår verkligen inte!
Vi gör en historiskt dålig säsong och folk härinne vill behålla 90% av årets trupp.
Hur tänker ni egentligen? Bulan kan inte trolla med det här gänget. Ingen kan!
För att vi ska ha en chans att göra en topp 4 satsning nästa år är det bara dessa herrar som ska vara kvar:

Lassi
Gustavsson

Todd
Själlin
Engsund
Jaros
Nässen (sjunde back)

Petter
Einar
Hedman
Harju
Falk (fjärde center)
Lundeström


Resten kan åka ner i den berömda soptunnan!


Jodå, stor omsättning har alltid präglat topplag, eller så försöker man få ut den fulla potentialen på det material man har tillgång till och där är jag inte riktigt övertygad om att den här säsongens tränartrio riktigt lyckades med men jag är övertygad om att Tomas Berglund kan, om någon.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz mån 06 mar 2017, 22:30

farre skrev:Jag förstår verkligen inte!
Vi gör en historiskt dålig säsong och folk härinne vill behålla 90% av årets trupp.
Hur tänker ni egentligen? Bulan kan inte trolla med det här gänget. Ingen kan!
För att vi ska ha en chans att göra en topp 4 satsning nästa år är det bara dessa herrar som ska vara kvar:

Lassi
Gustavsson

Todd
Själlin
Engsund
Jaros
Nässen (sjunde back)

Petter
Einar
Hedman
Harju
Falk (fjärde center)
Lundeström


Resten kan åka ner i den berömda soptunnan!


+Forsberg.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av farre mån 06 mar 2017, 23:00

Bamsefar skrev:
farre skrev:Jag förstår verkligen inte!
Vi gör en historiskt dålig säsong och folk härinne vill behålla 90% av årets trupp.
Hur tänker ni egentligen? Bulan kan inte trolla med det här gänget. Ingen kan!
För att vi ska ha en chans att göra en topp 4 satsning nästa år är det bara dessa herrar som ska vara kvar:

Lassi
Gustavsson

Todd
Själlin
Engsund
Jaros
Nässen (sjunde back)

Petter
Einar
Hedman
Harju
Falk (fjärde center)
Lundeström


Resten kan åka ner i den berömda soptunnan!


Jodå, stor omsättning har alltid präglat topplag, eller så försöker man få ut den fulla potentialen på det material man har tillgång till och där är jag inte riktigt övertygad om att den  här säsongens tränartrio riktigt lyckades med men jag är övertygad om att Tomas Berglund kan, om någon.

Motbevisa mig gärna!
Kolla på Topplagen i år tex
Växjö har 11 värvningar innan säsongen startade plus 2 under säsongen
Frölunda har 11+1
Linköping har 8+2

Självklart finns det undantag men det är en myt att stor omsättning skulle vara något negativt. Det är inte av en stor betydelse som folk verkar tro. Samma sak gäller för övrigt så kallade kulturbärare.
Vi har i alla år jobbat efter den modellen och det enda som det för med sig är att loosermentaliteten och ineffektiviteten förts vidare generation efter generation.
Du kan inte ha allsvensk kvalitet på dina så kallade kulturbärare. Att inte det uppenbarats efter så många år för vissa är ett stort mysterium.

Så svaret på ditt ironiska inlägg är att varför dalta med ett gäng sopor när du har chansen till en nystart. Hur stor är risken att det kommer se sämre ut än vad det gjort i år?



farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tigerman mån 06 mar 2017, 23:03

bearjew skrev:
farre skrev:Jag förstår verkligen inte!
Vi gör en historiskt dålig säsong och folk härinne vill behålla 90% av årets trupp.
Hur tänker ni egentligen? Bulan kan inte trolla med det här gänget. Ingen kan!
För att vi ska ha en chans att göra en topp 4 satsning nästa år är det bara dessa herrar som ska vara kvar:

Lassi
Gustavsson

Todd
Själlin
Engsund
Jaros
Nässen (sjunde back)

Petter
Einar
Hedman
Harju
Falk (fjärde center)
Lundeström


Resten kan åka ner i den berömda soptunnan!


+Forsberg.
Undantaget Molle, Junttila och Rydahl (som varit skadad halva säsongen och knappast fått göra sig själv rättvisa) så lyckades man ju med att vara bäst i SHL från november i fjol, ta sig till semi och pressa SM-vinnarna till 4-2 i matcher. Så särskilt långt från topp-4 är vi alltså inte med dessa soptunnespelare. Men visst, marginalerna att missa på spetsen finns inte, det visar ju årets säsong övertydligt. Att ersätta Wallmark, Flix och Rajala med Kennedy/Hillding, Molle & Junttila gick ju sisådär.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 tis 07 mar 2017, 04:51

farre skrev:Jag förstår verkligen inte!
Vi gör en historiskt dålig säsong och folk härinne vill behålla 90% av årets trupp.
Hur tänker ni egentligen? Bulan kan inte trolla med det här gänget. Ingen kan!
För att vi ska ha en chans att göra en topp 4 satsning nästa år är det bara dessa herrar som ska vara kvar:

Lassi
Gustavsson

Todd
Själlin
Engsund
Jaros
Nässen (sjunde back)

Petter
Einar
Hedman
Harju
Falk (fjärde center)
Lundeström


Resten kan åka ner i den berömda soptunnan!


Jag kan ju bara tala för hur jag tänker.
Först och främst så resonerar jag utifrån de kontrakt man har och att de blir kvar, bara där börjar vi få relativt få hål att fylla med spets.
Sen funderar jag kring hur en annan coach kan påverka tänket på isen. Har man en coach som kan lägga upp spelet efter spelmaterialet kommer man gå bättre än med en coach som vill spela svårare än vad spelarmaterialet tillåter.

Nu till årets trupp, jag tycker inte det är våra grovarbetare/brunkare som gjort att vi är där vi är idag. De har gjort jobbet på ett förväntat sätt. Det är våran spets som inte lyckats tillräckligt och det är pga det som vi är där vi är. Och för att tänka vidare på det temat så är det väll egentligen bara spetsspelarna och Mastomäki som just nu saknar kontrakt.

Ska jag sen fantisera helt fritt om framtiden, inte bara just nästa år, skulle jag hoppas att man slutar värva bänk/läktarspelare och satsar mer penagar på 3 formationer och låtar egna talanger växla in på de sista 4-5 platserna.
Jag anser t ex att Rydhal var en helt onödig värvning då vi har juniorer som kan ta de spelminutrarna utan problem.

Av de spelarna vi har nu som har utgående kontrakt ser jag faktiskt helst att vi skriver fast Lagace, och vänta nu innan alla tjuter högt av frustration, Han jobbar och sliter i ett helt år trots att han inte gör mål, han kan användas i både defensiva och hårt jobbande kedjor och i ofensiva. Han tekar bra. Han har en hel del hockey i sig och är, trots att det är en spelare vi värvade från allsvenskan och aldrig spelat på den här nivån förr, den "spetsspelare" som ännu inte vikit ned sig. Sen tror jag inte han behöver så stor löneförhöjning än nu i år med tanke på hur produktionen sett ut, och minns jag rätt så tjänade han en bit under 100.000/mån.
Nu säger säkert visa av er, Men Bill då? Jo han finns i bakhuvudet, men om man tänker sig att Falk får ta en fjärdelina nästa år och Lgace en tredjelina så konkurerar inte Bill med Lagace.

Då har vi som följer:
Första
P. Emanuelsson - Ny - Junttila

Andra
Lundeström - NY - E. Emanuelsson

Tredje
Hedman - NY - Harju

Fjärde
Fabbe - Falk - Foppa

Utanför laget
Toolanen
Rydahl

Det här är inget sm-guld lag, det inser jag med, men ska man nu leka med det vi har på kontrakt så...

Om man däremot lekar med att vi slipper kontrakten på Junttila och Rydahl

Första
E. Emanuelsson - Ny - Ny

Andra
P. Emanuelsson - Ny - Lundeström

Tredje
Harju - NY (Lagace) - Hedman

Fjärde
Fabbe - Falk - Foppa

Extra
Toolanen

Satsar vi bra med kulor på två riktigt bra centrar och en riktigt bra ytter så tror jag vi kan ha ett slagkraftigt lag till kommande säsong.
Tyvärr ser jag inte vem som skulle vilja ta över Rydahls kontrakt, då är det troligare att Junttila hittar nått nytt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet