Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 11 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre 24 feb 2017, 08:52

kokostrollet skrev:
LulefanGBG skrev:Önsketänkande:

Sweatt - Taffe - Dahlén
E. Emanuelsson - Olausson - P. Emanuelsson (A)
Westerholm - Westerholm - Lundeström
Fabricius - Abbott (C) - Forsberg

Jaros - Todd
Engsund (A) - Mikkelson
Nässen - Själin
Grahn - Johansson

Tränare: Bulan (HC), PLN, Cam

Taffe, 36 år och en emellanåt ljumskrånglande och inte direkt raketsnabb Olausson, 30 år som våra toppcentrar? En av dom (helst Olausson för hans spelförståelse, PP-spel och att han känner klubben) kan jag köpa, men bara en. Utöver det behöver vi något mer stabilt som kan leda en förstakedja. Oskar Sundqvist vore definitivt drömmen där. Ännu en norrbottning som vi skall se till att plocka hem innan Saurons locktoner tar över...

Har för mig att Sundqvist basunerat att det bara är Skellefteå som gäller i SHL, så orkar inte ens drömma om honom. Men hade annars varit en riktig drömcenter att få in som uppfyller typ alla kriterier man vill ha.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 24 feb 2017, 09:00

Määk skrev:

Har för mig att Sundqvist basunerat att det bara är Skellefteå som gäller i SHL, så orkar inte ens drömma om honom. Men hade annars varit en riktig drömcenter att få in som uppfyller typ alla kriterier man vill ha.

Det stämmer att han sagt att SAIK är prio ett, men att han inte utesluter LHF:

http://www.nsd.se/sport/nhl-spelaren-om-lulea-hockeys-fans-hatkarlek-10151256.aspx

"22-åringen är uppvuxen i Boden – men har alltså bara spelat för Skellefteå AIK i SHL. Men det betyder inte att han aldrig någonsin kan tänka sig spel i Luleå Hockey.

Oskar Sundqvist beskriver att han har något av en "hatkärlek" till Luleås fans. Fast samtidigt att Skellefteå alltid kommer vara prio ett i Sverige.

– Jag har ingenting emot Luleå. Första prioritet skulle alltid vara Skellefteå i alla fall. Sen om de inte skulle vilja ha mig så skulle jag kunna tänka mig Luleå utan problem.

– Det är inte så att jag hatar Luleå. Vi har haft våra duster både jag och fansen. Vad kallar man det? Hatkärlek? Det hade inte varit några problem."

Och anledningen att han valde SAIK, var att LHF var för slöa och inte visade samma intresse:

http://www.kuriren.nu/sport/sundqvist-skelleftea-var-snabbare-an-lulea-8927884.aspx

"Vad avgjorde när du valde mellan Skellefteå och Luleå?

– Grejen var väl att Skellefteå var snabbare än Luleå. Jag hann vara på två visningar där innan Luleå Hockey hörde av sig vilket var ganska avgörande för jag hade redan hunnit bestämma mig för Skellefteå.

– Jag kände att det var Skellefteå som ville satsa på mig."
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken lör 25 feb 2017, 17:20

Någon som kan dela med sig av något rykte? Westerholmarna har jag hört.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sundance Kid lör 25 feb 2017, 18:24

Urken skrev:Någon som kan dela med sig av något rykte? Westerholmarna har jag hört.

Läste nån artikel på kurirens hemsida för några dagar sedan där det stod att man hade försökt värva Chris från HV redan i år innan transferfönstret stängde. Så jag antar att han är högaktuell inför nästa år. I samma artikel stod det att man försöker få loss Cam från Växjö, att man vill ha honom som assisterande tränare i Luleå nästa säsong. Men Cam hade visst ett 2-årskontrakt tror jag som sträckte sig över nästa säsong också.

Letade på kurirens hemsida men hittade inte artikeln nu.

Edit: här är artikeln:

http://kuriren.nu/sport/100-hockey/abbott-om-ryktet-kan-inte-ge-nagot-svar-nm4462386.aspx

Var enklare att hitta den genom google

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu lör 25 feb 2017, 18:41

Harju, Janne och Junttilla borde vi bryta kontrakten med till nästa säsong och få in bättre lämpade spelare för Bulans moderna hockey.

pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av GustenA lör 25 feb 2017, 19:08

Juntilla måste ju vara så mycket bättre än det han presterar för tillfället. Han borde kunna passa in i bulans hockey.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu lör 25 feb 2017, 19:15

GustenA skrev:Juntilla måste ju vara så mycket bättre än det han presterar för tillfället. Han borde kunna passa in i bulans hockey.

Ja han har ju farten så det räcker men frågan är hur det är med inställningen. Tror han kommer få chansen men om han inte har fler verktyg så hoppas jag vi skeppar honom fort. Och skulle han lämna efter denna säsong så känns det bara positivt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Number 69 lör 25 feb 2017, 19:29

pingu skrev:
GustenA skrev:Juntilla måste ju vara så mycket bättre än det han presterar för tillfället. Han borde kunna passa in i bulans hockey.

Ja han har ju farten så det räcker men frågan är hur det är med inställningen. Tror han kommer få chansen men om han inte har fler verktyg så hoppas jag vi skeppar honom fort. Och skulle han lämna efter denna säsong så känns det bara positivt.

Håller med, det enda han tillför är att man blir orolig för att han slår en indianare eller en passning i grillorna.
Lite samma sak som Sweatts passningsspel, undermåligt på den här nivån enligt mig.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 26 feb 2017, 01:55

Som jag ser det, fyra luckor att fylla på forwardsidan. Borde vara givet att JJ lämnar vid det här laget.

Luckor inför 17/18

Lucka LW
Lucka C
Lucka RW

Anton Hedman
Lucka C
Petter Emanuelsson

Einar Emanuelsson
Andreas Falk
Isac Lundeström

Karl Fabricius
Johan Harju
Johan Forsberg

Gustav Rydahl
Anton Toolanen
J20-forward
J20-forward

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu sön 26 feb 2017, 11:10

Number 69 skrev:
pingu skrev:
GustenA skrev:Juntilla måste ju vara så mycket bättre än det han presterar för tillfället. Han borde kunna passa in i bulans hockey.

Ja han har ju farten så det räcker men frågan är hur det är med inställningen. Tror han kommer få chansen men om han inte har fler verktyg så hoppas jag vi skeppar honom fort. Och skulle han lämna efter denna säsong så känns det bara positivt.

Håller med, det enda han tillför är att man blir orolig för att han slår en indianare eller en passning i grillorna.
Lite samma sak som Sweatts passningsspel, undermåligt på den här nivån enligt mig.

Jag tycker man ser tydligt nu varför Sweatt kan vara en stjärna i SHL men är för trubbig för NHL.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön 26 feb 2017, 11:16

Jag tycker bearjews lista ser ut ganska mycket som jag tänker att situationen inför nästa säsong är. Då är det spets som ska in, och jag tänker riktigt utmärkande och suverän spets, vilket gör att jag ställer mig frågande till ifall Westerholmarna verkligen fyller de kriterierna. Spontant tror jag vi behöver bättre än så.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 26 feb 2017, 12:49

Jag har en känsla av att ett par-tre kontrakt ryker efter denna säsong. Att prata i termer om att de med kontrakt över nästa säsong automatiskt kommer att bli kvar, det tror jag är att tänka fel.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala sön 26 feb 2017, 13:19

KaptenBlodskelett skrev:Jag har en känsla av att ett par-tre kontrakt ryker efter denna säsong. Att prata i termer om att de med kontrakt över nästa säsong automatiskt kommer att bli kvar, det tror jag är att tänka fel.

jag hoppas du har rätt, Luleå måste sluta dalta med spelare som inte duger i SHL, det finns för mycket dökött som bara kostar pengar och det är många av dom som gör att vi troligtvis missar slutspel i år.

De forwards man vill behålla kan man räkna på fingrarna på sin hand, backsidan ser ännu sämre ut, att precis alla backar underpresterar just nu känns verkligen otäckt, nä kontrakt måste brytas det här håller inte.

Finns inte en enda tränare på denna jord som kan skaka liv i detta lag, jag tycker faktisk synd om Bulan om han tar över detta lag No
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön 26 feb 2017, 13:42

Pajala skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Jag har en känsla av att ett par-tre kontrakt ryker efter denna säsong. Att prata i termer om att de med kontrakt över nästa säsong automatiskt kommer att bli kvar, det tror jag är att tänka fel.

jag hoppas du har rätt, Luleå måste sluta dalta med spelare som inte duger i SHL, det finns för mycket dökött som bara kostar pengar och det är många av dom som gör att vi troligtvis missar slutspel i år.

De forwards man vill behålla kan man räkna på fingrarna på sin hand, backsidan ser ännu sämre ut, att precis alla backar underpresterar just nu känns verkligen otäckt, nä kontrakt måste brytas det här håller inte.

Finns inte en enda tränare på denna jord som kan skaka liv i detta lag, jag tycker faktisk synd om Bulan om han tar över detta lag No
Jag tror tvärtemot att det går att skaka liv i det här laget. Är övertygad om att det går att få ut mer av i princip alla spelare. Skulle riktigt kvalificerad spets tillsättas så skulle vi kunna vara ett topplag. Består "spetsen" av bröderna Westerholm så kan vi bli bättre, men knappast topp fyra.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mr Bister sön 26 feb 2017, 17:49

Bröderna Westerholm är ingen spets så dom ska vi inte värva, om vi får in mer spets så har vi ett lag nästa år som kan vara topp 5.
Då måste det bort spelare, Junttila, Mastomäki, Schira, Melart, Rydahl, Hilding och förhandla bort kontraktet med Sandström, Harju har jag också blivit lite tveksam till men han får vara kvar tills vidare.
Sedan får Bulan ett jättejobb med att få LHF att sätta ett modernt passningsspel och inte som nu bara slå in pucken och jobba, klarar han det? jag är inte så säker

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar sön 26 feb 2017, 19:10

Spelar ingen roll hur spetsig spets det värvas, har man inget fungerande grundspel och/eller spelsystem så blir det inte bra . Har man ingen aning om vad man värvar och hur denne skall användas och vad denne behöver runt omkring så skulle det inte funka ens med Crosby.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken sön 26 feb 2017, 19:42

Bamsefar skrev:Spelar ingen roll hur spetsig spets det värvas, har man inget fungerande grundspel och/eller spelsystem så blir det inte bra . Har man ingen aning om vad man värvar och hur denne skall användas och vad denne behöver runt omkring så skulle det inte funka ens med Crosby.

Bulan har varit bra involverad i Brynäs värvningar. Så jag hoppas att han kan bidra lite hos oss också. Hoppas att han gör precis som han vill och vågar driva igenom saker såsom att bänka spelare, oavsett vilket namn som står på ryggen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 26 feb 2017, 21:17

Undrar om inte Wallmark kan tänkas vända hem till Luleå igen nästa säsong, Svårt komma upp i NHL & lira i Canes iofs så det som kan ligga i fatet är han dominerar rätt bra i AHL och farmarlaget frågan är bara hur länge innan han lämnar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 26 feb 2017, 22:01

Man vill ju ha spets, som kan göra skillnad i power play. Vilket per automatik förändrar hela matchen om än man går +/- 0 i fem mot fem samt boxplay. Spelare som klarar av att hålla och behandla puck på mindre ytor under press samt spelare med hög procent på sina avslut. Det vill säga inte Sweatt, Mouillierat, Kennedy, Juntilla, Lagacé eller Hilding.

Extremt noggrant värvningsarbete till 17/18, tack. Orkar inte med detta en gång till.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu sön 26 feb 2017, 22:17

bearjew skrev:Man vill ju ha spets, som kan göra skillnad i power play. Vilket per automatik förändrar hela matchen om än man går +/- 0 i fem mot fem samt boxplay. Spelare som klarar av att hålla och behandla puck på mindre ytor under press samt spelare med hög procent på sina avslut. Det vill säga inte Sweatt, Mouillierat, Kennedy, Juntilla, Lagacé eller Hilding.

Extremt noggrant värvningsarbete till 17/18, tack. Orkar inte med detta en gång till.

Det som oroar på förhand är att Skuggan blir ansvarig för värvningarna men på plus sidan känns ryktet om Bulan som HC som en räddare i nöden!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan mån 27 feb 2017, 10:03

Jag hoppas vi har lite större ambitioner än att få hit bröderna Vesterholm. Visst är dom duktiga, men tvivlar att dessa två ska bära Luleå.

Till nästa säsong så vill jag se två nya backar som ersätter både Ilari Melart och Craig Schira. Då jag tror dessa två lämnar.

Vill också att man bryter kontrakt med både Julius Junttila och Gustav Rydahl. Finns nog bättre spelare att hämta i J20 laget.
Anton Toolanen, Marcus Collin och Axel Levander känns väl intressanta och kan ersätta Gustav Rydahl alla dagar i veckan.
Toni Rajala hade en monsterlön jämfört med Junttila, men visst saknar man Rajala dom gångerna man ser Junttila på isen.

Dom med utgående kontrakt så vill jag se Mastomäki och Sweatt få förnyat. Men min magkänsla säger att Bill Sweatt spelar för en ny klubb nästa säsong.

Dessa försvinner och ska ersättas

Ilari Melart ( Daniel Rahimi )

Craig Schira ( En ny right back )

Gustav Rydahl ( Axel Levander, Marcus Collin, Anton Toolanen )

Julius Junttila ( Spets )

Joakim Hillding ( Chris Abbott )

Jacob Lagace ( Niklas Olausson )

Kael Mouillierat ( Spets )

Bill Sweatt ( Linus Klasen eller Linus Omark )
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu mån 27 feb 2017, 14:49

Postar i rätt tråd; Prio ett i ett lagbygge måste vara spelarens egenskaper och inte att hen är från länet eller spelat många år osv.
Jag är helt säker på att om Skuggan skulle bygga ett lag med moderna spelare som ger oss framgång så skulle ganska få fans ha negativa åsikter om vi t.ex. bytte ut Harju och Janne till nästa säsong då dessa inte passar in i ett modernt lagbygge. Hellre att vi värvar spelare som inte är norrlänningar men som bidrar på isen än tvärtom!!
MEN om en "egen" produkt är lika bra som en från södra Sverige så ska det givetvis primernas men som det är nu så verkar hela föreningen drivas av en "kompis" mentalitet där man får stanna tills man gjort total fiasko.
Tyvärr har jag inga höga förväntningar på Skuggan i detta avseende utan nu blir upp till bevis vad han bygger för lag till nästa säsong. Sedan tror jag publiken och sponsorerna inte kommer att öka så länge vi driver vår förening så undermåligt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 27 feb 2017, 17:15

pingu skrev:Postar i rätt tråd; Prio ett i ett lagbygge måste vara spelarens egenskaper och inte att hen är från länet eller spelat många år osv.
Jag är helt säker på att om Skuggan skulle bygga ett lag med moderna spelare som ger oss framgång så skulle ganska få fans ha negativa åsikter om vi t.ex. bytte ut Harju och Janne till nästa säsong då dessa inte passar in i ett modernt lagbygge. Hellre att vi värvar spelare som inte är norrlänningar men som bidrar på isen än tvärtom!!
MEN om en "egen" produkt är lika bra som en från södra Sverige så ska det givetvis primernas men som det är nu så verkar hela föreningen drivas av en "kompis" mentalitet där man får stanna tills man gjort total fiasko.
Tyvärr har jag inga höga förväntningar på Skuggan i detta avseende utan nu blir upp till bevis vad han bygger för lag till nästa säsong. Sedan tror jag publiken och sponsorerna inte kommer att öka så länge vi driver vår förening så undermåligt.

Nu är det väll så att "hans" lag inte syns förrän säsongen 2018-2019. Just nu har vi ju bara några enstaka spetsplatser kvar att fylla och i övrigt har han ett ärvt lag.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken mån 27 feb 2017, 17:28

Cory Conacher ryktas till Lugano. Vem måste då bort från klubben?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan mån 27 feb 2017, 17:37

Norrlandstoken skrev:Cory Conacher ryktas till Lugano. Vem måste då bort från klubben?

Denna var enkel, man ersätter Linus Klasen med Cory Conacher

makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 27 feb 2017, 17:38

Abbott-ryktet fick sig precis en rejäl törn:

http://hockeybladet.nu/shl/chris-abbott-jag-har-fullt-fokus-pa-hv71/
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 27 feb 2017, 18:09

KaptenBlodskelett skrev:Abbott-ryktet fick sig precis en rejäl törn:

http://hockeybladet.nu/shl/chris-abbott-jag-har-fullt-fokus-pa-hv71/
Ja och vad tycker du han skulle sagt??
JOOOOOO jag pratar med Luleå och ska tillbaka dit nästa säsong...
Knappast han säger inte mer än det han sagt så lugn det kommer nog klarna efter HV åkt ur!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Niinimaa mån 27 feb 2017, 18:46

Ingen som har hört några mer rykten till oss?

Niinimaa

Antal inlägg : 229
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mr Bister mån 27 feb 2017, 19:24

Vi kan väl inte för sjutton värva Chris Abbott som spets, han ville vi ju bli av med för 2 år sedan

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 27 feb 2017, 19:35

NallePhu skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Abbott-ryktet fick sig precis en rejäl törn:

http://hockeybladet.nu/shl/chris-abbott-jag-har-fullt-fokus-pa-hv71/
Ja och vad tycker du han skulle sagt??
JOOOOOO jag pratar med Luleå och ska tillbaka dit nästa säsong...
Knappast han säger inte mer än det han sagt så lugn det kommer nog klarna efter HV åkt ur!
Såklart såklart. Men jämfört med tidigare kryptiska uttalanden så var detta ganska... Tydligt. Spelare som är på väg att byta klubb brukar åtminstone vara lite mer kryptiska än såhär, men visst finns det en möjlighet att han blåljuger rakt av.

Under alla omständigheter så fick sig ryktet en törn jämfört med när enda kommentarer var "inga kommentarer".
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 27 feb 2017, 19:39

Mr Bister skrev:Vi kan väl inte för sjutton värva Chris Abbott som spets, han ville vi ju bli av med för 2 år sedan
Nej, inte som spets, men gärna som motor. Tycker det känns som att vi inte har någon. Fast inte till vilket pris som helst, och inte på bekostnad av den där drömcentern som vi pratat om i åratal.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan mån 27 feb 2017, 19:53

Mr Bister skrev:Vi kan väl inte för sjutton värva Chris Abbott som spets, han ville vi ju bli av med för 2 år sedan

Nämn någon center som vart bättre i Luleå efter att Chris försvann? Wallmark och Granström?
Ser man på den biten så kan man värva han som spets.

Chris har många spets egenskaper. Bara ledarskapet han bär på är en spets egenskap.

Men nej att han ska vara 1a eller 2a center är inte aktuellt
Men kan ändå ses som seriens kanske bästa 3e eller 4e center i 2-3 säsonger till.

Chris är välkommen tillbaka men inte till vilket pris som helst.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mr Bister mån 27 feb 2017, 21:37

Vi har ju Andreas Falk som 3:e center, Vi behöver få in en 1:a och en 2:a center, Inte lägga onödiga pengar på Chris Abbott

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet mån 27 feb 2017, 21:56

Mr Bister skrev:Vi har ju Andreas Falk som 3:e center, Vi behöver få in en 1:a och en 2:a center, Inte lägga onödiga pengar på Chris Abbott

Satsa rejält på Oskar Sundqvist som förstecenter.
Då köper jag mer än gärna Chris som nummer 2, Isaac och Falk som tredje/fjärde.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Number 69 mån 27 feb 2017, 21:58

Mr Bister skrev:Vi har ju Andreas Falk som 3:e center, Vi behöver få in en 1:a och en 2:a center, Inte lägga onödiga pengar på Chris Abbott

Där håller jag med.
Det blir nog gott om tid för spekulation, när säsongen förmodligen blir kort..
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu mån 27 feb 2017, 22:16

Micke80 skrev:
pingu skrev:Postar i rätt tråd; Prio ett i ett lagbygge måste vara spelarens egenskaper och inte att hen är från länet eller spelat många år osv.
Jag är helt säker på att om Skuggan skulle bygga ett lag med moderna spelare som ger oss framgång så skulle ganska få fans ha negativa åsikter om vi t.ex. bytte ut Harju och Janne till nästa säsong då dessa inte passar in i ett modernt lagbygge. Hellre att vi värvar spelare som inte är norrlänningar men som bidrar på isen än tvärtom!!
MEN om en "egen" produkt är lika bra som en från södra Sverige så ska det givetvis primernas men som det är nu så verkar hela föreningen drivas av en "kompis" mentalitet där man får stanna tills man gjort total fiasko.
Tyvärr har jag inga höga förväntningar på Skuggan i detta avseende utan nu blir upp till bevis vad han bygger för lag till nästa säsong. Sedan tror jag publiken och sponsorerna inte kommer att öka så länge vi driver vår förening så undermåligt.

Nu är det väll så att "hans" lag inte syns förrän säsongen 2018-2019. Just nu har vi ju bara några enstaka spetsplatser kvar att fylla och i övrigt har han ett ärvt lag.

Det kommer att vara Skuggans lag redan nästa säsong då vi ska ha in minst en toppcenter plus ersätta en gäng floppar/underpresterande spelare med dugliga spelare. Dessutom hoppas jag vi byter ut ett par spelare på kontrakt som inte passar in i ett topplag som spelare en modern hockey.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ivanhoe ons 01 mar 2017, 08:17


Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet ons 01 mar 2017, 10:50


Svensk back i bra ålder med styrkor i förstapass och spelförståelse, men sämre i det fysiska spelet och med rätt dålig skridskoåkning. Sannolikt väldigt dyr som artikeln indikerar. Nja, jag är väldigt tveksam. Ser hellre att man lägger fokus på spets på forwardssidan och sparar lite deg på backsidan där vi har rätt många lovande, unga spelare på väg upp i klubben som Grahn, Johansson, Nässén, Själin, Engsund som jag hellre ser att vi satsar på. Hellre då en förlängning på Melart.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask ons 01 mar 2017, 11:09

Number 69 skrev:
Mr Bister skrev:Vi har ju Andreas Falk som 3:e center, Vi behöver få in en 1:a och en 2:a center, Inte lägga onödiga pengar på Chris Abbott

Där håller jag med.
Det blir nog gott om tid för spekulation, när säsongen förmodligen blir kort..
Masto, Isak, Falk, + ny 1:a center
Ser ingen plats för Abbott

Masto är en ung, är bara 20 år men har gjort 2 stabila säsonger hos oss defensiv center, framtidsnamn, måste skrivas fast, 3-4 år, vill inte höra samma gnäll som när man släppte Fogström, han tog over efter fogström som 18 åring och löste det otroligt bra, Fungerade även när han fick spela mellan Einar och Isak
Isak kommer att bli grymt bra, kan bli 1:a center på något år men stannar nog bara max 2-3 år till !
Falk duktig bade defensivt och offensivt men drar nog tll Stockholm efter nästa säsong !
1:a center, vem vet ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ivanhoe ons 01 mar 2017, 11:25


Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons 01 mar 2017, 11:27

Jahopp.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken ons 01 mar 2017, 11:28

Bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros ons 01 mar 2017, 11:59

Ja, det var bra. Luleå behöver bättre spets än Westerholmarna. Hade det varit till en andra eller tredjekedja så hade de däremot varit jättebra nyförvärv.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet ons 01 mar 2017, 12:04

Får man tro Rödhöken, berodde det på att Skuggan inte ville betala samma lön för båda tvillingarna. Låter vettigt som princip, de är inte lika bra och det ger konstiga signaler, och jag utgår från att man haft diskussioner med Bulan också om vad rimlig peng bör vara och hur han ser på tvillingarna i totalen i lagbygget.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lulefan ons 01 mar 2017, 12:50

kokostrollet skrev:Får man tro Rödhöken, berodde det på att Skuggan inte ville betala samma lön för båda tvillingarna. Låter vettigt som princip, de är inte lika bra och det ger konstiga signaler, och jag utgår från att man haft diskussioner med Bulan också om vad rimlig peng bör vara och hur han ser på tvillingarna i totalen i lagbygget.

Det är ju ändå ett ganska konstigt utgångssätt att kräva att båda ska ha exakt samma lön, lön sätts på individuell basis, speciellt inom sport. Har svårt att tro att Abbottarna krävde att få exakt samma lön bara för att de var tvillingar.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin ons 01 mar 2017, 14:23

Westerholms hade varit väldigt spets bredd till en 2a/3e kedja men som spets vill man gärna ha något vassare. Frågan är hur vi ska hitta det? Man vill ju gärna ha in någon/några som fungerat tidigare i SHL så man vet vad man får.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad ons 01 mar 2017, 14:53

kokostrollet skrev:Får man tro Rödhöken, berodde det på att Skuggan inte ville betala samma lön för båda tvillingarna. Låter vettigt som princip, de är inte lika bra och det ger konstiga signaler, och jag utgår från att man haft diskussioner med Bulan också om vad rimlig peng bör vara och hur han ser på tvillingarna i totalen i lagbygget.
Överhuvudtaget så tycker jag det finns problem med att köpa 2-pack av spelare och går det att undvika så passar det mig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av ski3r ons 01 mar 2017, 16:40

Skönt att det inte blev någonting, kändes som mellanmjölk och det är det sista vi behöver.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 01 mar 2017, 16:47

icemask skrev:
Number 69 skrev:
Mr Bister skrev:Vi har ju Andreas Falk som 3:e center, Vi behöver få in en 1:a och en 2:a center, Inte lägga onödiga pengar på Chris Abbott

Där håller jag med.
Det blir nog gott om tid för spekulation, när säsongen förmodligen blir kort..
Masto, Isak, Falk, + ny 1:a center
Ser ingen plats för Abbott

Masto är en ung, är bara 20 år men har gjort 2 stabila säsonger hos oss defensiv center, framtidsnamn, måste skrivas fast, 3-4 år, vill inte höra samma gnäll som när man släppte Fogström, han tog over efter fogström som 18 åring och löste det otroligt bra, Fungerade även när han fick spela mellan  Einar och Isak
Isak kommer att bli grymt bra, kan bli 1:a center på något år men stannar nog bara max 2-3 år till !
Falk duktig bade defensivt och offensivt men drar nog tll Stockholm efter nästa säsong !
1:a center, vem vet ?
Vi behöver fem centrar enligt min mening. Jag tror på konkurrens. Vid skada/avstängning ska inte ansvaret axlas av någon junior som inte håller måttet. Med det sagt, så är jag inte emot att ge juniorer chansen.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons 01 mar 2017, 17:35

Väntas ju bli ett överflöd på bra målvakter i SHL nästa säsong. Skönt att åtminstone den positionen är säkrad för oss. Oavsett vilka svenska hemvändare som hamnar hos vilka konkurrenter så kommer vi att ha en konkurrenskraftig målvaktsbesättning som troligtvis är billigare än de flesta lags dito.

Men, och här kommer kruxet, troligtvis kommer målvaktskvalitén generellt bli ännu högre än den redan är i SHL, och det kommer att betyda att det blir ännu viktigare att träffa rätt med spetsvärvningar och taktiska direktiv i special teams och annat. Åtminstone om man får tro ryktena om att ett par NHL/AHL/KHL-målvakter vill vända hemåt igen.

Till synes ingen lätt uppgift Skuggan får som mer eller mindre får ta över ett nästan 'färdigt lag' på pappret, med lite manövreringsutrymme. Jag säger 'till synes' för är vi säkra på att det egentligen blir så? Hoppas att han inte fegar ur nu utan vågar bryta något kontrakt eller två om det verkligen behövs för att stärka upp truppen på allvar. Men jag tror att det kan komma att hända mer än vad man vid en första anblick kan tro också...

... Jag tror att ett par spelare med kontrakt även över nästa säsong kan komma att få lämna, eller vilja lämna av egen maskin, redan efter denna säsong, Rydahl och Junttila t.ex, men det är alltså bara en 'känsla' jag har.

Laget i år har ju knappast haft en rolig säsong, och oberoende av avslutning så ser nog flera spelare tillbaka på säsongen som ett steg i fel riktning i karriären, och det kan såklart också påverka att spelare kanske vill bryta kontraktet och testa lyckan annorstädes. Skulle inte bli förvånad om t.ex. Junttila vill testa på Liiga hemma i Finland igen, eller om Falk skulle vilja prova lyckan söder över ifall något sådant erbjudande dyker upp. Detsamma gäller väl Rydahl och kanske andra med eller utan kontrakt hos Luleå nästa säsong.

Sedan tror jag också att av de spelare med utgående kontrakt så tror jag inte att Skuggan kommer att vara alltför villig att förlänga id e felsta fall, och borde i min värld inte heller vara det. Någon spelare undantaget kanske. Mastomäki och Sweatt till rätt peng? I synnerhet om t.ex. Falk skulle få för sig att lämna....


Nåväl, hur som helst så tror jag inte att alltför mycket är ristat i sten just nu. Både Skuggan och Bulan skall nog presentera sin syn på den hockey som skall spelas och sedan skall spelarna ta ställning till det också.

Jag är inte ens säker på att Harju blir kvar? Ok, sure, troligtvis blir han det med tanke på kontraktslängden, och det faktum att han är kapten, samt att han inte lär vara alltför attraktiv på marknaden, men hur reagerar han t.ex. på om Bulan vill ta kaptensbindeln ifrån honom, (vilket han i min bok borde), och hur ställer sig Harju till den hockeyn som Bulan representerar? Där är allting inte heller ristat i sten. Nu spekulerar jag bara utan broms, det inser jag med, men som sagt. Jag tror att mycket kan komma att hända kring laget.

Man skall inte bara utgå ifrån de spelare klubben borde och inte borde vilja ha kvar, utan man skall också utgå ifrån vilka spelare som sannolikt och mindre sannolikt vill vara kvar.


Senast ändrad av LulefanGBG den ons 01 mar 2017, 17:37, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet