Freddy Lindfors

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Freddy Lindfors

Inlägg av Jokerman i lör 23 apr 2016, 19:54

Nästa säsong 2016/17 är det 35 år sedan kirunasonen Freddy Lindfors blev tränare för Luleå Hockey. Utan Freddys hockeyfilosofi och de fantastiska spelare vi hade då skulle jag inte ha mitt stora intresse för Luleå Hockey. Jag gillade även det Osten gjorde som ledare under 90-talet, Myllys-eran och det sköna SM-guldet. Det går aldrig att jämföra olika epoker men en sak är säker: jag kommer aldrig glömma partyt den första elitseriesäsongen. Delfinen var fullsatt, tomteblossen brann, laget vann sju av de nio första matcherna och hockeysverige gapade som fågelholkar. Jag skulle under denna säsong 2016/17 vilja se en hyllning i Delfinen till ledaren Freddy och hela laguppställningarna från 1983/84 och 1984/85 för deras ovärderliga insatser.
Jokerman

Antal inlägg : 169

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Freddy Lindfors

Inlägg av 27 Öqvist i lör 23 apr 2016, 22:21

Jo jag håller med om att det är på tiden att hylla hjältarna som tog upp laget i Elitserien och även etablerade laget! Freddy var ju en tränare som trodde på offensiv skridskostark hockey. En hockey som tyvärr verkar vara bortglömd av de flesta, hellre vinna med 7-6 än 1-0.

27 Öqvist

Antal inlägg : 60

Sv: Freddy Lindfors

Inlägg av Snikne Ville i lör 23 apr 2016, 22:27

Freddy är en ikon. En av de allra viktigaste personerna i klubbens historia. Han är däruppe med Seard, Göte o några till.
Snikne Ville

Antal inlägg : 4809

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet