Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX 13th december 2016, 00:21

Urken skrev:

JuniorX skrev:Att det är en självklarhet att laget ska kritiseras på vilka grunder man själv finner lämpliga när laget inte presterar?

Finns det någon mall att följa? Annars får vi nog räkna med att all kritik är subjektiv och utgår från vilka förväntningar man själv har.

Ja, det finns det. Att man kan stå för sin kritik även när vinden har vänt.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock 13th december 2016, 07:59

Jag tycker ju som de flesta, att vi har spelat som skit överlag denna första halva av serien, men har ett enormt hopp att de ska gå bättre givetvis. När vi då gör 2 riktigt bra matcher som de sista 2, så blir man nöjd för ögonblicket och hoppet kommer tillbaka och då blir man nog lite tyst.

De jag är mest förundrad över, är att vi ligger 6 poäng efter 3e-platsen med de spel vi har presterat!

Vinner/förlorar man 50/50 så brukar man nog ligga i mitten av tabellen, men brukar ha andrum nedåt och vara bra mycket mer efter toppen. Kanske inte alla år, men överlag.
De är bara inse att serien bara blir jämnare trots att vi utökat till 14 lag. De är väl bara Frölunda som sticker ut poängmässigt.

Nä jag kommer nog fortsätta hålla andan och hoppas att de spel vi presterat de 2 senaste håller i sig när serien drar igång igen, för de är klart roligare att hylla än att kapa!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av farre 13th december 2016, 14:04

Jag kan stå för min kritik mot Osten oavsett om vi vunnit två raka eller förlorat 5 i rad.
Det som spelar roll är hur laget presterar på isen och oavsett vad du säger eller vad du tycks se under matcherna så spelar vi inte en bra hockey och störst ansvar tycker jag våra importer som skall bära laget har i haveriet.
Ansvarig för dessa värvningar är Osten och då det inte är första gången vi värvat konstigt och fullständigt kastat pengar i sjön tycker jag att det borde få konsekvenser.
Förövrigt håller jag fullständigt med Ferros!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros 13th december 2016, 15:24

JuniorX skrev:Och på vilket sätt anser du att ditt konstaterande om att jag "gnäller" ska föra diskussionen vidare? Du försöker avfärda min kritik på det sättet. Som argument är det därmed uselt.

Det ska inte föra diskussionen vidare, konstaterar man att någon gnäller så är det inte för att fortsätta diskussionen. Därför tänker jag inte ge dig fler inlägg, efter detta. Jag avfärdar inte din kritik enbart med "du gnäller", jag har även lagt fram varför jag anser att du gnäller, och varför jag anser att du inte försöker att föra en diskussion.

JuniorX skrev:
Jag har inte påstått att laget har spelat bra. Eller att säsongen har varit lysande. Jag har hävdat och hävdar att laget har ett grundspel som är bättre än vad som visats. Av flera orsaker har laget inte fått fram det. Dit räknar jag INTE majoritetens åsikter såsom att Osten är usel, Skuggan är usel, spelsystemet är uselt etc.

Hade vi haft ett bra grundspel, så hade det inte sett ut som de gjort under säsongen. Ett GRUNDspel betyder att laget kan falla tillbaka på det och veta vad som ska göras, när spelet inte funkar som det ska, ett grundspel är ett spel som man konsekvent kan se laget spela, det är grunden i hur laget uppträder. Är det något Luleå Hockey saknat den här säsongen så är det just ett grundspel, blanda inte ihop ljusglimtar med grundspel, det är inte samma sak. Det finns inget fungerande grundspel, då hade det inte sett ut som det gjort. Kolla på hur det såg ut under Rönken, det var ett grundspel, sen fungerade det bättre ibland, och sämre ibland. Men då fanns det ett grundspel, det gör det inte nu. Annars hade Luleå Hockey inte spelat helt olika från match till match, som man konsekvent gjort under 27 omgångar, med några få undantag. Just att det inte funnits något grundspel, är en av de fatala missarna som tränarna stått för, hittills under den här säsongen.

Ännu en gång, du säger att majoritetens åsikter är "Osten är usel, Skuggan är usel, spelsystemet är usel". Det är att förminska de åsikter som läggs fram som är befogad kritik. Nu har du gjort det i tre inlägg, men hävdar prompt att du inte gör det, det är nästan charmigt, och uppfattas verkligen som just gnäll.

JuniorX skrev:
Jag skriver att kritiken i huvudsak har varit annan än konstruktiv. Det är min värdering av den. Du får det till att jag hävdar att INGEN kritik har varit konstruktiv. Återigen. Värdera det du läser.

Jag är van vid att jag kan läsa en text, och sedan anta att personen som skrivit texten menar det som texten säger. Låt mig, ännu en gång, citera dig:

"Japp. Jag är förundrad. För erkänn, hur är kritiken?
Osten är diktator! Skuggan är kass! Spelsystemet är gammalt! Kansliet är ruttet!
"

Det finns inget att "värdera" i den här texten, personen som skrivit texten menar att kritiken som framförts är på det här sättet. Visa mig vart i den här texten jag ska "värdera" att du inte menar att all kritik, eller åtminstone nästan all kritik, varit på det sättet som du skriver. Det finns inget påstående i texten som visar att du bara pratar om viss kritik, vilket det bör göra, om du bara pratar om viss kritik. Om du skriver "kritiken har varit så här" så säger du att just kritiken varit på det sättet, inte att viss kritik varit på det sättet, utan att kritiken varit så. Menar du något annat så måste du skriva det, och inte klaga på att folk faktiskt tar dina texter för vad som faktiskt står i dem.

"Nej, 99% av kritiken har inte varit befogad. Den är gapig, ihålig och kortsiktig."

Ännu en gång så skriver du klart och tydligt att all, eller i princip all (99%), kritik varit "gapig, ihålig och kortsiktig". Det finns inget för mig att varken tolka eller värdera, mer än att du antingen menar all kritik, eller i princip all kritik. Vilket för mig är rent ut sagt gnäll, eftersom det inte stämmer överens med verkligheten, och lätt kan motbevisas av att helt enkelt läsa runt och se hur många har formulera, och motiverat sin kritik. Visa mig gärna vart jag kan "värdera" den text annorlunda, jag har aldrig varit med om att folk kommit med klara påståenden som säger "så här är det" och sen när man svarar dem, så ska man helt plötsligt "värdera" deras text, även fast den är skriven på ett sätt där det inte finns något som behöver värderas.

Att du sedan, efter några inlägg, backar och säger att du inte menade så, men prompt fortsätter att skriva saker som "Dit räknar jag INTE majoritetens åsikter såsom att Osten är usel, Skuggan är usel, spelsystemet är uselt etc. ", vilket ännu en gång i princip säger att majoritetens åsikter enbart är att "X är usel", utan vidare motivering. Många har förklarat varför man tycker att något är dåligt, men här väljer du att förminska det till att folk bara skriver "X är usel", det finns inget att tolka eller värdera i det heller. Du skriver klart och tydligt vad du tycker/anser.

Du kan inte skriva texter, där det står klart och tydligt vissa saker. Sen när folk väljer att, som man ska, ta texten för det den innehåller, så kommer du med saker som "du värderar inte det du läser". Det finns inget att värdera i dina texter, du kan inte skriva "havet är torrt" och så kommer någon och säger "nej, havet är blött" och du svarar "men värdera vad du läser". Kommer du med påståenden så får du stå för dem, inte säga åt folk att ta dem på andra sätt än vad som faktiskt är skrivet, då får du välja att skriva annorlunda från första början istället.
JuniorX skrev:
Jag riktar in mot udd mot den kritik som jag anser är kortsiktig och osaklig. Det innebär inte att jag anser att ALL kritik är sådan. Återigen. Läs texten.

Sen försöker du vrida om min kritik att vara riktad mot något annat än vad jag riktat in den mot. Jag behöver inte skriva att det finns annan kritik än den jag riktar in mig på. Det innebär inte med automatik att all kritik innefattas i vad jag avser. Du försöker medvetet få till det på det sättet. I detta "du använder den som ursäkt för att försvara din åsikt mot folk som faktiskt har vettiga åsikter och poänger" lanserar du en väderkvarn som du sen kan bekämpa.
Vill du hävda att jag försöker tysta människor som har vettiga åsikter och poänger? Är det din tes?

Se svar ovan, jag har läst din text och tagit ut citat från den, jag rekommenderar dig att läsa igenom texten också, gärna innan du postar, så att du faktiskt skriver det du vill ha sagt, och inte något annat. Om du skriver "kritiken är så här" så menar du att just kritiken är så, vill du påpeka att viss kritik är på ett visst sätt, så skriver du "viss kritik är så här", inte "kritiken är så här". Det är egentligen inget svårt. Jag vrider inte heller på något alls, det är du, som i efterhand, försöker att vrida på din egna text, vilket du även ser, om du läser igenom den igen.

Jag är fortfarande nyfiken på hur du skulle sammanfatta de första 27 omgångarna av Luleå Hockeys SHL-säsong, med ett ord. Mitt ord är: dålig.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX 13th december 2016, 19:15

@Ferros.

"Japp. Jag är förundrad. För erkänn, hur är kritiken?
Osten är diktator! Skuggan är kass! Spelsystemet är gammalt! Kansliet är ruttet! "

Du citerar mig. Jag har utvecklat att den kritiken inte är allmängiltig och ska inte läsas sådan. Jag har sagt att den huvudsakliga kritiken ser ut så. Men ALL kritik ser inte ut så. Ändå väljer du att plocka fram den ursprungliga texten och låtsas i din argumentation därefter som att vi inte har diskuterat om det. Det är bara ohederligt.
Om du läser min text och sedan hävdar att den bör göra distinktioner mellan A och B så att DU inte missuppfattar vad som skrivs så är det faktiskt inte mitt problem. Det är ditt. Och den ansträngningen får du göra. Annars väljer du ju bara att misstolka det jag skriver. Det står dig fritt. Men är inte speciellt hederligt.

"Nej, 99% av kritiken har inte varit befogad. Den är gapig, ihålig och kortsiktig."

Du citerar mig igen. Och återigen så vet du att jag har kommenterat den raden och att sagt den är dåligt formulerad från mig. Ändå väljer du att lyfta fram den och låtsas som att du inte har läst nåt annat. Ohederlig argumentation igen.

Jag tänker inte hålla på och gnägga speciellt mycket mer om det här. Jag tycker att den mesta kritiken är gnällig, gapig och kortsiktig. Du hävdar att den kritiken är osaklig och svepande. Det får du tycka. Men det framstår ganska uppenbart för mig att du VÄLJER en läsning som gör att du kan argumentera omkring den.

Jag förminskar inte åsikter genom att hävda att de är felaktiga. Eller gapiga. Eller kortsiktiga. Jag hävdar att de är felaktiga, gapiga och kortsiktiga. På vilket sätt innebär det att jag förminskar dem? Det är så du väljer att beskriva det. Varför då? Varför skulle min kritik av dem förminska dem? Tror du inte på dig själv?

Om grundspel. Nej, jag tycker också att laget saknar ett fungerande grundspel. Men jag tror att man försöker bygga det och jag väljer att ge det tid. Det som behövs är kontinuitet och långsiktighet, precis motsatsen till den kritik som ständigt kräver förändring när saker inte går som de ska.

Slutligen. Din sammanställning av de 27 omgångar som har gått. Jag roade mig att gå igenom matchtrådarna och dina kommentarer omkring dem. I min tolkning av dem så stämmer inte sammanställningen speciellt väl med de slutsatser du drar i matchtrådarna. Överlag är du betydligt mer nöjd med matcherna än vad din sammanställning visar. Du kanske borde fundera över det ett tag.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 28th december 2016, 10:48

Jag skulle gärna se att man satte tillbaka Falk mellan Lundeström och Einar Emanuelsson. Tycker det fanns fin kemi där innan förra matchen. Ungdomskedjan tappade lite och Falk fick inte heller igång Sweatt och Lagacé något nämnvärt. Då är det bättre att ha två kedjor som vi vet levererar just nu.

Tills Petter Emanuelsson och Julius Junttila är tillbaka:

Harju - Hilding - Hedman
Lundeström - Falk - E. Emanuelsson
Sweatt - Mastomäki - Lagacé
Fabricius - Mouillierat - Forsberg

Med Petter och Julius tillbaka:

Harju - Hilding - Hedman
Sweatt - Mastomäki P. Emanuelsson
Lundeström - Falk - E. Emanuelsson
Fabricius - Mouillierat - Forsberg
Junttila
Lagacé (läktaren)

Jag tycker att Lagacé är den som borde få kliva åt sidan just nu. Det smärtar att säga men han får inte ut mycket av sitt slit tyvärr. (Han får gärna hänga 3 baljor ikväll bara för det...jinx jinx). Annars tycker jag att övriga förtjänat sin speltid. Både Lundeström och framförallt Einare har på senaste tiden verkligen förtjänat sin speltid och jag tycker inte att man per automatik skall flytta på dessa båda när alla är tillgängliga utan Junttila får slåss om sin plats. Petter Emanuelsson känns rätt självskriven dock så han går ju rakt in såklart.

Hela fjärdekedjan har fått en nytändning och är t.o.m. ännu bättre än vad de var i början av säsongen. Mouillierat bidrar mycket där och alla dessa förtjänar sin speltid helt klart. Dem flyttar jag inte heller gärna på nu. Klart bästa kedjan senaste matchen. Har ju t.o.m. börjat ösa in poäng nu och är ständigt ett hot offensivt.

Harju - Hilding och Hedman känns på förhand rätt välkomponerad. Hilding har bra spel i sig och även om han inte imponerade så mycket första matchen så tror jag att det kommer att komma om han bara får lugn och ro. Bra spelsinne där, och både Harju och Hedman vet vi ju kan lira pucken också. Harju är stark att hålla puck och har ett vasst avslut och Hedman vet vi att han är urstark och bidrar med såväl fysik som ett ganska vasst avslut och fina passningar.

Sweatt är vårt största sparkapital. Tyvärr är han en spelare som mer är en avslutare än en spelare som gör sin omgivning bättre. Åtminstone är det min bild av honom just nu. Han har en jävla speed och gör sin gubbe emellanåt. Hittar också fina passningar ibland men det blir inget av dem heller om han inte lirar med riktigt bra avslutare. Han är väldigt beroende av att spela med bra spelare bredvid sig, men gör han det ja då kan det bli hur bra som helst. Det såg vi i Brynäs. Mastomäki är väl inte den centern han behöver då kanske, men Mastomäki har åtminstone ett jävla driv och han går på mål, och tillsammans med Petter Emanuelsson som är en vass avslutare av rang så kan det bli bra. Sätter mest Mastomäki där för att jag vill ge han en chans till att utvecklas och för att jag inte vill sätta Falk där riktigt ännu.

Men Falk är såklart en potentiell center där om man nu fortsätter köra en renodlad ungdomskedja och det visar sig att Mastomäki passar in mellan young guns.

Jag tror ändå att det här kan bli skapligt till slut som det känns nu. Hilding känns som ett bättre komplement än Kennedy, och absolut som ett mindre problem, eller inget problem. Ingen förväntar sig några stordåd av Hilding. Får han lugn och ro blir det nog några pinnar från hans klubba också. Han är en kompetent tvåvägscenter i SHL, helt klart, även om han haft det tufft sista tiden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 28th december 2016, 12:08

Vill ändå se Lundeström som center, åtminstone på lång sikt. Vi har här en av sveriges mest lovande centrar samtidigt som vi har problem att värva just bra centrar.

Sweatt - Hilding - Hedman
Emanuelsson - Lundeström - Emanuelsson
Harju - Falk - Junttila
Fabricius - Mouillierat - Forsberg
Mastomäki
Lagacé

Möjligen byta plats på Heman och Junttila.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 28th december 2016, 12:25

Old Brooklyn skrev:Vill ändå se Lundeström som center, åtminstone på lång sikt. Vi har här en av sveriges mest lovande centrar samtidigt som vi har problem att värva just bra centrar.

Sweatt - Hilding - Hedman
Emanuelsson - Lundeström - Emanuelsson
Harju - Falk - Junttila
Fabricius - Mouillierat - Forsberg
Mastomäki
Lagacé

Möjligen byta plats på Heman och Junttila.
Ser också bra ut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av tibet 28th december 2016, 20:35

Old Brooklyn skrev:Vill ändå se Lundeström som center, åtminstone på lång sikt. Vi har här en av sveriges mest lovande centrar samtidigt som vi har problem att värva just bra centrar.

Sweatt - Hilding - Hedman
Emanuelsson - Lundeström - Emanuelsson
Harju - Falk - Junttila
Fabricius - Mouillierat - Forsberg
Mastomäki
Lagacé

Möjligen byta plats på Heman och Junttila.

https://sv.wikipedia.org/wiki/He-Man
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Patrik82 28th december 2016, 23:52

Masto och Lagacé tillför inte på shl nivå. värre i lagaces fall då han är import och in prime age.

därför instämmer jag i ovan förslag vid full trupp
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 41
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn 29th december 2016, 16:58

tibet skrev:
Old Brooklyn skrev:Vill ändå se Lundeström som center, åtminstone på lång sikt. Vi har här en av sveriges mest lovande centrar samtidigt som vi har problem att värva just bra centrar.

Sweatt - Hilding - Hedman
Emanuelsson - Lundeström - Emanuelsson
Harju - Falk - Junttila
Fabricius - Mouillierat - Forsberg
Mastomäki
Lagacé

Möjligen byta plats på Heman och Junttila.

https://sv.wikipedia.org/wiki/He-Man
Har alltid misstänkt att d:et är ett feltolkat bindesträck.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Mr Bister 29th december 2016, 17:28

Jag tycker LHF imponerar med alla förlängningar, det var länge sedan man var så här ute i god tid.
Den enda förlängningen man kan diskutera är Sandströms, där hade det varit bättre att Själin fått hans plats i hierarkin.

Mr Bister

Antal inlägg : 1392
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman 29th december 2016, 23:55

Mr Bister skrev:Jag tycker LHF imponerar med alla förlängningar, det var länge sedan man var så här ute i god tid.
Den enda förlängningen man kan diskutera är Sandströms, där hade det varit bättre att Själin fått hans plats i hierarkin.
Det kan han ju få ändå!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LHF96 2nd januari 2017, 08:57

Mr Bister skrev:Jag tycker LHF imponerar med alla förlängningar, det var länge sedan man var så här ute i god tid.
Den enda förlängningen man kan diskutera är Sandströms, där hade det varit bättre att Själin fått hans plats i hierarkin.

Gillar Janne men han ska definitivt inte längre vara den som är näst bäst betald i laget. Hoppas han accepterat att gå ned något i lön
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3490
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask 2nd januari 2017, 11:50

LHF96 skrev:
Mr Bister skrev:Jag tycker LHF imponerar med alla förlängningar, det var länge sedan man var så här ute i god tid.
Den enda förlängningen man kan diskutera är Sandströms, där hade det varit bättre att Själin fått hans plats i hierarkin.

Gillar Janne men han ska definitivt inte längre vara den som är näst bäst betald i laget. Hoppas han accepterat att gå ned något i lön
Hur vet du hur mycket Janne tjänar, finns det nån lista eller nåt som visar den rätta/totala inkomsten per spelare, inte vad man plockar ut I månaden !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken 2nd januari 2017, 11:52

icemask skrev:
LHF96 skrev:
Mr Bister skrev:Jag tycker LHF imponerar med alla förlängningar, det var länge sedan man var så här ute i god tid.
Den enda förlängningen man kan diskutera är Sandströms, där hade det varit bättre att Själin fått hans plats i hierarkin.

Gillar Janne men han ska definitivt inte längre vara den som är näst bäst betald i laget. Hoppas han accepterat att gå ned något i lön
Hur vet du hur mycket Janne tjänar, finns det nån lista eller nåt som visar den rätta/totala inkomsten per spelare, inte vad man plockar ut I månaden !

Enligt de listor som vi ibland får ta del av, så har han en jävligt hög lön oavsett.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask 2nd januari 2017, 12:18

Urken skrev:
icemask skrev:
LHF96 skrev:
Mr Bister skrev:Jag tycker LHF imponerar med alla förlängningar, det var länge sedan man var så här ute i god tid.
Den enda förlängningen man kan diskutera är Sandströms, där hade det varit bättre att Själin fått hans plats i hierarkin.

Gillar Janne men han ska definitivt inte längre vara den som är näst bäst betald i laget. Hoppas han accepterat att gå ned något i lön
Hur vet du hur mycket Janne tjänar, finns det nån lista eller nåt som visar den rätta/totala inkomsten per spelare, inte vad man plockar ut I månaden !

Enligt de listor som vi ibland får ta del av, så har han en jävligt hög lön oavsett.
Jo men de är oftast ett par år gamla och visar bara vad man tar ut I ren lön inte vad man tjänar totalt !
Vad är en jävligt hög lön I SHL ?
Har inte sett Janne ta ut over 150 papp I någon lista som jag sett !
Och angående loner så rekomenderar jag er att lyssna på podden Björnbröder.se där berättar Enbom om spelarbudget, tanken bakom LHF framtid mm
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 2nd januari 2017, 12:29

De listor vi får se från diciplinnämnden ger ju en ungefärlig bild, men det säger inte exakt hur mycket spelaren kostar då delar av lönen är sign-on (off).
Den senste listan som kom ut (taxeringskalendern) säger inget om spelrnas månadslöner då de själva kan välja hur stor del av lönen de ska ta ut och hur stor del som läggs som pension. Det som syns i den här listan är enbart det som spelaren tar ut. Dessutom ska man ha i åtanke att den siffran som syns är från föregående kalender år, inte säsong. Det innebär att spelare som byter klubb inom landet har en del av lönen från nya och en från den gamla klubben vilket alltså inte säger nått om vad han tjänat i respektive klubb. Ytterligare en aspekt på detta är dessutom spelare som spelat utomlands och inte skattat i Sverige enligt den här listan inte tjänar nåognting över huvud taget.
Den sista delen man måste ha i åtanke är att vissa spelare utöver sitt kontrakt har andra inkomstkällor så som reklam, andra sidouppdrag mm. Här syns inte heller var pengarna kommer ifrån, detta gör den här listan lite skev om man vill veta vad spelren kostar för sin klubb.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz 2nd januari 2017, 15:07

Det var ju Jannes lön 2015. Det vill säga ett kontrakt som skrevs, 2013, 2012? Rätt ointressant för diskussionen med andra ord.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken 2nd januari 2017, 15:17

OK. Vi vet inte vad han HAR i lön. Men baserat på de tidigare listorna som redovisat åtminstone en DEL av lönen, så har han legat högt upp. Vad jag, med flera, menar är att han rimligtvis inte bör ligga där i år. Eller nästa år heller. Så. Då var det sagt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Cambbott24 2nd januari 2017, 18:47

Tycker att skuggan borde ge mastomäki en betydligt större roll i laget. Tror han skulle kunna blomstra om han får spela med exempelvis sweatt och harju, skulle kunna vara en 35-45p center i shl som andra lag skulle sukta efter att få värva.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu 2nd januari 2017, 18:48

Urken skrev:OK. Vi vet inte vad han HAR i lön. Men baserat på de tidigare listorna som redovisat åtminstone en DEL av lönen, så har han legat högt upp. Vad jag, med flera, menar är att han rimligtvis inte bör ligga där i år. Eller nästa år heller. Så. Då var det sagt.

Förstår inte hur han fick förlängt i år och sjukt mycket mindre hur han fick förlängt över nästa år?? Snacka om att lägga pengar på fel spelare, men jag lägger hans kontrakt på Ostens oförmåga att bygga ett lag för toppen av SHL. Vad skönt det ska bli att slippa Osten nästa säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av farre 2nd januari 2017, 23:40

pingu skrev:
Urken skrev:OK. Vi vet inte vad han HAR i lön. Men baserat på de tidigare listorna som redovisat åtminstone en DEL av lönen, så har han legat högt upp. Vad jag, med flera, menar är att han rimligtvis inte bör ligga där i år. Eller nästa år heller. Så. Då var det sagt.

Förstår inte hur han fick förlängt i år och sjukt mycket mindre hur han fick förlängt över nästa år?? Snacka om att lägga pengar på fel spelare, men jag lägger hans kontrakt på Ostens oförmåga att bygga ett lag för toppen av SHL. Vad skönt det ska bli att slippa Osten nästa säsong.

Helt enig!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Diktatorn 3rd januari 2017, 11:00

Jag tycker inte det är hållbart att spela Fabbe Foppa som förstalina även om de har gjort ett riktigt bra jobb. Syftet med den konstellationen var att väcka Mouillierat, och nu är det dags att flytta tillbaka han tillsammans med Sweatt. Sjukt frustrerande att man flyttade Falk från ungdomskedjan i ett vinnande lag och allt, men jag förstår tanken. Det går alldeles för sakta för Mastomäki och för mig får han ta en plats utanför laget med Lagacé mellan Forsberg och Fabbe.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Blinders 3rd januari 2017, 11:30

Sweatt-Mouillierat-Hedman
Harju-Hillding-E.Emanuelsson/Lagace
Lundeström-Falk-Lagace/E.Emanuelsson
Fabricius-Mastomäki-Forsberg
Toolanen

Så borde Luleå spela på torsdag. Hedman med molle och Sweatt var bra i början av säsongen. Einars bidrar med fart i andra linjan osv.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman 3rd januari 2017, 13:08

Diktatorn skrev:Jag tycker inte det är hållbart att spela Fabbe Foppa som förstalina även om de har gjort ett riktigt bra jobb. Syftet med den konstellationen var att väcka Mouillierat, och nu är det dags att flytta tillbaka han tillsammans med Sweatt. Sjukt frustrerande att man flyttade Falk från ungdomskedjan i ett vinnande lag och allt, men jag förstår tanken. Det går alldeles för sakta för Mastomäki och för mig får han ta en plats utanför laget med Lagacé mellan Forsberg och Fabbe.
Noterbart, FF-kedjan kanske har varit förstalina på uppställningen men de får fortfarande speltid som en fjärdelina. Men de har gjort 4 av Luleås totalt 11 mål under de matcher de spelat ihop vilket är klart bättre än speltiden motiverar och har plusmålskillnad.

Med tanke på att Mouillerats och även Sweatts poängsnitt är oförändrat sedan Mouillerat bytte kedja medan FF's mer än dubblerats så tyder det på att Mouillerat gör mer nytta med FF än med Sweatt. Men jag förstår hur du tänker, både Masto och Lagacé är ett problem att klämma in i laget när FF är upptagen med en annan.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av GLHF 7th januari 2017, 18:41

Jaha, 5-2 till Linköping idag och de spelar inte ens bra. Sjukt bra i pp men i 5 mot 5 övertygar de inte. Sen är det kanske 4-6 spelare i Luleå som gör en bra match och man undrar hur i helvete man kan få ut så lite ur spelarmaterialet. Visst att skadelistan är lång men bra mycket mer kan man kräva av grabbarna som spelar.

Hoppas ledningen tar sig en funderare och låter skuggan gå senast efter sista matchen för säsongen. Hur hade tabelläget sett ut utan förmodligen ligans bästa målvakt?

Enda glädjen man får numera är när man får se Foppa, fabbe och Kael samt emanuelsson, lundeström och Falk (även om de tre sistnämnda inte lirar i samma femma..)

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken 7th januari 2017, 18:45

Finns det överhuvudtaget kompetenta tränare lediga i nuläget?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av GLHF 7th januari 2017, 19:54

Nä, men efter säsongen.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Monco 7th januari 2017, 20:02

Sweatt-Falk-Emanuelsson
Harju-Lundeström-Foppa
Mastomäki-Hillding-Hedman
Toolanen-Molle-Fabbe
Sweatt behöver en smart center och en ytterforward som hänger med i tempot. Harju kan komma igång om han får ny omgivning. Lundeström har mycket skills i sig och kan behöva spela på sin ordinarie position och Foppa kanske kan komplettera dom bra. Mastomäki har det lite tungt i egen zon när han spelar center och det kan vara bra att få en plats på kanten. Dom tre kan bli tunga att möta om dom hittar en kemi tillsammans. Toolanen kan gärna få lite mer speltid på bekostnad av Lagace och han kan nog göra det bra tillsammans med Molle och Fabbe. När Petter och Junttila kommer tillbaka så kan jag tänka mig Harju som center mellan Petter och Foppa. Hans spelstil är ju mer som en center nuförtiden än den sniper han var när han spelade med Omark. Junttila får ta Mastomäkis plats och Toolanen får kämpa om speltid med Mastomäki och Lundeström i fjärdekedjan. Lagace ser jag som förbrukad. Skuggan kan få byta plats med Johan Tornberg resten av säsongen sedan kan Bulan få kliva in i båset till hösten.

Monco

Antal inlägg : 305
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hedanders 7th januari 2017, 20:48

Sweatt - Falk - Hedman
Harju- Hilding - Emanuelsson
Lundeström - Moullierat - Lagace
Fabbe - Masto - Foppa

Mastomäki är inte redo att centra en kedja med Lundeström och Emanuelsson enligt mig. Jag ser det som att han då ska ta det defensiva jobbet helt själv, vilket han inte klarar utan tar flera dumma utvisningar.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 8th januari 2017, 07:42

Tycker man ska återgå till det som faktiskt varit bra och utgå från det.

Foppa - Kael - Fabbe
har fungerat bra sen de sattes ihop

Sweatt - Falk - Hedman
Funkade bra med Petter så vi hoppas att en annan snabb forward med bra skott kan ta vid

Emanuelsson - Hilding- Lundeström
Ungpojkarna funkar fint ihop och med Hiling får man en lite mer offensivt skicklig lekkamrat bredvid sig.

Harju - Masto - Lagace
De tre jag har svårt att placera får väll försöka hitta kemi i väntan på Petter och Juntilla.

Alternativet skulle även kunna vara:
Fabbe-Kael-Foppa
Emanuelsson-Falk-Lundeström
Sweatt-Hilding-Hedman
Harju-Masto-Lagace

De två första formationerna har vi sett funkar bra med varandra. Hilding får två kompetenta spelare på var sida av sig och tillsammans kanske de lyckas skapa, framför allt då Sweatt ontra Harju innebär lite mer fart medan Hedman och Hilding ser ut att ha nått att bygga vidare på.
Den sista är som den tidigare, nått man kan hålla tummarna för och funkar det inte får de bara gå in och avlasta.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu 8th januari 2017, 14:33

Micke80 skrev:Tycker man ska återgå till det som faktiskt varit bra och utgå från det.

Foppa - Kael - Fabbe
har fungerat bra sen de sattes ihop

Sweatt - Falk - Hedman
Funkade bra med Petter så vi hoppas att en annan snabb forward med bra skott kan ta vid

Emanuelsson - Hilding- Lundeström
Ungpojkarna funkar fint ihop och med Hiling får man en lite mer offensivt skicklig lekkamrat bredvid sig.

Harju - Masto - Lagace
De tre jag har svårt att placera får väll försöka hitta kemi i väntan på Petter och Juntilla.

Alternativet skulle även kunna vara:
Fabbe-Kael-Foppa
Emanuelsson-Falk-Lundeström
Sweatt-Hilding-Hedman
Harju-Masto-Lagace

De två första formationerna har vi sett funkar bra med varandra. Hilding får två kompetenta spelare på var sida av sig och tillsammans kanske de lyckas skapa, framför allt då Sweatt ontra Harju innebär lite mer fart medan Hedman och Hilding ser ut att ha nått att bygga vidare på.
Den sista är som den tidigare, nått man kan hålla tummarna för och funkar det inte får de bara gå in och avlasta.

Håller med om formationerna, Harju-Masto-Lagace borde till och med kunna bytas eller släppas om vi vill få chans till förbättring av truppen.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken 9th januari 2017, 01:06

Vad finns det på ryktesfronten runt Luleå? Känns ju inte som att det är läge att lasta upp stora pengapåsen nu för spets spelare i syfte att vinna guld. Det tåget känns ju mer realistiskt när man går ganska bra men vill krydda till laget ytterligare.

Men kommer man handla någon/några i ren desperation eller vad blir det av säsongens lag? Borde rimligen fokusera mer på defensiven och sätta den nu. Sedan kanske man kan plocka in någon på längre kontrakt än säsongen ut. Alternativt om skador uppstår finns väl korttidskontrakt som ett rimligt alternativ.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken 9th januari 2017, 10:57

En notis är väl att Nashville satt ut Petter Granberg på waivers i NHL.
Skulle vara en kanon ersättare till Ilari Melart i Luleå Hockey flera säsonger framöver -om chansen skulle dyka upp och Petter själv vill hem till Norrbotten. En defensiv, placeringssäker, tuff -rightback på högsta SHL-nivå. (Nästan Robin Jonsson (KUNG!) -vibbar där...)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken 9th januari 2017, 11:37

En till sak som man knuggat på är: I takt med att "Norrbottens -prägeln" i truppen har minskat; känns det även som att en del av det naturliga jävla-anammat vattnats ur.

Känns som att coachningen idag är en blötare budget variant av Sam Hallam i VF. (Inte riktigt LHF identitet -för att uttrycka mig milt...)

Kanske LHF skulle behöva en kvalitativare svensk/engelsk -språkig kommunikationsresurs i lagledningen framöver?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin 9th januari 2017, 15:02

Jonken skrev:En notis är väl att Nashville satt ut Petter Granberg på waivers i NHL.
Skulle vara en kanon ersättare till Ilari Melart i Luleå Hockey flera säsonger framöver -om chansen skulle dyka upp och Petter själv vill hem till Norrbotten. En defensiv, placeringssäker, tuff -rightback på högsta SHL-nivå. (Nästan Robin Jonsson (KUNG!) -vibbar där...)

Håller med dig I det. Hade varit en grym värvning, men med tanke på att mamma är lagläkare i Sellefteå och den staden blivit som ett hem för familjen så tror jag att vi inte har en chans att få hit han. Tyvärr . Men hade kunnat bli en ny Jan Sandström.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz 9th januari 2017, 15:43


Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken 12th januari 2017, 20:48

Hur arbetar man egentligen vid kontraktsförlängning då man eventuellt funderar på att byta ut tränare?

Satt och funderade lite på det nu under Skellefteå-matchen. Ponera nu i att styrelsen vill ha in Bulan som tränare och man samtidigt vill behålla Sweatt. Säg att Sweatt i sin turordning är lite missnöjd med nuvarande tränarkonstellation. 

Allt är hypotetiskt från min sida. Men informeras spelare om planer vad gäller tränarkonstellation eller hur gör man?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av NallePhu 12th januari 2017, 22:14

Rönken skrev:Hur arbetar man egentligen vid kontraktsförlängning då man eventuellt funderar på att byta ut tränare?

Satt och funderade lite på det nu under Skellefteå-matchen. Ponera nu i att styrelsen vill ha in Bulan som tränare och man samtidigt vill behålla Sweatt. Säg att Sweatt i sin turordning är lite missnöjd med nuvarande tränarkonstellation. 

Allt är hypotetiskt från min sida. Men informeras spelare om planer vad gäller tränarkonstellation eller hur gör man?
Spelaren får reda på vem som ska bli tränare samt att tillträdande brukar prata själv med spelaren i fråga, Så JA om det är Bulan då tog han sig ett snack när han var i Luleå sist med tex Sweatt om sin syn på hockey etc etc etc!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18053
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG 16th januari 2017, 13:40

Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Diktatorn 17th januari 2017, 11:41

LulefanGBG skrev:Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.

Sen Junttila också, även om han inte imponerat allt för mycket så tillför han en till dimension i offensiven med sin snabb- och rörlighet.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock 17th januari 2017, 17:45

Diktatorn skrev:
LulefanGBG skrev:Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.

Sen Junttila också, även om han inte imponerat allt för mycket så  tillför han en till dimension i offensiven med sin snabb- och rörlighet.

Någon som har statusen på dessa 2 herrar?

När jag var på träningarna förra veckan, så var dom inte med. Inte ens vittröjade. Vet att Petter körde på is varannan dag och då kör han nog mest själv. Juntti hörde jag hade varit på is, men vet inte mer.

Vet att Petter själv tippade att han skulle vara spelklar efter nästa/sista uppehållet och de är väl i början av februari. De var hans ord för 1,5 vecka sedan, men har inget hört efter det.

Nägon som sett dom på träning nyligen?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin 17th januari 2017, 18:15

Kapten Haddock skrev:
Diktatorn skrev:
LulefanGBG skrev:Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.

Sen Junttila också, även om han inte imponerat allt för mycket så  tillför han en till dimension i offensiven med sin snabb- och rörlighet.

Någon som har statusen på dessa 2 herrar?

När jag var på träningarna förra veckan, så var dom inte med. Inte ens vittröjade. Vet att Petter körde på is varannan dag och då kör han nog mest själv. Juntti hörde jag hade varit på is, men vet inte mer.

Vet att Petter själv tippade att han skulle vara spelklar efter nästa/sista uppehållet och de är väl i början av februari. De var hans ord för 1,5 vecka sedan, men har inget hört efter det.

Nägon som sett dom på träning nyligen?

Står i någon av dagstidningarna, minns inte vilken, att Hedman, Petter, Rydahl och Junttila samtliga deltog i träningen idag men klev av när det blev kampmoment. Enligt Junttila själv så kan han åka skridskor för fullt nu så bör inte vara allt för långt bort. Men tycker det är bra att man skyndar långsamt så det inte blir några bakslag.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock 17th januari 2017, 23:08

Määk skrev:
Kapten Haddock skrev:
Diktatorn skrev:
LulefanGBG skrev:Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.

Sen Junttila också, även om han inte imponerat allt för mycket så  tillför han en till dimension i offensiven med sin snabb- och rörlighet.

Någon som har statusen på dessa 2 herrar?

När jag var på träningarna förra veckan, så var dom inte med. Inte ens vittröjade. Vet att Petter körde på is varannan dag och då kör han nog mest själv. Juntti hörde jag hade varit på is, men vet inte mer.

Vet att Petter själv tippade att han skulle vara spelklar efter nästa/sista uppehållet och de är väl i början av februari. De var hans ord för 1,5 vecka sedan, men har inget hört efter det.

Nägon som sett dom på träning nyligen?

Står i någon av dagstidningarna, minns inte vilken, att Hedman, Petter, Rydahl och Junttila samtliga deltog i träningen idag men klev av när det blev kampmoment. Enligt Junttila själv så kan han åka skridskor för fullt nu så bör inte vara allt för långt bort. Men tycker det är bra att man skyndar långsamt så det inte blir några bakslag.

De var ju bra att alla är på gång!

De kanske blir nått riktigt bra av de här när alla är tillbaka?
Vad jag menar är....jag kommer ihåg vad Osten sa innan säsongen drog igång på allvar. Kommer inte ihåg för ett citat, men på frågan Osten fick angående vad han tyckte om laget, värvningarna och den här säsongen. Svaret blev de vanliga, att de känns bra, att vi har ett slagkraftigt lag och att vi ska jobba hårt. De som skiljde var nått jag aldrig hört av Osten, är när han tilla att dom skulle skapa en konkurrensituation där alla skulle ha lika stor chans att slå sig in i laget och då även juniorerna.

När då alla är tillbaka, så kanske de blir så att de som varken levererar eller jobbar röven av sig får sitta på läktaren.
De kan bli lite till att jobba för en en del mer rutinerade killar i laget, för Isac och Einar lär dom inte slå ut får jag hoppas!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar 17th januari 2017, 23:15

Kapten Haddock skrev:
Määk skrev:
Kapten Haddock skrev:
Diktatorn skrev:
LulefanGBG skrev:Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.

Sen Junttila också, även om han inte imponerat allt för mycket så  tillför han en till dimension i offensiven med sin snabb- och rörlighet.

Någon som har statusen på dessa 2 herrar?

När jag var på träningarna förra veckan, så var dom inte med. Inte ens vittröjade. Vet att Petter körde på is varannan dag och då kör han nog mest själv. Juntti hörde jag hade varit på is, men vet inte mer.

Vet att Petter själv tippade att han skulle vara spelklar efter nästa/sista uppehållet och de är väl i början av februari. De var hans ord för 1,5 vecka sedan, men har inget hört efter det.

Nägon som sett dom på träning nyligen?

Står i någon av dagstidningarna, minns inte vilken, att Hedman, Petter, Rydahl och Junttila samtliga deltog i träningen idag men klev av när det blev kampmoment. Enligt Junttila själv så kan han åka skridskor för fullt nu så bör inte vara allt för långt bort. Men tycker det är bra att man skyndar långsamt så det inte blir några bakslag.

De var ju bra att alla är på gång!

De kanske blir nått riktigt bra av de här när alla är tillbaka?
Vad jag menar är....jag kommer ihåg vad Osten sa innan säsongen drog igång på allvar. Kommer inte ihåg för ett citat, men på frågan Osten fick angående vad han tyckte om laget, värvningarna och den här säsongen. Svaret blev de vanliga, att de känns bra, att vi har ett slagkraftigt lag och att vi ska jobba hårt. De som skiljde var nått jag aldrig hört av Osten, är när han tilla att dom skulle skapa en konkurrensituation där alla skulle ha lika stor chans att slå sig in i laget och då även juniorerna.

När då alla är tillbaka, så kanske de blir så att de som varken levererar eller jobbar röven av sig får sitta på läktaren.
De kan bli lite till att jobba för en en del mer rutinerade killar i laget, för Isac och Einar lär dom inte slå ut får jag hoppas!

Inte en chans att Einar o Isac ligger långt nere på rotationslistan, om de ens ska vara där.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock 17th januari 2017, 23:17

Bamsefar skrev:
Kapten Haddock skrev:
Määk skrev:
Kapten Haddock skrev:
Diktatorn skrev:
LulefanGBG skrev:Känns oerhört viktigt att Petter Emanuelsson kommer till spel snart igen. Hoppas det är på G.

Han gör mål och han bidrar med fart och frenesi och verkar ha en härlig karaktär också så han bidrar säkert i båset och i omklädningsrummet med. Tror han kan bli en frisk fläkt när han är tillbaka.

Sen Junttila också, även om han inte imponerat allt för mycket så  tillför han en till dimension i offensiven med sin snabb- och rörlighet.

Någon som har statusen på dessa 2 herrar?

När jag var på träningarna förra veckan, så var dom inte med. Inte ens vittröjade. Vet att Petter körde på is varannan dag och då kör han nog mest själv. Juntti hörde jag hade varit på is, men vet inte mer.

Vet att Petter själv tippade att han skulle vara spelklar efter nästa/sista uppehållet och de är väl i början av februari. De var hans ord för 1,5 vecka sedan, men har inget hört efter det.

Nägon som sett dom på träning nyligen?

Står i någon av dagstidningarna, minns inte vilken, att Hedman, Petter, Rydahl och Junttila samtliga deltog i träningen idag men klev av när det blev kampmoment. Enligt Junttila själv så kan han åka skridskor för fullt nu så bör inte vara allt för långt bort. Men tycker det är bra att man skyndar långsamt så det inte blir några bakslag.

De var ju bra att alla är på gång!

De kanske blir nått riktigt bra av de här när alla är tillbaka?
Vad jag menar är....jag kommer ihåg vad Osten sa innan säsongen drog igång på allvar. Kommer inte ihåg för ett citat, men på frågan Osten fick angående vad han tyckte om laget, värvningarna och den här säsongen. Svaret blev de vanliga, att de känns bra, att vi har ett slagkraftigt lag och att vi ska jobba hårt. De som skiljde var nått jag aldrig hört av Osten, är när han tilla att dom skulle skapa en konkurrensituation där alla skulle ha lika stor chans att slå sig in i laget och då även juniorerna.

När då alla är tillbaka, så kanske de blir så att de som varken levererar eller jobbar röven av sig får sitta på läktaren.
De kan bli lite till att jobba för en en del mer rutinerade killar i laget, för Isac och Einar lär dom inte slå ut får jag hoppas!

Inte en chans att Einar o Isac ligger långt nere på rotationslistan, om de ens ska vara där.

Nä då vet jag inte var jag gör????
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad 18th januari 2017, 12:02

Det ska bli mycket intressant att se hur laget formeras när alla är tillbaka.
Blir Laggen center? Ryms Laggen? Ryms Hillding?
Frågorna är många...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros 18th januari 2017, 12:12

Personligen tar jag Lagacé före Hillding, alla dagar i veckan. Lagacé kan åtminstone teka, samt sliter arslet av sig i varje byte, även om han inte får så mycket uträttat offensivt. Hillding glider mest runt och ser ointresserad ut, och är katastrofalt dålig på att teka.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar 18th januari 2017, 12:27

Helst skull jag se att man börjar jobba in isac i en centerroll, gärna flankerad av bröderna E
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet