SHL 2016/2017

+28
CKa
Dustin
hokkzorz
JayDee
Kapten Haddock
Old Brooklyn
Tigerman
Patrik82
Mange
Ferros
nummer 17
LulefanGBG
Donowitz
Jokerman
Bamsefar
Lulefan
Snikne Ville
Micke80
NallePhu
JuniorX
Pajala
Dentos
Puckad
Redbear
icemask
Lars158
Urken
Rönken
32 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Micke80 sön 08 jan 2017, 14:55

Jo det var ju ett ok substitut

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Rönken sön 08 jan 2017, 17:07

Micke80 skrev:Vet inte var det är här inlägget passar bäst men jag provar här och hoppas på svar.

Nu när Daniel Moritz börjat lägga ut sin GIF för Cmore saknar jag hans filmsekvenser då jag inte upplevet att det är det samma som kommer ut på Cmores sida.
Finns det någon annan kanal för att se nått liknande som han skapade förr? Jag tänker främst på hans klipp med:
-Turliga/roliga/snygga/dråpliga mål.
-Snygga tacklingar
-Fula tacklingar
-Sekvenser där spelare blivit avstängda
-Dråpliga misstag.

Tanken slog mig då jag letade efter klipp på Falks tackling (där han blev avstängd 6) matcher utan att lyckas hitta nått matnyttigt.

Blev det inte så att C More tog över hans "verksamhet"? Han får inte lägga ut grejer medan matchen(-erna) pågår längre som jag förstår det, efter påtryckningar från just C More. Under samma tid har C More själva blivit mer aktiva med att lägga ut kortare snuttar från matcherna bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Micke80 mån 09 jan 2017, 09:41

Rönken skrev:
Micke80 skrev:Vet inte var det är här inlägget passar bäst men jag provar här och hoppas på svar.

Nu när Daniel Moritz börjat lägga ut sin GIF för Cmore saknar jag hans filmsekvenser då jag inte upplevet att det är det samma som kommer ut på Cmores sida.
Finns det någon annan kanal för att se nått liknande som han skapade förr? Jag tänker främst på hans klipp med:
-Turliga/roliga/snygga/dråpliga mål.
-Snygga tacklingar
-Fula tacklingar
-Sekvenser där spelare blivit avstängda
-Dråpliga misstag.

Tanken slog mig då jag letade efter klipp på Falks tackling (där han blev avstängd 6) matcher utan att lyckas hitta nått matnyttigt.

Blev det inte så att C More tog över hans "verksamhet"? Han får inte lägga ut grejer medan matchen(-erna) pågår längre som jag förstår det, efter påtryckningar från just C More. Under samma tid har C More själva blivit mer aktiva med att lägga ut kortare snuttar från matcherna bounce

Kan nog vara så, men det som finns på C mores sida är bra mycket sämre än det man hittade på hans gammla sida och jag saknar det materialet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av hokkzorz lör 28 jan 2017, 18:35

Tack Örebro.

Det är inte bara vi som är kassa på att spela på ledning. DIF hade 2-0 med 4 minuter kvar att spela och förlorar i OT.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Bamsefar mån 20 feb 2017, 13:23

Blir lite mer o leka med nästa säsong eller 18/19, så skall ngt AS-lag gå upp så är det väl nu det skall ske. Sen är det nog kört.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8aQR2/mangmiljonavtalet-skapar-gigantisk-klyfta
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Dustin mån 20 feb 2017, 13:55

Bamsefar skrev:Blir lite mer o leka med nästa säsong eller 18/19, så skall ngt AS-lag gå upp så är det väl nu det skall ske. Sen är det nog kört.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8aQR2/mangmiljonavtalet-skapar-gigantisk-klyfta

Gäller att vi lyckas kravla oss kvar då även nästa säsong, annars kan det bli tufft.

Ser gärna Modo, Björklöven och AIK upp på Örebros, Rögles och Karlskronas bekostnad.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Kapten Haddock tis 21 feb 2017, 07:21

Ja där ser man.

Visst kommer de bli klart svårare att plocka ihop ett slagkraftigt AS-lag fr.o.m nästa år när bidragen sjunker med ca 60%. Dessutom tycker jag att de har blivit klart svårare p.g.a ändrade kvalregler. Snart så känns de som att serien är stängd, även om dom inte skrivit ner de på papper!

Har själv frågat mig om stängd eller öppen SHL. De finns helt klart för och nackdelar med de. I grund och botten är jag helt för en öppen serie, då de alltid har varit roligt och spännande att se de som jobbar sig upp i högsta ligan. De är riktiga krig ibland i kvalsererna och kommer givetvis ihåg när vi tog oss upp!

Jag får däremot en känsla av att vi kanske skulle få se en annan, roligare och mer öppen hockey med en stängd serie?
Vad vet jag? De är som sagt bara en känsla!

Ibland får jag för mig att de blir en mer spelförstörande hockey, med ett mer defensivt tänk p.g.a att betydelsen av att hänga kvar i SHL är så stor när de är så stora skillnader mellan AS och SHL!

Jag skulle behöva skriva en hel avhandlig här, för att få med allt jag tänkt kring för och nackdelar i ämnet, men de blir de inte.

För mig så tror jag kort och gott att bästa lösningen är att antingen stänga SHL helt eller att göra skillnaden klart mindre mellan AS och SHL för att vi ska få en positiv utveckling av hockeyn.

Om serien ska stängas, ska den då utökas till 16, 18, 20 lag? Har vi bredd i Svensk Hockey för de?
Vi kommer i alla fall aldrig kunna konkurrera med NHL och KHL och får då fortsatt svårt att behålla spelare i Sverige.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Dustin tis 21 feb 2017, 07:24

Med en stängd serie är jag rädd att det blir som det var i Finland. Bottenlagen som redan missat slutspel börjar sälja sina bästa spelare vilket inte känns positivt för ligan.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Kapten Haddock tis 21 feb 2017, 07:32

Määk skrev:Med en stängd serie är jag rädd att det blir som det var i Finland. Bottenlagen som redan missat slutspel börjar sälja sina bästa spelare vilket inte känns positivt för ligan.

Ja de är ju en nackdel.

Men jag tycker att Svensk Hockey ska bestämma sig för en öppnare lösning eller helt stängd. Nu är de som dom bara drar åt snaran ytterligare och de tror jag inte gynnar varken AS eller SHL?!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Micke80 tis 21 feb 2017, 17:27

Määk skrev:Med en stängd serie är jag rädd att det blir som det var i Finland. Bottenlagen som redan missat slutspel börjar sälja sina bästa spelare vilket inte känns positivt för ligan.

Det går ju att lösa med att sätta transferdeadline tidigare. Har man det redan i början av januari istället för mitten av februari tror jag färre lag skulle våga sälja ut spelarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 17:00

Något som är konstigt här i världen, är hur vissa är helt immuna mot kritik. Domarna framför allt. Hur ska man kunna utveckla produkten SHL när kritik endast får tillämpas där några höjdare tycker att det passar?

Stört mig på det långt tidigare, men ja. Klart det bäddar för en ny diskussion nu när Petter Lasu Nilsson mest troligen kommer att få böter för sitt utbrott. Nog för att det finns grader i helvetet, där det här var ganska hett, så står jag bakom honom.
Det är mycket som är fel i ligan, men det verkar inte hända något. Klart att någon till slut lackar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 17:06

Urken skrev:Något som är konstigt här i världen, är hur vissa är helt immuna mot kritik. Domarna framför allt. Hur ska man kunna utveckla produkten SHL när kritik endast får tillämpas där några höjdare tycker att det passar?

Stört mig på det långt tidigare, men ja. Klart det bäddar för en ny diskussion nu när Petter Lasu Nilsson mest troligen kommer att få böter för sitt utbrott. Nog för att det finns grader i helvetet, där det här var ganska hett, så står jag bakom honom.
Det är mycket som är fel i ligan, men det verkar inte hända något. Klart att någon till slut lackar.

Om SHL straffar Petter skiter jag, och säkert han också, i fullständigt. Väljer Luleå Hockey med Stefan Enbom i spetsen att straffa Petter för att han älskar och värnar om hockey i allmänhet och LHF i synnerhet blir jag fan förbannad.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 17:14

Määk skrev:
Urken skrev:Något som är konstigt här i världen, är hur vissa är helt immuna mot kritik. Domarna framför allt. Hur ska man kunna utveckla produkten SHL när kritik endast får tillämpas där några höjdare tycker att det passar?

Stört mig på det långt tidigare, men ja. Klart det bäddar för en ny diskussion nu när Petter Lasu Nilsson mest troligen kommer att få böter för sitt utbrott. Nog för att det finns grader i helvetet, där det här var ganska hett, så står jag bakom honom.
Det är mycket som är fel i ligan, men det verkar inte hända något. Klart att någon till slut lackar.

Om SHL straffar Petter skiter jag, och säkert han också, i fullständigt. Väljer Luleå Hockey med Stefan Enbom i spetsen att straffa Petter för att han älskar och värnar om hockey i allmänhet och LHF i synnerhet blir jag fan förbannad.  

Hockey är känslor. Det ska förbli känslor. Jag har ärligt talat inte följt alla årets matcher slaviskt, vilket jag annars brukar. Dels för att vi varit så pass dåliga, men framför allt för att ligan är sämre än någonsin. Händer det någonsin något? Det collage av tacklingar vi brukar få se i slutet av säsongen är vad NHL levererar per omgång.

Angående det du skrev: ja. Skulle de straffa honom så skulle jag tappa det helt. Är redan skeptisk till vår förenings "uppställning". Känns konstigt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 17:19

Sedan att det är helt okej för journalister att peppra frågor, provocera och verkligen försöka få ut en reaktion - det är okej. Men när något intervjuobjekt tappar det, ja då jävlar.

Nej. Fan. Petters utspel var det bästa den här säsongen. Dags för en insamling.

Varför postar jag det här i denna tråd? Lägg ner skiten!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 17:24

Urken skrev:Sedan att det är helt okej för journalister att peppra frågor, provocera och verkligen försöka få ut en reaktion - det är okej. Men när något intervjuobjekt tappar det, ja då jävlar.

Nej. Fan. Petters utspel var det bästa den här säsongen. Dags för en insamling.

Varför postar jag det här i denna tråd? Lägg ner skiten!

All publicitet är bra publicitet (nästan). Luleå Hockey finns, vi syns i alla kvälls- och dagstidningar runt hela Sverige och överallt på sociala medier. Bra Petter!

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av icemask tis 14 mar 2017, 18:14

Määk skrev:
Urken skrev:Något som är konstigt här i världen, är hur vissa är helt immuna mot kritik. Domarna framför allt. Hur ska man kunna utveckla produkten SHL när kritik endast får tillämpas där några höjdare tycker att det passar?

Stört mig på det långt tidigare, men ja. Klart det bäddar för en ny diskussion nu när Petter Lasu Nilsson mest troligen kommer att få böter för sitt utbrott. Nog för att det finns grader i helvetet, där det här var ganska hett, så står jag bakom honom.
Det är mycket som är fel i ligan, men det verkar inte hända något. Klart att någon till slut lackar.

Om SHL straffar Petter skiter jag, och säkert han också, i fullständigt. Väljer Luleå Hockey med Stefan Enbom i spetsen att straffa Petter för att han älskar och värnar om hockey i allmänhet och LHF i synnerhet blir jag fan förbannad.  
LHF och Enbom vill behålla PLN
Lyssna

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6651875
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av CKa ons 15 mar 2017, 23:44

icemask skrev:
Määk skrev:
Urken skrev:Något som är konstigt här i världen, är hur vissa är helt immuna mot kritik. Domarna framför allt. Hur ska man kunna utveckla produkten SHL när kritik endast får tillämpas där några höjdare tycker att det passar?

Stört mig på det långt tidigare, men ja. Klart det bäddar för en ny diskussion nu när Petter Lasu Nilsson mest troligen kommer att få böter för sitt utbrott. Nog för att det finns grader i helvetet, där det här var ganska hett, så står jag bakom honom.
Det är mycket som är fel i ligan, men det verkar inte hända något. Klart att någon till slut lackar.

Om SHL straffar Petter skiter jag, och säkert han också, i fullständigt. Väljer Luleå Hockey med Stefan Enbom i spetsen att straffa Petter för att han älskar och värnar om hockey i allmänhet och LHF i synnerhet blir jag fan förbannad.  
LHF och Enbom vill behålla PLN
Lyssna

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6651875

Haha ja verkligen superövertygande rabbit

Vad hade du förväntat dig att dom skulle säga då? Razz

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Bamsefar tor 16 mar 2017, 13:02

Jakten på PLN och Luleå fortsätter, man vill verkligen inte att ngn skall röra om i deras lilla lekstuga, sen vill domarbasen Andersson o  hans protege se Wikegård bestraffad för att han i stort sett bekräftar Petters bild av händelserna.
"vi är öppna för disskussion" P.Andersson
Jo, tjena, det är väl när SHL o cmore förvandlat hockeyn till en ren affärsverksamhet med på förhand utsedda vinnare, där intäkterna är störst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zoXWq/frias-av-lagen--da-kan-lulea-straffas

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BanRl/utreds-internt-efter-pahoppen-mot-larking
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Mange tor 16 mar 2017, 16:45

Bamsefar skrev:Jakten på PLN och Luleå fortsätter, man vill verkligen inte att ngn skall röra om i deras lilla lekstuga, sen vill domarbasen Andersson o  hans protege se Wikegård bestraffad för att han i stort sett bekräftar Petters bild av händelserna.
"vi är öppna för disskussion" P.Andersson
Jo, tjena, det är väl när SHL o cmore förvandlat hockeyn till en ren affärsverksamhet med på förhand utsedda vinnare, där intäkterna är störst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zoXWq/frias-av-lagen--da-kan-lulea-straffas

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BanRl/utreds-internt-efter-pahoppen-mot-larking

Bara o lägga ner SHL, fyfan vad fan är det som har hänt med ligan egentligen? ååh blir så jävla irriterad, och att man ej får kritisera domare gör mig ännu mer irriterad. Spelare får man såga till höger och vänster, till och med förnedra i livesända intervjuer, men domare nej nej där får man inte kritisera ett piss.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av LulefanGBG tor 16 mar 2017, 17:25

Bamsefar skrev:Jakten på PLN och Luleå fortsätter, man vill verkligen inte att ngn skall röra om i deras lilla lekstuga, sen vill domarbasen Andersson o  hans protege se Wikegård bestraffad för att han i stort sett bekräftar Petters bild av händelserna.
"vi är öppna för disskussion" P.Andersson
Jo, tjena, det är väl när SHL o cmore förvandlat hockeyn till en ren affärsverksamhet med på förhand utsedda vinnare, där intäkterna är störst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zoXWq/frias-av-lagen--da-kan-lulea-straffas

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BanRl/utreds-internt-efter-pahoppen-mot-larking
Jag postade mina två cent om det där tidigare i 'Luleå Hockey i media'-tråden.

Sjukaste är ju nästan att Wikegård anses ha begått 'personangrepp' på Lärking för att han kallat honom 'icke TV-mässig'. Det var väl en kritisk kommentar om Lärkings yrke och inte om hans person?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av JuniorX tor 16 mar 2017, 18:16

Bamsefar skrev:Jakten på PLN och Luleå fortsätter, man vill verkligen inte att ngn skall röra om i deras lilla lekstuga, sen vill domarbasen Andersson o  hans protege se Wikegård bestraffad för att han i stort sett bekräftar Petters bild av händelserna.
"vi är öppna för disskussion" P.Andersson
Jo, tjena, det är väl när SHL o cmore förvandlat hockeyn till en ren affärsverksamhet med på förhand utsedda vinnare, där intäkterna är störst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zoXWq/frias-av-lagen--da-kan-lulea-straffas

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BanRl/utreds-internt-efter-pahoppen-mot-larking

Argumentationen från Peter Andersson är ju helt gudomlig. Är han verkligen på riktigt?

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av icemask tor 16 mar 2017, 18:21

JuniorX skrev:
Bamsefar skrev:Jakten på PLN och Luleå fortsätter, man vill verkligen inte att ngn skall röra om i deras lilla lekstuga, sen vill domarbasen Andersson o  hans protege se Wikegård bestraffad för att han i stort sett bekräftar Petters bild av händelserna.
"vi är öppna för disskussion" P.Andersson
Jo, tjena, det är väl när SHL o cmore förvandlat hockeyn till en ren affärsverksamhet med på förhand utsedda vinnare, där intäkterna är störst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zoXWq/frias-av-lagen--da-kan-lulea-straffas

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BanRl/utreds-internt-efter-pahoppen-mot-larking

Argumentationen från Peter Andersson är ju helt gudomlig. Är han verkligen på riktigt?
Tur Han lägger av Andersson, undra om Lärking blir domarbas ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Urken tor 16 mar 2017, 18:23

JuniorX skrev:
Bamsefar skrev:Jakten på PLN och Luleå fortsätter, man vill verkligen inte att ngn skall röra om i deras lilla lekstuga, sen vill domarbasen Andersson o  hans protege se Wikegård bestraffad för att han i stort sett bekräftar Petters bild av händelserna.
"vi är öppna för disskussion" P.Andersson
Jo, tjena, det är väl när SHL o cmore förvandlat hockeyn till en ren affärsverksamhet med på förhand utsedda vinnare, där intäkterna är störst.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zoXWq/frias-av-lagen--da-kan-lulea-straffas

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BanRl/utreds-internt-efter-pahoppen-mot-larking

Argumentationen från Peter Andersson är ju helt gudomlig. Är han verkligen på riktigt?

Visar återigen hur galet det blivit i svensk hockey. Vissa är totalt immuna mot kritik. Bra gjort av PLN att dra igång denna debatt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Rönken tor 16 mar 2017, 19:02

Öm punkt, minst sagt. Wikegård har ju rätt i det mesta dock, Lärking gör sig inte bra i tv nej. Sedan tycker jag det är lite överdrivet med att det är sådana "personangrepp". Är man med i tv så medföljer ju vissa sidor, positiva som negativa.

Att TV4 blir lite snea må väl vara. Men mycket av kritiken från PLN och Wikegård är befogad. Skulle tippa att princip alla tränare håller med bägge två.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av LulefanGBG fre 17 mar 2017, 13:18

Den enda vettiga som hänt i TV beträffande domare och bedömningar de senaste åren är nu ett minne blott då CMore gör sig av med Kuben till förmån för Lärking på direktlinje från situationsrummet.

Lysande! Not!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/yoyn2/avslojar-kuben-kickas-fran-c-more
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Old Brooklyn fre 17 mar 2017, 13:37

Att de gör sig av med Kuben är inget jag reagerar över. Han tillförde ytterst lite tycker jag. Däremot är det katastrof att ta in Lärking på direktlinje. Relationen mellan Cmore-studion och Sitationsrummet bör minska, inte öka. Snart (eller redan?) är de samma sak.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Ferros fre 17 mar 2017, 13:45

Jag gillade verkligen Kuben som domare, han är nog den bästa som vi haft i svensk hockey de senaste 20 åren. Däremot så gjorde han sig väldigt dålig i TV, han är väldigt okarismatisk och tog alltid domarna till försvar, även när det var uppenbart att de gjort fel så skulle det alltid avslutas med "men de är ju människor också..". Vilket ledde till att studion, framförallt när Wikegård var experten men även när Sanny var det, omvandlades från att fokusera på hockey till att mestadels bestå av en massa tjafs.

Så jag kommer inte att sakna honom alls i rollen som "domarexpert", däremot får han gärna börja att döma igen, det skulle SHL må bra av.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av LulefanGBG fre 17 mar 2017, 14:00

Jag tyckte tvärtemot er att Kuben var ganska bra på att förklara de olika situationerna och på så vis tillföra en helt annan aspekt i sändningarna. Sedan h¨ller jag med om att han kunde vara lite väl beskyddande mot sina kollegor, men det är nog nästan oundvikligt när man som ensam talesman för en hel yrkeskår sitter där i TV. Samtidigt kan det väl behövas någon som tar domarna i försvar nu när kritiken haglar som den gör. Jag är en av kritikerna och jag tycker domarnivån är under all kritik så det är med rätta. Men det blir inte heller bra TV om alla sitter och klagar på domarna och man inte har en expert som kan förklara domarnas perspektiv, även om man inte alltid håller med om att reglerna eller bedömningarna är riktiga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Ferros fre 17 mar 2017, 14:43

LulefanGBG skrev:Jag tyckte tvärtemot er att Kuben var ganska bra på att förklara de olika situationerna och på så vis tillföra en helt annan aspekt i sändningarna. Sedan h¨ller jag med om att han kunde vara lite väl beskyddande mot sina kollegor, men det är nog nästan oundvikligt när man som ensam talesman för en hel yrkeskår sitter där i TV. Samtidigt kan det väl behövas någon som tar domarna i försvar nu när kritiken haglar som den gör. Jag är en av kritikerna och jag tycker domarnivån är under all kritik så det är med rätta. Men det blir inte heller bra TV om alla sitter och klagar på domarna och man inte har en expert som kan förklara domarnas perspektiv, även om man inte alltid håller med om att reglerna eller bedömningarna är riktiga.

Problemet, enligt mig, var att eftersom Kuben alltid tog domarna i försvar så kommer folk inte att ta honom på allvar när han sedan har något att tillföra. Han tappade för mycket trovärdighet i sin roll som "domarexpert" när han vägrade att se/erkänna även de mest uppenbara missarna som gjordes.

Det hade varit bättre om de haft en domarexpert som kunde gå in och säga "det är för dåligt, det blev nog så på grund av det här eller det här" istället för "Alla gör fel, spelarna gör fel flera gånger per match, ska inte domarna också få göra fel? Domarna är inte mer än mänskliga".

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av amarule fre 17 mar 2017, 15:40

Vill verkligen INTE se Lärking i tv! Jäkla mupp Mad
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Puckad fre 17 mar 2017, 15:58

amarule skrev:Vill verkligen INTE se Lärking  i tv! Jäkla mupp Mad
Och jag vill inte att SHL väljer ansvarig för situationsrummet utifrån hur TV-mässiga de är.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 17 mar 2017, 18:25

Puckad skrev:
amarule skrev:Vill verkligen INTE se Lärking  i tv! Jäkla mupp Mad
Och jag vill inte att SHL väljer ansvarig för situationsrummet utifrån hur TV-mässiga de är.
Samtliga dessa herrar förtjänar att entledigas från samtliga sina uppdrag med enbart en frusen abborre som avgångsvederlag. Systemet håller på att likna sovjetbyråkrati och stanken från dess ruttnande når ända till Norrbottens inland.

Ta tillbaka hockeyn från vitskjortorna snarast, medan det fortfarande finns publik kvar!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Tony Moore fre 17 mar 2017, 19:25

Lärkings yrkeskarriär före sin linjemanskarriär är som smörgåsnisse på Stockholms innekrogar...
Inget fel på det men Lärking har aldrig haft någon spel-/bollkänsla utan agerat som ett "järnspett/snobbadel" och man kan ju undra om nätternas omgivning format  honom..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7598
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Sportsman fre 17 mar 2017, 19:47

Ser ni Frölunda-saik? Två bortdömda, Petter får vatten på kvarnen för lite av de han sa.
 Den andra kändes faktiskt felaktig trots att de va Jimmy Shocked va tycker ni?

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Ferros fre 17 mar 2017, 19:51

Sportsman skrev:Ser ni Frölunda-saik? Två bortdömda, Petter får vatten på kvarnen för lite av de han sa.
 Den andra kändes faktiskt felaktig trots att de va Jimmy Shocked va tycker ni?

Enligt reglerna så är det ju korrekt att döma bort bägge. Personligen anser jag att andra målet bör vara mål och jag hade inte haft något emot om det första också var regelrätt.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Sportsman fre 17 mar 2017, 20:47

Ferros skrev:
Sportsman skrev:Ser ni Frölunda-saik? Två bortdömda, Petter får vatten på kvarnen för lite av de han sa.
 Den andra kändes faktiskt felaktig trots att de va Jimmy Shocked va tycker ni?

Enligt reglerna så är det ju korrekt att döma bort bägge. Personligen anser jag att andra målet bör vara mål och jag hade inte haft något emot om det första också var regelrätt.
Jaha det är så jvla hårt alltså, har inte 110 koll på verket känner jag. Men tycker de är märkligt, tycker JG är utanför och söker kontakt. De borde verkligen se över denna regel det för hockeyns Skull! Undra vad de dömt i NHL?

De första kan ja väl köpa då han är innanför med röret och fastar i klubban..

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Bamsefar ons 05 apr 2017, 19:17

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Dustin tor 13 apr 2017, 22:04

1 assist av Lundeström och en ramträff från att kvittera med en minut kvar i 1-3 förlusten mot Ryssland.

Edit, jättefel tråd men jaja.

Dustin

Antal inlägg : 6844
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: SHL 2016/2017

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet