Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 7 av 20 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz ons 07 sep 2016, 23:12

Jag hade nog testat följande i en första powerplay-uppställning.

Kennedy - känns given som förstacenter och spelfördelare.
Mouillierat - på vänsterkanten. Känns som att han har bättre puckkontroll och förmåga att spela på små ytor än Sweatt. Kan ta avslut.
Emanuelsson - på högerkanten. Stark och duktig framför mål där han både är snabb på returer och har en distinkt skott.
Todd - i en rörlig roll från vänster backplats. Duktig med puck och kan både hitta pass samt skottlägen.
Mikkelson - också spelskicklig samt van att behandla puck. Bäst på att få igenom skott. Målfarlig.

Ser att dessa killar har bäst möjlighet till att behålla pucken i offensiv zon med bra snurr och möjlighet till mål.

Vill för övrigt se Amnér på Mikkelsons position och plats i en andra uppställning.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 08 sep 2016, 08:37

Jonsey skrev:kul att Lundeström , Toolanen visade framfötterna Smile
Dock skulle det vara intressant att höra hur det gick för Einar Emanuelsson, om han nu fick någon speltid?
Einar fick bara nån minuts speltid, några byten. Stack inte ut på nåt sätt vad jag såg, inga misstag men inte heller något positivt som stack ut. Men nästan alltid går man ju in och spelar väldigt enkelt och safe när man klivit upp på en nivå man inte är van med. Toolanen rivig och försöker ta för sig, Lundeström väldigt smart och skicklig samt stark på puck trots sin ringa storlek. Toolanen, Falk, Lundeström etablerar tryck i anfallszon ibland och ser rätt bra ut offensivt, defensivt däremot tenderar dom till att fastna i egen zon.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman tor 08 sep 2016, 11:27

Men vad händer med vår ungdomssatsning?

Det har blivit bättre men återigen verkar man inte lita på juniorerna. I stället värvar/behåller man en väldigt bred trupp, med 10 importer, utan i mitt tycke någon riktig superspets (Kennedy ej bedömd).

Våra länsgrannar matchade i gårdagens CHL-match inte mindre än 7! juniorer som gavs rikligt med speltid, så även i box & PP.
Luleå har signat 5st, men jag befarar att de mest får nöta bänk. Kul iaf att Lundeström och Toolanen fått lira! De hade kunnat utgöra en ordinarie formation såsom de gjort i ett par matcher, men det tror jag inte förblir.

Såg en hel del j20 i fjol där Toolanen som 1:e center stod för inte mindre än 43P, var en av ligans bästa tekare (swehockey stats) och gjorde dessutom (tydligen) en bra insats i J20 landslagsturneringen han deltog i. Redan nu ges han begränsat förtroende och jag är rädd att även Lundeström kommer att få spela mindre och mindre, men hoppas jag har fel!

De måste ges tid och lugn att komma in i SHL, det går inte att bara kasa in någon då och då och tro att de ska utvecklas.

Vidare kunde man även ha skippat att värva en brunkare, och för en bråkdel av kostnaden, behållit Jensen från J20, en kraftfull powerforward med bra fart.

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros tor 08 sep 2016, 12:08

Jag håller med om att ungdomarna borde få chansen, åtminstone inledningsvis, det tycker jag att de jobbat ihop till under försäsongen. Förvisso har det inte sett så bra ut defensivt men det kommer, om man ger dem chansen att få lära sig.

Min forwarduppställning:

Mouillierat-Kennedy-Sweatt
Juntilla-Lagacé-Harju
Emanuelsson-Mastomäki-Forsberg
Lundeström-Falk-Toolanen
Fabricius/Hedman

Transatlanterna kan gott få förstakedjan, jag tror det skulle bli bra  om de fick spela ihop sig. Andrakedjan har varit riktigt bra på försäsongen och ska självklart få vara intakt. Tredjekedjan känns lite som gamla fjärdekedjan men ett strå vassare med Emanuelsson istället för K-Fab, en kedja som dessutom är tung att möta och har spelare som gärna drar in mot kassen. Sen fjärdekedjan med ungdomarna och Falk, som stundtals sett riktigt bra ut på försäsongen. Fabricius har inte direkt imponerat men kommer vara viktigt i BP, Hedman vet jag inte riktigt vart man ska sätta, tycker inte riktigt att han platsar i top9 som det ser ut just nu utan får gå in när det behövs energi.

Sen känns det lite tråkigt att sära på fjärdekedjan, men det känns som att det är dags nu. Vi behöver ge unga killar chansen, en fjärdekedja är perfekt att börja i, jag gillar verkligen det Fabbe och Forsberg bidrar med men jag tror att det, på sikt, är bättre att låta de unga spelarna få den istiden, speciellt nu när vi har två killar som är duktiga och dessutom visat framfötterna på försäsongen. Blir det inte bra så är det ju inte mer än att man återställer vår kära fjärdekedja.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tor 08 sep 2016, 12:27

Debaclet med förlust i Berlin och förlust*2 mot SaiPa ställer till det.
Om vi gjort jobbet där skulle vi skapat arbetsro och kunnat agera helt annorlunda nu.
Med det läge vi har så måste vi matcha bästa laget för dagen. Men vi borde inte ha det läget.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala tor 08 sep 2016, 13:00

Puckad skrev:Debaclet med förlust i Berlin och förlust*2 mot SaiPa ställer till det.
Om vi gjort jobbet där skulle vi skapat arbetsro och kunnat agera helt annorlunda nu.
Med det läge vi har så måste vi matcha bästa laget för dagen. Men vi borde inte ha det läget.

Skuggan snackar om SM guld och samtidigt håller vi på att åka ur kalle an ... CHL så det sjunger om det.

Detta kritiska läget har Luleå själva skapat, finns inga bortförklaringar, årets lag är ett fiasko än så länge, vem tror att Kennedy blir en messias som vänder allt på rätt köl ? pressen kan bli för stor på honom om han inte levererar.
Modo är ett bra exempel på hur importerade jänkare kan slå bakut.

Nä Skuggan och laget har mycket att bevisa, ikväll så MÅSTE laget vinna, förlust nr:4 får inte ske.



Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 08 sep 2016, 13:33

Pajala skrev:
Puckad skrev:Debaclet med förlust i Berlin och förlust*2 mot SaiPa ställer till det.
Om vi gjort jobbet där skulle vi skapat arbetsro och kunnat agera helt annorlunda nu.
Med det läge vi har så måste vi matcha bästa laget för dagen. Men vi borde inte ha det läget.

Skuggan snackar om SM guld och samtidigt håller vi på att åka ur kalle an ... CHL så det sjunger om det.

Detta kritiska läget har Luleå själva skapat, finns inga bortförklaringar, årets lag är ett fiasko än så länge, vem tror att Kennedy blir en messias som vänder allt på rätt köl ? pressen kan bli för stor på honom om han inte levererar.
Modo är ett bra exempel på hur importerade jänkare kan slå bakut.

Nä Skuggan och laget har mycket att bevisa, ikväll så MÅSTE laget vinna, förlust nr:4 får inte ske.



Årets lag är ett fiasko? Laughing Utveckla gärna.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala tor 08 sep 2016, 14:28

bearjew skrev:
Pajala skrev:
Puckad skrev:Debaclet med förlust i Berlin och förlust*2 mot SaiPa ställer till det.
Om vi gjort jobbet där skulle vi skapat arbetsro och kunnat agera helt annorlunda nu.
Med det läge vi har så måste vi matcha bästa laget för dagen. Men vi borde inte ha det läget.

Skuggan snackar om SM guld och samtidigt håller vi på att åka ur kalle an ... CHL så det sjunger om det.

Detta kritiska läget har Luleå själva skapat, finns inga bortförklaringar, årets lag är ett fiasko än så länge, vem tror att Kennedy blir en messias som vänder allt på rätt köl ? pressen kan bli för stor på honom om han inte levererar.
Modo är ett bra exempel på hur importerade jänkare kan slå bakut.

Nä Skuggan och laget har mycket att bevisa, ikväll så MÅSTE laget vinna, förlust nr:4 får inte ske.



Årets lag är ett fiasko?  Laughing  Utveckla gärna.

3 matcher 3 förluster ... försvaret är som yra höns, PP lika dåligt som förra året.

Visst kan det vända men just nu ser det inte så bra ut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 08 sep 2016, 14:38

Pajala skrev:
bearjew skrev:
Pajala skrev:
Puckad skrev:Debaclet med förlust i Berlin och förlust*2 mot SaiPa ställer till det.
Om vi gjort jobbet där skulle vi skapat arbetsro och kunnat agera helt annorlunda nu.
Med det läge vi har så måste vi matcha bästa laget för dagen. Men vi borde inte ha det läget.

Skuggan snackar om SM guld och samtidigt håller vi på att åka ur kalle an ... CHL så det sjunger om det.

Detta kritiska läget har Luleå själva skapat, finns inga bortförklaringar, årets lag är ett fiasko än så länge, vem tror att Kennedy blir en messias som vänder allt på rätt köl ? pressen kan bli för stor på honom om han inte levererar.
Modo är ett bra exempel på hur importerade jänkare kan slå bakut.

Nä Skuggan och laget har mycket att bevisa, ikväll så MÅSTE laget vinna, förlust nr:4 får inte ske.



Årets lag är ett fiasko?  Laughing  Utveckla gärna.

3 matcher 3 förluster ... försvaret är som yra höns, PP lika dåligt som förra året.

Visst kan det vända men just nu ser det inte så bra ut.

Vi har spelat fler än tre matcher, varav en vinst mot SAIK.

Men du menar alltså att tre förlustmatcher (varav två av dem sett bra ut spelmässigt) och ett spelsystem (man på försäsongen) fortsatt slipar på - är likställt med fiasko. Känns väl lite hårt? Vi kan väl ändå ge laget halva säsongen, åtmindstonde, innan vi använder ordet fiasko? Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala tor 08 sep 2016, 15:17

bearjew skrev:
Pajala skrev:
bearjew skrev:
Pajala skrev:
Puckad skrev:Debaclet med förlust i Berlin och förlust*2 mot SaiPa ställer till det.
Om vi gjort jobbet där skulle vi skapat arbetsro och kunnat agera helt annorlunda nu.
Med det läge vi har så måste vi matcha bästa laget för dagen. Men vi borde inte ha det läget.

Skuggan snackar om SM guld och samtidigt håller vi på att åka ur kalle an ... CHL så det sjunger om det.

Detta kritiska läget har Luleå själva skapat, finns inga bortförklaringar, årets lag är ett fiasko än så länge, vem tror att Kennedy blir en messias som vänder allt på rätt köl ? pressen kan bli för stor på honom om han inte levererar.
Modo är ett bra exempel på hur importerade jänkare kan slå bakut.

Nä Skuggan och laget har mycket att bevisa, ikväll så MÅSTE laget vinna, förlust nr:4 får inte ske.



Årets lag är ett fiasko?  Laughing  Utveckla gärna.

3 matcher 3 förluster ... försvaret är som yra höns, PP lika dåligt som förra året.

Visst kan det vända men just nu ser det inte så bra ut.

Vi har spelat fler än tre matcher, varav en vinst mot SAIK.

Men du menar alltså att tre förlustmatcher (varav två av dem sett bra ut spelmässigt) och ett spelsystem (man på försäsongen) fortsatt slipar på - är likställt med fiasko. Känns väl lite hårt? Vi kan väl ändå ge laget halva säsongen, åtmindstonde, innan vi använder ordet fiasko? Smile

träningsmatcher räknas inte, sen så skickade ju saik ett j20 lag Twisted Evil ... ja det har sett hyfsat ut i ett par matcher men vi kan inte göra mål, alla säger att det kommer men när man tittar på laguppställningen så finns det inga supervassa målgörare, vi får väl vänta till omgång 15 i shl innan man kan säga något om Luleå.

Fan jag vill ju se vinster direkt och inget jävla daltande alien
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tor 08 sep 2016, 15:38

Nu har jag hört LHF från SHL upptakten och det börjar störa mig litegrann hur ofta Skuggan uttrycker sina ambitioner med ordet 'krav'.
Idag under intervjun. Tidigare krävde han mer mål-produktion an fjärdekedjan.
Och det har förekommit fler gånger, men jag orkar inte leta.

Jag förstår t ex hur man kan kräva mer produktion. ?
Då skall man ju inte begränsa sig till fjärde kedjan.

Jag känner oro för att det inte är så kul att träna som det skulle kunna vara.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala tor 08 sep 2016, 15:50

Skuggan påstår att vi har ett bättre lag än förra året och sen går dom för guld igen .. har han inte lärt sig av förra säsongen ? tona ned det lite så blir inte fallet så hårt jocolor

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/136887
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 08 sep 2016, 18:47

Puckad skrev:Nu har jag hört LHF från SHL upptakten och det börjar störa mig litegrann hur ofta Skuggan uttrycker sina ambitioner med ordet 'krav'.
Idag under intervjun. Tidigare krävde han mer mål-produktion an fjärdekedjan.
Och det har förekommit fler gånger, men jag orkar inte leta.

Jag förstår t ex hur man kan kräva mer produktion. ?
Då skall man ju inte begränsa sig till fjärde kedjan.

Jag känner oro för att det inte är så kul att träna som det skulle kunna vara.

Eftersom fjärdekedjan är den enda som är intakt sen ifjol så är dom ju också dom enda man kan kräva nåt annat än ifjol från!
Spelarna har sannolikt minst lika höga krav på sig själva som Skuggan har så det blir ingen extra press!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 08 sep 2016, 22:33

Utan tvekan skall ju Lundeström in bland 12 forwards sett till prestation.
Få se om LHF duger till att göra så eller om det blir den bekväma vägen med utlåning.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman tor 08 sep 2016, 22:50

Vill absolut inte tala om något fiasko, (ja utom chl då) på tok för tidigt. Men utan att nämna namn så står jag fast vid att de värvat alldeles för många bleka lirare på bekostnad av egna produkters chanser.
4e femman gör oftast vad de ska så tycker inte heller man ska klandra dem.

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu tor 08 sep 2016, 23:03

Ja inte imponerar Skuggans spel och nyförvärven på mig än så länge. Hoppas Osten har en plan B om det fortsätter se ut så här!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin tor 08 sep 2016, 23:23

Bedrövligt spel idag. Det positiva vi kan ta med oss nu är att allt fokus kan ligga på SHL vilket jag anser vara bra. Att speletoch resultsten är dåliga på försäsongen säger ju oftast inte särskilt mycket om hur det kommer se ut när säsongen drar igång på riktigt, men finns helt klart väldigt många orosmoment med spelet, truppen och framförallt ledarna. Då menar jag ledarna både i båset och på isen.

Att jämföra med Modo ser jag ändå inte som rättvist. Har förhoppningar om att hitta en viss kemi och tror ändå i slutändan att vi kommer tillhöra den övre halvan. För truppen är nog bra för att fixa det. Men tycker vi ska ställa betydligt högre krav än så. Ett uttåg i kvartsfinal skulle jag definitivt se som ett fiasko och har just nu svårt att se att vår trupp skulle ha en chans mot Frölunda, LHC, Saik, Växjö eller Brynäs i en matchserien över 7 matcher.


Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Knäcktomten tor 08 sep 2016, 23:57

Ambitionen var att vinna CHL. Resultatet blev fyra raka förluster. Visst är SHL viktigare än CHL, men när ambitionen var att vinna hela skiten så är fyra raka förluster uruselt. I vilket professionellt företag som helst så hade ansvarige/-a omgående degraderats till en obetydlig tillvaro. Jag är så här långt, tyvärr, mycket besviken. Ett av säsongens delmål har redan havererat.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala fre 09 sep 2016, 06:42

Määk skrev:Bedrövligt spel idag. Det positiva vi kan ta med oss nu är att allt fokus kan ligga på SHL vilket jag anser vara bra. Att speletoch resultsten är dåliga på försäsongen säger ju oftast inte särskilt mycket om hur det kommer se ut när säsongen drar igång på riktigt, men finns helt klart väldigt många orosmoment med spelet, truppen och framförallt ledarna. Då menar jag ledarna både i båset och på isen.

Att jämföra med Modo ser jag ändå inte som rättvist. Har förhoppningar om att hitta en viss kemi och tror ändå i slutändan att vi kommer tillhöra den övre halvan. För truppen är nog bra för att fixa det. Men tycker vi ska ställa betydligt högre krav än så. Ett uttåg i kvartsfinal skulle jag definitivt se som ett fiasko och har just nu svårt att se att vår trupp skulle ha en chans mot Frölunda, LHC, Saik, Växjö eller Brynäs i en matchserien över 7 matcher.


fokus på SHL känns som en klen och urvattnad bortförklaring, detta lagbygge inklusive tränarna är ett stort fiasko, varför kan man inte jämföra oss med modo ? det ser ut som en blåkopia på modos lagbygge med trötta jänkare och tränare som inte vet vad dom gör.

någon gjorde ju en jämförelse mot förra årets trupp och ansåg att årets lag är betydligt starkare, nu såg vi facit, vi skulle inte ha en chans om vi mötte fjolårets trupp, blir det ens slutspel med detta lag?

vi är nog bättre än leksand, karlskrona och rögle men likvädiga med malmö, örebro och djurgården, resten av SHL lagen ser betydligt bätte ut.

ähhh, jag är lite för sur och bitter just nu, visst kommer vi att bli bättre men vi är inte ett lag för övre halvan.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dilox fre 09 sep 2016, 08:10

Vi har större chans att nå slutspel med en gråsten som coach än Skuggan. Han är ingen tränare. Hörde från en bra källa att det enda "coachande" Skuggan har, är skrik på domare och spelare om hur dåligt det är följt av ett "Lets go".

Inget konstruktivt. Ingen tanke.

Sett till hur spelet också sett ut så verkar det ju stämma med att det inte finns en tanke på hur man ska göra. Var längesedan känslan över en SHL-premiär var så här skrämmande.

Jag tror helt ärligt att "Osten" redan nu är orolig men det är ändå han jag ställer mitt hopp till. Han vet att CHL är ett fiasko, och med en dålig start i SHL både spel- och resultatmässigt så har han inte råd att vänta. Jag tror han kan vara beredd att agera snabbt om det behövs. I år kan han inte gömma en dålig start i SHL bakom "Vi går bra i Europa" heller.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad fre 09 sep 2016, 09:02

nummer 17 skrev:
Puckad skrev:Nu har jag hört LHF från SHL upptakten och det börjar störa mig litegrann hur ofta Skuggan uttrycker sina ambitioner med ordet 'krav'.
Idag under intervjun. Tidigare krävde han mer mål-produktion an fjärdekedjan.
Och det har förekommit fler gånger, men jag orkar inte leta.

Jag förstår t ex hur man kan kräva mer produktion. ?
Då skall man ju inte begränsa sig till fjärde kedjan.

Jag känner oro för att det inte är så kul att träna som det skulle kunna vara.

Eftersom fjärdekedjan är den enda som är intakt sen ifjol så är dom ju också dom enda man kan kräva nåt annat än ifjol från!
Spelarna har sannolikt minst lika höga krav på sig själva som Skuggan har så det blir ingen extra press!
Jag tycker inte man kan kräva något alls.
Tänk en höjdhoppstränare som bara ropar "Jag kräver att du hoppar högre!"

Sen har du rätt i sak att den linan har störst förutsättningar att bidra så här i början av säsongen.

Men det är en otrolig skillnad att förmedla:
"Jag förväntar mig större poängproduktion av er"
och
"Killar, jag ser stora möjligheter för er att bidra med poäng i år, och jag kommer att jobba med er speciellt för ni skall få möjlighet att nå ända dit."

I ena fallet sätter man sig själv på läktaren och kräver och förväntar sig saker.
I andra fallet tar man fullt ansvar för deras utveckling, tar dom i han och leder dom så långt som de klarar av att gå.

Jag tror att killarna gjort så gott dom kan under hela sin karriär, och vill man att de skall göra mer så behöver man visa vägen i den förändringen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad fre 09 sep 2016, 09:06

Dilox skrev:Vi har större chans att nå slutspel med en gråsten som coach än Skuggan. Han är ingen tränare. Hörde från en bra källa att det enda "coachande" Skuggan har, är skrik på domare och spelare om hur dåligt det är följt av ett "Lets go".
...

Puckad skrev:Skuggan:
"Go for it boys!"
och i nästa mening:
"Keep one in front of you."
... Hur ska vi ha det? Gå stenhårt eller se till att vi har dom på rätt sida?

@Dilox, jag vet inte om det du säger stämmer, men det jag hörde i går förbryllade mig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 fre 09 sep 2016, 10:33

Pajala skrev:
Määk skrev:Bedrövligt spel idag. Det positiva vi kan ta med oss nu är att allt fokus kan ligga på SHL vilket jag anser vara bra. Att speletoch resultsten är dåliga på försäsongen säger ju oftast inte särskilt mycket om hur det kommer se ut när säsongen drar igång på riktigt, men finns helt klart väldigt många orosmoment med spelet, truppen och framförallt ledarna. Då menar jag ledarna både i båset och på isen.

Att jämföra med Modo ser jag ändå inte som rättvist. Har förhoppningar om att hitta en viss kemi och tror ändå i slutändan att vi kommer tillhöra den övre halvan. För truppen är nog bra för att fixa det. Men tycker vi ska ställa betydligt högre krav än så. Ett uttåg i kvartsfinal skulle jag definitivt se som ett fiasko och har just nu svårt att se att vår trupp skulle ha en chans mot Frölunda, LHC, Saik, Växjö eller Brynäs i en matchserien över 7 matcher.


fokus på SHL känns som en klen och urvattnad bortförklaring, detta lagbygge inklusive tränarna är ett stort fiasko, varför kan man inte jämföra oss med modo ? det ser ut som en blåkopia på modos lagbygge med trötta jänkare och tränare som inte vet vad dom gör.

någon gjorde ju en jämförelse mot förra årets trupp och ansåg att årets lag är betydligt starkare, nu såg vi facit, vi skulle inte ha en chans om vi mötte fjolårets trupp, blir det ens slutspel med detta lag?

vi är nog bättre än leksand, karlskrona och rögle men likvädiga med malmö, örebro och djurgården, resten av SHL lagen ser betydligt bätte ut.

ähhh, jag är lite för sur och bitter just nu, visst kommer vi att bli bättre men vi är inte ett lag för övre halvan.

"trötta jänkare" får du gärna förklara? Jag tycker absolut inte Mikkel, Schira, Todd, Lagace, Kennedy eller Kael ser ett dugg trötta ut, Sweatt däremot ser tam/trött, oengagerad ut.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken fre 09 sep 2016, 10:39

nummer 17 skrev:
Pajala skrev:
Määk skrev:Bedrövligt spel idag. Det positiva vi kan ta med oss nu är att allt fokus kan ligga på SHL vilket jag anser vara bra. Att speletoch resultsten är dåliga på försäsongen säger ju oftast inte särskilt mycket om hur det kommer se ut när säsongen drar igång på riktigt, men finns helt klart väldigt många orosmoment med spelet, truppen och framförallt ledarna. Då menar jag ledarna både i båset och på isen.

Att jämföra med Modo ser jag ändå inte som rättvist. Har förhoppningar om att hitta en viss kemi och tror ändå i slutändan att vi kommer tillhöra den övre halvan. För truppen är nog bra för att fixa det. Men tycker vi ska ställa betydligt högre krav än så. Ett uttåg i kvartsfinal skulle jag definitivt se som ett fiasko och har just nu svårt att se att vår trupp skulle ha en chans mot Frölunda, LHC, Saik, Växjö eller Brynäs i en matchserien över 7 matcher.


fokus på SHL känns som en klen och urvattnad bortförklaring, detta lagbygge inklusive tränarna är ett stort fiasko, varför kan man inte jämföra oss med modo ? det ser ut som en blåkopia på modos lagbygge med trötta jänkare och tränare som inte vet vad dom gör.

någon gjorde ju en jämförelse mot förra årets trupp och ansåg att årets lag är betydligt starkare, nu såg vi facit, vi skulle inte ha en chans om vi mötte fjolårets trupp, blir det ens slutspel med detta lag?

vi är nog bättre än leksand, karlskrona och rögle men likvädiga med malmö, örebro och djurgården, resten av SHL lagen ser betydligt bätte ut.

ähhh, jag är lite för sur och bitter just nu, visst kommer vi att bli bättre men vi är inte ett lag för övre halvan.

"trötta jänkare" får du gärna förklara? Jag tycker absolut inte Mikkel, Schira, Todd, Lagace, Kennedy eller Kael ser ett dugg trötta ut, Sweatt däremot ser tam/trött, oengagerad ut.

Håller nog med om Sweatt där. Det enda jag sett honom göra är att komma upp på vänsterkanten, dra pucken i sidled samtidigt som han bromsar in lite, efter att ha kommit in några meter i offensiv zon och försöka sig på ett skott.

Sedan vet jag inte.. jag har för mig att Bill spelade högervinge i Brynäs. Åtminstone är det högerflanken som han så ofta skrinnade runt sin back på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 fre 09 sep 2016, 12:02

Puckad skrev:
nummer 17 skrev:
Puckad skrev:Nu har jag hört LHF från SHL upptakten och det börjar störa mig litegrann hur ofta Skuggan uttrycker sina ambitioner med ordet 'krav'.
Idag under intervjun. Tidigare krävde han mer mål-produktion an fjärdekedjan.
Och det har förekommit fler gånger, men jag orkar inte leta.

Jag förstår t ex hur man kan kräva mer produktion. ?
Då skall man ju inte begränsa sig till fjärde kedjan.

Jag känner oro för att det inte är så kul att träna som det skulle kunna vara.

Eftersom fjärdekedjan är den enda som är intakt sen ifjol så är dom ju också dom enda man kan kräva nåt annat än ifjol från!
Spelarna har sannolikt minst lika höga krav på sig själva som Skuggan har så det blir ingen extra press!
Jag tycker inte man kan kräva något alls.
Tänk en höjdhoppstränare som bara ropar "Jag kräver att du hoppar högre!"

Sen har du rätt i sak att den linan har störst förutsättningar att bidra så här i början av säsongen.

Men det är en otrolig skillnad att förmedla:
"Jag förväntar mig större poängproduktion av er"
och
"Killar, jag ser stora möjligheter för er att bidra med poäng i år, och jag kommer att jobba med er speciellt för ni skall få möjlighet att nå ända dit."

I ena fallet sätter man sig själv på läktaren och kräver och förväntar sig saker.
I andra fallet tar man fullt ansvar för deras utveckling, tar dom i han och leder dom så långt som de klarar av att gå.

Jag tror att killarna gjort så gott dom kan under hela sin karriär, och vill man att de skall göra mer så behöver man visa vägen i den förändringen.

Du har helt rätt i att man måste ge spelarna dom verktyg som krävs för att dom skall kunna öka produktionen eller utvecklar på andra sätt. Men jag ser det som en självklarhet att det är precis det man gör på träningarna! Så har då jag gjort i min tränarroll, sånt får man jobba mycket med på tränarutbildningar och alla tränare jag känner jobbar naturligtvis med att ge dom verktyg som behövs för att bli bättre. Sånt är en självklarhet i den världen och naturligtvis helt nödvändigt precis som du skriver.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Groggen79 fre 09 sep 2016, 12:23

Spelmässigt ser det inte bra ut alls. Passningsspelet är under all kritik och därigenom blir spelet tempofattigt vilket i slutändan leder till en trist dump and chase ishockey.

Jag anser att Osten ställer ett bra manskap till tränarnas förfogande. Det är meriterade spelare i bra ålder. Således ligger just nu ansvaret på att Skuggan & Co hittar linjerna i spelet, ökar kvaliten i passningsspelet och får till specialteams. Om inte det lyckas så skall Skuggan kickas.

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin fre 09 sep 2016, 12:31

Pajala skrev:
Määk skrev:Bedrövligt spel idag. Det positiva vi kan ta med oss nu är att allt fokus kan ligga på SHL vilket jag anser vara bra. Att speletoch resultsten är dåliga på försäsongen säger ju oftast inte särskilt mycket om hur det kommer se ut när säsongen drar igång på riktigt, men finns helt klart väldigt många orosmoment med spelet, truppen och framförallt ledarna. Då menar jag ledarna både i båset och på isen.

Att jämföra med Modo ser jag ändå inte som rättvist. Har förhoppningar om att hitta en viss kemi och tror ändå i slutändan att vi kommer tillhöra den övre halvan. För truppen är nog bra för att fixa det. Men tycker vi ska ställa betydligt högre krav än så. Ett uttåg i kvartsfinal skulle jag definitivt se som ett fiasko och har just nu svårt att se att vår trupp skulle ha en chans mot Frölunda, LHC, Saik, Växjö eller Brynäs i en matchserien över 7 matcher.


fokus på SHL känns som en klen och urvattnad bortförklaring, detta lagbygge inklusive tränarna är ett stort fiasko, varför kan man inte jämföra oss med modo ? det ser ut som en blåkopia på modos lagbygge med trötta jänkare och tränare som inte vet vad dom gör.

Det är ingen bortförklaring. Klart det är ett fiasko att förlora samtliga matcher i CHL när man siktar på att vinna hela skiten. Men min personliga åsikt är att det kommer vara positivt för oss i SHL.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad fre 09 sep 2016, 12:53

nummer 17 skrev:
Du har helt rätt i att man måste ge spelarna dom verktyg som krävs för att dom skall kunna öka produktionen eller utvecklar på andra sätt. Men jag ser det som en självklarhet att det är precis det man gör på träningarna! Så har då jag gjort i min tränarroll, sånt får man jobba mycket med på tränarutbildningar och alla tränare jag känner jobbar naturligtvis med att ge dom verktyg som behövs för att bli bättre. Sånt är en självklarhet i den världen och naturligtvis helt nödvändigt precis som du skriver.
Samsyn alltså, då är det förhoppningsvis bara språkbruket som stör mig.
Men helt ärligt så tycker jag kommentarerna från Fabbe och Foppa är i linje med "Det förvnätas av oss".
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Norlin fre 09 sep 2016, 14:21

Grundproblemet tror jag inte är att vi saknar ett spel eller en spelplan. Problemet är att gubbarna på isen inte är samspelta för 5 öre förutom FFF-kedjan, förlåt FMF-kedjan som spelat ihop i flera säsonger och kan varandra utan och innan.
Ingen vet vad den andre gör och passen kommer för sent och fel. Det har inte med individuell skicklighet att göra utan att kedjorna behöver tränas in och komma in varandras huvuden bättre.

När det sker kommer även spelidén att visas tydligare istället för att man som nu, dumpar puck vilket jag tror dels kan vara en del i spelsystemet men även en gnutta frustration från individer som inte ser någon annan utväg.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman fre 09 sep 2016, 17:16

Norlin skrev:Grundproblemet tror jag inte är att vi saknar ett spel eller en spelplan. Problemet är att gubbarna på isen inte är samspelta för 5 öre förutom FFF-kedjan, förlåt FMF-kedjan som spelat ihop i flera säsonger och kan varandra utan och innan.
Ingen vet vad den andre gör och passen kommer för sent och fel. Det har inte med individuell skicklighet att göra utan att kedjorna behöver tränas in och komma in varandras huvuden bättre.

När det sker kommer även spelidén att visas tydligare istället för att man som nu, dumpar puck vilket jag tror dels kan vara en del i spelsystemet men även en gnutta frustration från individer som inte ser någon annan utväg.
Sedan bör man påpeka att även tränarna nämnde i intervjuerna efteråt att man inte spelade efter planen/spelidén igår. I alla fall inte efter första målet som ju kom rätt tidigt. Med andra ord, det vi såg igår är inte det man tränat på, eller det sätt man vill spela på. Jag tyckte även i början av matchen att man hade ett konstruktivt spel, i synnerhet då Harju-Junttila-Lagace tog sig in i zon med pucken under kontroll åtminstone till en början.

Om man sedan lyckas nöta in systemet och passningsspelet så att det sitter när det är dags för seriestart, och inte minst även om man råkar hamna i underläge i matchen är en annan femma. Där kan man ju bara hoppas, om inte så blir det väl en återgång till ABC igen, och "dumpa puck" som främsta anfallsvapen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX fre 09 sep 2016, 17:34

Nog är det lite tidigt att döma ut laget för all tid och evighet. Man kan inte kalla lagbygget för fiasko redan, det är inte seriöst. Fiaskot består i att inte gå vidare från gruppspelet efter fyra raka förluster.
Man har gjort två bra matcher mot SAIPA (med ett spel som såg ut att bygga på en gemensam idé) och trots det förlorat. Man har gjort två väldigt bleka insatser mot Eisbären och kanske är det så att allt i de matcherna inte bara hänger på vad vi presterat. Lika gärna kan det vara så att det var prestationen från Eisbären som fullständigt förlamade oss. Det blir intressant att se hur långt Eisbären tar sig i turneringen, de ser lovande ut så här långt.

Det här laget hemfaller åt hemskheter som vi verkligen har lärt oss att känna igen när spelet inte sitter. Man måste få till ett spel att falla tillbaks på när det inte fungerar, det tror jag är det viktigaste. Och jag tror inte att det behöver vara ett grundspel. Ett grundspel ska vara det man presterar när man kuggar i.

Precis som Björn Borg resonerade under sin aktiva karriär och som för all del de flesta tennisspelare kan skriva under på. När spelet inte fungerar så lägger man bort extravaganserna och börjar spela enkelt. Och när man åter börja vinna bollar så kan man försöka göra saker svårare. Laget måste hitta ett spel som kan ge resultat trots att det inte fungerar fullt ut. Och man måste fortsätta bygga ett grundspel som man vill spela när femmorna fungerar.

För övrigt kan även Kennedys inträde i laget ha bidragit till oordningen. Ett lag under uppbyggnad är känsligt för förändringar och att kasta om kedjorna kan förstöra mycket.

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad fre 09 sep 2016, 17:53

Sista paragrafen är viktigt. Först nu har vi komplett trupp och kan börja spela med rätt linor. Det kommer förhoppningsvis att skapa trygghet och driva på utvecklingen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala fre 09 sep 2016, 17:55

Match mot Modo i morgon om jag fattar det rätt, kan bli en småful tillställning när två lag med kräftgång möts, Modo har ju torskat mot timrå och björklöven x 2 tidigare och bägge lagen törstar efter en vinst.

bägge lagen har ju iaf lyckats spöa saik tidigare så det blir nog extremt jämnt.

Orkar inte med den där jädra norgefisken (torsk) igen  lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX fre 09 sep 2016, 18:11

Pajala skrev:
Orkar inte med den där jädra norgefisken (torsk) igen  lol!

Då får vi hoppas på Rocka då...

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre 09 sep 2016, 20:36

I allt elände frågar jag mej, är dagens vuxna människor (läs ålder mellan cirkus 23-33 år) så jävla flata att när man märker att uppspelen inte hittar rätt i min kedja så skiter jag i allt och låter den dumma/krävande tränaren ta allt!? Istället för att försöka snacka ihop sej och lösa skiten, för på pappret har vi i LHF ett ganska bra lag för SHL!
Man kan inte skylla allt på en tränare och dennes spelidé, titta dej i spegeln och räta på ryggen för h-vete..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av NallePhu fre 09 sep 2016, 20:43

Tony Moore skrev:I allt elände frågar jag mej, är dagens vuxna människor (läs ålder mellan cirkus 23-33 år) så jävla flata att när man märker att uppspelen inte hittar rätt i min kedja så skiter jag i allt och låter den dumma/krävande tränaren ta allt!? Istället för att försöka snacka ihop sej och lösa skiten, för på pappret har vi i LHF ett ganska bra lag för SHL!
Man kan inte skylla allt på en tränare och dennes spelidé, titta dej i spegeln och räta på ryggen för h-vete..
Syvendes och sist så är det spelarna men då ska tränaren lär dem det spel system han vill dem ska utföra.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman fre 09 sep 2016, 22:40

Tony Moore skrev:I allt elände frågar jag mej, är dagens vuxna människor (läs ålder mellan cirkus 23-33 år) så jävla flata att när man märker att uppspelen inte hittar rätt i min kedja så skiter jag i allt och låter den dumma/krävande tränaren ta allt!? Istället för att försöka snacka ihop sej och lösa skiten, för på pappret har vi i LHF ett ganska bra lag för SHL!
Man kan inte skylla allt på en tränare och dennes spelidé, titta dej i spegeln och räta på ryggen för h-vete..
De har kanske spelat för mycket Curling under unga år? jocolor

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman lör 10 sep 2016, 18:03

För tidigt att vara allt för dömande, men av det jag såg idag så platsar ju knappt Kennedy, ser väldigt seg ut. Blir inte helt lätt att sätta ihop detta lag.
4e femman gör vad den ska, en starke 4e!
Och juniorerna ser mkt lovande ut, så även Einar som bara lirat ett par byten. Harju, Lagacr & Juntilla har väl varit ok men 1a femman håller inte. Tycker nästan man kan testa lyfta 2a till 1a femma & ge mer tid åt de yngre och se vad de kan åstadkomma med samma förtroende som de namnkunniga får...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 10 sep 2016, 18:47

Sportsman skrev:För tidigt att vara allt för dömande, men av det jag såg idag så platsar ju knappt Kennedy, ser väldigt seg ut. Blir inte helt lätt att sätta ihop detta lag.
4e femman gör vad den ska, en starke 4e!
Och juniorerna ser mkt lovande ut, så även Einar som bara lirat ett par byten. Harju, Lagacr & Juntilla har väl varit ok men 1a femman håller inte. Tycker nästan man kan testa lyfta 2a till 1a femma & ge mer tid åt de yngre och se vad de kan åstadkomma med samma förtroende som de namnkunniga får...
Nä, skrev det lite i matchtråden. Det är nog dags att bryta upp nordamerikarnerna från varandra ett tag. Det är inte direkt ljuv musik som uppstår när de lirar ihop.

Harju - Legacé - Junttila
Sweatt - Lundeström - Emanuelsson
Mouillierat - Kennedy - Hedman
Fabricius - Mastomäki - Forsberg

Så fort någon forward visar minsta tendens att ha en sämre dag så ska Toolanen och Einar få chansen. De står före Rydahl enligt mig.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 10 sep 2016, 18:50

Och Falk då? undrar säkert någon. Tja, han får nog stå utanför startuppställningen just nu enligt mig. Imponerar inte tillräckligt för att peta Lundeström eller Masto på centerplats just nu.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros lör 10 sep 2016, 19:10

Old Brooklyn skrev:Och Falk då? undrar säkert någon. Tja, han får nog stå utanför startuppställningen just nu enligt mig. Imponerar inte tillräckligt för att peta Lundeström eller Masto på centerplats just nu.

Jag är inte heller så imponerad av Falk, faktiskt. En av de fördelar som jag förväntade mig från honom var att han skulle spela enkelt och säkert i egen zon. Istället så har man fått se honom snurra runt/dribbla och tappa puck i egen zon lite för många gånger under försäsongen, tycker även han varit mindre bra i spelet utan puck också. Idag slog han en passning bakom ryggen i eget sarghörn istället för att bara chippa ut pucken, vilket resulterade i att Jaros (?) fick ta på sig en utvisning. Sånt förväntar jag mig inte av en 33åring som ska ha sina styrkor i egen zon.

Som det är nu så håller jag med dig om att han borde sitta på läktaren.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 10 sep 2016, 19:14

Luleå ville inte förlänga med aFogström bl.a. pga ålder och så värvar man Falk en säsong senare. Var är logiken Osten?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask lör 10 sep 2016, 19:19

Slapshot skrev:Luleå ville inte förlänga med aFogström bl.a. pga ålder och så värvar man Falk en säsong senare. Var är logiken Osten?
Varför är det alltid Luleå som inte vill förlänga ?
Spelaren kanske själv vill lämna, andra klubbar bjuder över, finns massor av andra skäl men oftast får Luleå skit för att de "inte vill förlänga" !
varför ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu lör 10 sep 2016, 19:31

Fortfarande tycker jag Osten inte lyckats bygga ett lag med nya ekonomin! Tror han fungerar bättre med liten budget och siktet inställt på allsvenska spelare. Minus förra säsongen och minus än så länge i år vad gäller lagbygget.
.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 10 sep 2016, 19:35

Slapshot skrev:Luleå ville inte förlänga med aFogström bl.a. pga ålder och så värvar man Falk en säsong senare. Var är logiken Osten?
Tror inte man räknade med att tappa varken Chris eller Grana under den tiden. Plötsligt uppstod ett behov av en rutinerad defensiv center som är bra på att teka. Lösningen som man hittade var nog Falk. Jag menar inte heller att han ska bänkas för alltid, för hans speltyp kommer behövas framöver, men just nu så är framförallt Lundeström för het för att petas till förmån för Falk. Men vi kan inte räkna med att Isak kan vara så här bra under en hel säsong som 16-åring.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 10 sep 2016, 19:35

icemask skrev:
Slapshot skrev:Luleå ville inte förlänga med aFogström bl.a. pga ålder och så värvar man Falk en säsong senare. Var är logiken Osten?
Varför är det alltid Luleå som inte vill förlänga ?
Spelaren kanske själv vill lämna, andra klubbar bjuder över, finns massor av andra skäl men oftast får Luleå skit för att de "inte vill förlänga" !
varför ?



Tystnaden gentemot spelaren i fråga säger väl det mesta. Vill minnas att det var så i fallet Fogström också precis som för många andra spelare som lämnat Luleå.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz lör 10 sep 2016, 19:41

Situationen skiljer sig från säsong till säsong och vad för typ av spelare som behövs. Sedan pris och förväntad roll etc. Lite svårt jämföra rakt av, ju.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad lör 10 sep 2016, 19:46

Edit: angående tystnad.
Ofta är det väl uttryckt i stil med:
Jag har inte hört något från Luleå,  eller vilken klubb det nu är.
Men om man redan gjort klart för spelaren under vintern att man inte tänker förlänga, så finns det väl inget att höra av sig om?  

Det där är väl ofta enklare för en spelare säga än
"Jag är bortvald."
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 lör 10 sep 2016, 21:26

Sportsman skrev:För tidigt att vara allt för dömande, men av det jag såg idag så platsar ju knappt Kennedy, ser väldigt seg ut. Blir inte helt lätt att sätta ihop detta lag.
4e femman gör vad den ska, en starke 4e!
Och juniorerna ser mkt lovande ut, så även Einar som bara lirat ett par byten. Harju, Lagacr & Juntilla har väl varit ok men 1a femman håller inte. Tycker nästan man kan testa lyfta 2a till 1a femma & ge mer tid åt de yngre och se vad de kan åstadkomma med samma förtroende som de namnkunniga får...

Kennedy är väldigt skicklig och smart, hur många pp mål har vi gjort senaste åren som det Kael och Kennedy fixade idag! Kennedys andra match på sex månader, lite svårt med Timing och tempot ibland men är han bara tillräckligt tränad kommer han bli en riktig tillgång!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman lör 10 sep 2016, 21:44

nummer 17 skrev:
Sportsman skrev:För tidigt att vara allt för dömande, men av det jag såg idag så platsar ju knappt Kennedy, ser väldigt seg ut. Blir inte helt lätt att sätta ihop detta lag.
4e femman gör vad den ska, en starke 4e!
Och juniorerna ser mkt lovande ut, så även Einar som bara lirat ett par byten. Harju, Lagacr & Juntilla har väl varit ok men 1a femman håller inte. Tycker nästan man kan testa lyfta 2a till 1a femma & ge mer tid åt de yngre och se vad de kan åstadkomma med samma förtroende som de namnkunniga får...

Kennedy är väldigt skicklig och smart, hur många pp mål har vi gjort senaste åren som det Kael och Kennedy fixade idag! Kennedys andra match på sex månader, lite svårt med Timing och tempot ibland men är han bara tillräckligt tränad kommer han bli en riktig tillgång!

Kanske va väl hård, han måste ju såklart få chansen. Men hade förväntat mig mer av en NHL-meriterad lirare, som väl är tänkt att vara 1a center, även om det är i inledningen. Pp målet i va fint, men i 5-3 så tycker inte de är jätteimponerande.
Får helt enkelt vänta och se, hoppas du har rätt. Men håller han/de inte måttet så tycker jag inte man ska tveka att skicka dem. Den hårda verkligheten...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 20 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet