Crowns

+14
Tony Moore
Myrman
Rönken
Puckad
Lulefan
kralle
LulefanGBG
Slapshot
Urken
KaptenBlodskelett
Pontaking
Bamsefar
Gpa
Snikne Ville
18 posters

Gå ner

Crowns Empty Crowns

Inlägg av Snikne Ville fre 22 apr 2016, 12:03

Alltså, av det man läser idag känns det ju som en stor Kalle Anka stämpel på detta..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Gpa fre 22 apr 2016, 12:18

Fantastisk humor hela presskonferensen!

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Bamsefar fre 22 apr 2016, 12:23

Det här "laget" skall alltså börja i höst, mot CSKA, är det tänkt. Utan spelare, utan tränare, utan hemmaarena, (där kanske de inte är så feltänkta ändå, intresset för en match i månaden , säg, är kanske större än kontinuerliga hemmamatcher) men oavsett verkar det vara ngt i stil med OBOL detta, en scam utan dess like.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Pontaking fre 22 apr 2016, 12:37

Har inte skrattat så mycket på säkert 5 år. De får inte hockeyspelares rykte att vara korkade att förbättras iaf

Pontaking

Antal inlägg : 1096
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Bamsefar fre 22 apr 2016, 12:56

Ju mer info man får kring detta så verkar det vara en fyllekvällsdiskussion som gått alldeles för långt. Ja Jisses.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 22 apr 2016, 13:03

Med hemmamatcher över hela landet, och bortamatcher långt åt helvete bort, så antar jag att de får svårt att locka spelare med familj. Vilket är bra...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Urken fre 22 apr 2016, 13:07

Har inte hunnit se presskonferensen ännu, men baserat på de reaktioner jag tagit del av så verkar det inte varit någon höjdare Laughing
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 22 apr 2016, 13:15

Urken skrev:Har inte hunnit se presskonferensen ännu, men baserat på de reaktioner jag tagit del av så verkar det inte varit någon höjdare Laughing
Den var så konstig att jag inte ens kan återge den.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Slapshot fre 22 apr 2016, 14:20

Namnet säger ju allt.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av LulefanGBG fre 22 apr 2016, 15:01

Största skämtet i svensk ishockey.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av kralle fre 22 apr 2016, 15:54


Tror någon i det här projektet blir rejält blåst på pengar..

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Lulefan fre 22 apr 2016, 18:34

Direkt pinsamt. Tror de verkligen att man bara kan slänga ihop ett KHL-mässigt lag på fyra månader? Vilken värld lever de i?

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Puckad fre 22 apr 2016, 18:48

Sas det något om träningsanläggning och hemmaort ?
( ett desperat försök att hitta något med substans ...)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Rönken fre 22 apr 2016, 19:02

Lets go Clowns! clown
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Myrman fre 22 apr 2016, 19:02

Gör bara mig deprimerad. Vi är inte fullt så Kalle Anka i det här landet. Nog ska ett lag försvara hemmastadens färger, åtminstone.
Ingen hemmaplan, inga fans, inte ens en hemstad. Är ju till och med värre än Dif-fotboll.
Och det är jävligt illa!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Tony Moore fre 22 apr 2016, 21:12

Huvfudstadens kommun har ju inte mycket att hoppas på, DIF men vadårå, dom tar säkert clowns till sina hjärtan och fyller globen, tele2 eller kanske rent av friends arena så det går ihop..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7458
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Lajon fre 22 apr 2016, 22:06

Skratta på ni, det blir inte lika kul när Omark Och Klasen väljer Crowns före Luleå när dom vill flytta hem...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av MickkeJ lör 23 apr 2016, 00:25

Lajon skrev:Skratta på ni, det blir inte lika kul när Omark Och Klasen väljer Crowns före Luleå när dom vill flytta hem...
"Flytta hem"? Var är Crowns "hem"? Var kommer de träna och i vilken stad bor spelarna i? Knappast i Luleå iaf.
Vet ens de ansvariga detta?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Micke80 lör 23 apr 2016, 05:55

Lite kul hade det ju varit om publiken kom dit och buade ut crowns och stöttade motspelarna så till den milda grad att laget, snabbare än lucky Luuke drar och skjuter, läggs ner.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Slapshot lör 23 apr 2016, 08:01

Nog för att jag är positiv till ett svenskt khl lag och jag kommer följa khl mera framöver speciellt om ett lag från Sverige är med men hela den här grejen med Crowns känns oseriös. Hade varit bättre om ett befintligt shl/allsvenskt lag hade anslutit sig istället. Ett lag som redan har en hemadress och egna supporters.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Slapshot lör 23 apr 2016, 08:04

MickkeJ skrev:
Lajon skrev:Skratta på ni, det blir inte lika kul när Omark Och Klasen väljer Crowns före Luleå när dom vill flytta hem...
"Flytta hem"? Var är Crowns "hem"? Var kommer de träna och i vilken stad bor spelarna i? Knappast i Luleå iaf.
Vet ens de ansvariga detta?


Nej dom skulle satsa svenskt så i Luleå lär dom inte synas. Very Happy

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Rönken lör 23 apr 2016, 11:13

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article22687633.ab - Cirkusen fortsätter, KHL säger att nationella ishockeyförbundet måste ge sitt tillstånd.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Lulefan lör 23 apr 2016, 13:23

Någon fler som sett presskonferensen? Bland det roligaste är deras "fanansvarig" som såg det som positivt att de inte hade någon supporterbas Very Happy

Sen verkar Leif R Carlsson vara en riktig mupp och verkar ha svårt hålla sig till ämnet och pratar istället om sig själv, hela tiden.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Lajon sön 24 apr 2016, 20:39

MickkeJ skrev:
Lajon skrev:Skratta på ni, det blir inte lika kul när Omark Och Klasen väljer Crowns före Luleå när dom vill flytta hem...
"Flytta hem"? Var är Crowns "hem"? Var kommer de träna och i vilken stad bor spelarna i? Knappast i Luleå iaf.
Vet ens de ansvariga detta?

Hem till Sverige naturligtvis, men nu var det inte det geografiska jag syftade till....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Lajon sön 24 apr 2016, 20:48

Så jävla trist att så fort någon gör något "utanför boxen" och försöker något nytt, då är man "pajas", '"mupp" och "clown".

Min analys av många reaktioner här är att det är för att man själv aldrig någonsin skulle ha modet att göra något liknande själv så därför känns det så skönt att sälla sig till "mobben" och peka finger... precis som i skolan där dom som är "annorlunda" skall mobbas. Ställer man sig på rätt sida och gör som man brukar så riskerar man ju inget själv.

Jag tror verkligen att Leif R Carlsson ger sig in i detta med hjärtat på rätta stället, att han sedan saknar förmågan att hantera media är en annan sak, skulle detta vara en "scam" så skulle man ju inte frontat detta med honom.

Det är i alla fall det jag vill tro tills motsatsen är bevisad, jag gillar (älskar) människor som har modet att göra något som alla andra säger är omöjligt.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Snikne Ville sön 24 apr 2016, 20:55

Lajon skrev:Så jävla trist att så fort någon gör något "utanför boxen" och försöker något nytt, då är man "pajas", '"mupp" och "clown".

Min analys av många reaktioner här är att det är för att man själv aldrig någonsin skulle ha modet att göra något liknande själv så därför känns det så skönt att sälla sig till "mobben" och peka finger... precis som i skolan där dom som är "annorlunda" skall mobbas. Ställer man sig på rätt sida och gör som man brukar så riskerar man ju inget själv.

Jag tror verkligen att Leif R Carlsson ger sig in i detta med hjärtat på rätta stället, att han sedan saknar förmågan att hantera media är en annan sak, skulle detta vara en "scam" så skulle man ju inte frontat detta med honom.

Det är i alla fall det jag vill tro tills motsatsen är bevisad, jag gillar (älskar) människor som har modet att göra något som alla andra säger är omöjligt.
Men nu är det ju inte modet som ifrågasätts utan upplägget. Länge sedan man var med om något som utstrålat sån oproffessionalism. Men vi är alla olika som tur är.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Rönken sön 15 maj 2016, 21:19

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/crowns-nya-plan-for-att-ta-sig-in-i-khl-i-host/ - Clowns siktar på ett annat land. Har man tänkt sig fortsatt främst värva svenska spelare och spela i ett annat land än Sverige och hoppas på svenska åskådare eller vad är planen? geek
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Urken sön 15 maj 2016, 22:22

Rönken skrev:http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/crowns-nya-plan-for-att-ta-sig-in-i-khl-i-host/ - Clowns siktar på ett annat land. Har man tänkt sig fortsatt främst värva svenska spelare och spela i ett annat land än Sverige och hoppas på svenska åskådare eller vad är planen? geek
Förklara det du - det är väl du som håller i trådarna?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Urken mån 16 maj 2016, 16:39

Nu har jag sett presskonferensen, och visst.. det var väl ingen höjdare. Rakare, tydligare svar hade varit att föredra. Däremot hyser jag agg mot journalister som endast är på plats för att missförstå. Var det verkligen så svårt att förstå vad de försökte förmedla rörande turerna med de olika förbunden?

Självfallet är inte all dokumentation offentliggjord då projektet inte är fullständigt.

De har mycket att arbeta på, men jag kan förstå frustrationen som kan uppstå då makthavande organisationer och utomstående spyr galla utan att ens försöka förstå situationen. Journalisterna bidrog inte med ett endaste dyft.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Snikne Ville mån 29 aug 2016, 10:14

Vad händer, blir det nåt hokkyspelande på riktigt eller blir det bara i tidningarna?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Old Brooklyn mån 07 aug 2017, 13:27

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/99a0p/avslojar-crowns-siktar-pa-khl-2018

En svensk organisation som spelar mathcerna främst i Estland. Leif R Carlsson ger inte upp.

Edit: Ser dock givetvis fram emot en ny presskonferens. Twisted Evil
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Crowns Empty Sv: Crowns

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet