Anton Hedman

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 09:19

@Lajon skrev:
@Jonken skrev:
@Puckad skrev:Det finns inte på kartan att Hitte-Joel hade fått en sekund där AH fick 2+2 för roughing.
Precis! Ytterligare ett klockrent exempel. Hedman höll ju bara tag i killen; när denne blev lack.  

Visst är det uppenbart att KHK spelaren dyker, men det borde ha varit uppenbart för Hedman också då backen tittar bakåt på Hedman innan och säker säger något "passande" för att provocera.

KHK backen vet att det blir en tvåa...
Hedman vet vad som väntar...
Vi ser vad som kommer....
Domaren ser vad som är på gång...

.. ändå trycker han till med klubban en gång till.

Hedman lommar till båset.

.. inte för sista gången i år.

Även en brunkare behöver använda insidan på hjälmen i bland.

Precis!

Lillajag

Antal inlägg : 385

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 10:19

Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta, även om det är fel på kameran och att jag kanske får upprättelse nästa år så fortsätter jag inte att passera kameran i 50 nå många gånger bl.a för att det är definitionen på vansinne! Att fortsätta göra samma sak gång på gång och förvänta mig ett nytt resultat är vansinnigt, jag skulle absolut välja att ta det försiktigare och köra 40 för att slippa besväret även om jag har rätt. Så måste även Hedman göra, ta det försiktigare så han slipper åka dit och bli straffad. Sen kan Luleå Hockey driva frågan på sidan av, där man ifrågasätter om det är så att man drabbas för namnet på tröjan och i så fall vad man skall göra åt detta. Man måste lära sig att förhålla sig till verkligheten och inte hur det borde vara!

Lillajag

Inlägg av Ferros i mån 27 nov 2017, 10:33

@Lillajag skrev:Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta, även om det är fel på kameran och att jag kanske får upprättelse nästa år så fortsätter jag inte att passera kameran i 50 nå många gånger bl.a för att det är definitionen på vansinne! Att fortsätta göra samma sak gång på gång och förvänta mig ett nytt resultat är vansinnigt, jag skulle absolut välja att ta det försiktigare och köra 40 för att slippa besväret även om jag har rätt. Så måste även Hedman göra, ta det försiktigare så han slipper åka dit och bli straffad. Sen kan Luleå Hockey driva frågan på sidan av, där man ifrågasätter om det är så att man drabbas för namnet på tröjan och i så fall vad man skall göra åt detta. Man måste lära sig att förhålla sig till verkligheten och inte hur det borde vara!

Det blir ju en rätt dålig jämförelse, kör du på en 50-väg så tävlar du inte mot någon. Ska Hedman tagga ner och spela efter en egen regelbok så kan han inte tävla på samma villkor som hans motspelare. Det blir helt absurt om lösningen blir "du måste anpassa dig till din egna regelbok, eftersom du vet att du har en sån". Hela Hedmans spel bygger på att han ska ligga på gränsen, annars är han ingen SHL-spelare.

Ferros

Antal inlägg : 1581

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 10:37

@Ferros skrev:
@Lillajag skrev:Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta, även om det är fel på kameran och att jag kanske får upprättelse nästa år så fortsätter jag inte att passera kameran i 50 nå många gånger bl.a för att det är definitionen på vansinne! Att fortsätta göra samma sak gång på gång och förvänta mig ett nytt resultat är vansinnigt, jag skulle absolut välja att ta det försiktigare och köra 40 för att slippa besväret även om jag har rätt. Så måste även Hedman göra, ta det försiktigare så han slipper åka dit och bli straffad. Sen kan Luleå Hockey driva frågan på sidan av, där man ifrågasätter om det är så att man drabbas för namnet på tröjan och i så fall vad man skall göra åt detta. Man måste lära sig att förhålla sig till verkligheten och inte hur det borde vara!

Det blir ju en rätt dålig jämförelse, kör du på en 50-väg så tävlar du inte mot någon. Ska Hedman tagga ner och spela efter en egen regelbok så kan han inte tävla på samma villkor som hans motspelare. Det blir helt absurt om lösningen blir "du måste anpassa dig till din egna regelbok, eftersom du vet att du har en sån". Hela Hedmans spel bygger på att han ska ligga på gränsen, annars är han ingen SHL-spelare.

Ingen klockren jämförelse men resultatet är det samma! Om inte Hedman anpassar sig så kommer han att åka ut och laget får spela box play! Det är verkligheten så frågan är återigen om han skall vara vansinnig eller anpassa sig till hur verkligheten ser ut. Spelar ju ingen roll vad vi och han tycker om domarnivån, han åker ut och enda lösningen på kort sikt är att han anpassar sig!

Lillajag

Inlägg av Bamsefar i mån 27 nov 2017, 11:02

Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate
Bamsefar

Antal inlägg : 6124

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 11:13

@Bamsefar skrev:Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate

Hata?!! Förklara gärna vad du menar?
Jag hatar inte Hedman, ingen annan här inne hatar honom och domarna lär knappast hata honom. Eventuellt nån fan till nåt annat lag men dom finns ju inte här inne så din kommentar känns helt malplacerad.

Lillajag

Inlägg av Bamsefar i mån 27 nov 2017, 11:57

@Lillajag skrev:
@Bamsefar skrev:Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate

Jag hatar inte Hedman, ingen annan här inne hatar honom och domarna lär knappast hata honom. Eventuellt nån fan till nåt annat lag men dom finns ju inte här inne så din kommentar känns helt malplacerad.

Okej, hata var o ta i, men det du förespråkar är att Hedman i stort sett inte spelar hockey ngt mer, dvs att han inte går in i närkamper, framför mål, 50/50 situationer om pucken för chansen är rätt stor att Domarna kommer o blåsa gentemot Hedman i sådana situationer oavsett hur det ser ut och Hedman måste spela så, påslagen, aggressiv och drivande, annars blir han osynlig. Har då domarna ett "eget" regelverk för Hedman , vilket 2+2 han fick mot skaik visade med all oönskvärd tydlighet att så är fallet, så blir det omöjligt för han.

I förlängningen kan man lyfta hela resonemanget till hur man vill att ishockey skall spelas, som en intensiv fullkontaktsport eller dit man tydligen strävar, en no-kontaktsport med inga känslofriande uttryck som helst. Tycke antal personer på läktarna talar sitt tydliga språk.
Bamsefar

Inlägg av Puckad i mån 27 nov 2017, 12:04

@Lillajag skrev:Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta,...!
Fartkamera: ok.

Men om det är en radarkontroll?
Och dom bara är ute och mäter när du brukar passera?
Och dessutom bötfäller dig för att dom 'tolkar situationen som'/'gör bedömningen'
att din nummerplåt är för skitig för att kunna läsas.
Varje gång.

Om domarna vore fartkameror (som var påslagna jämnt) så skulle jag vara skitglad.
Puckad

Antal inlägg : 4126

Inlägg av farre i mån 27 nov 2017, 12:11

Att kritisera de som dömer har ju hjälpt jättemycket genom åren. Och med Petter Nilssons sorti förra året
som fortfarande är relativt färskt känns det rätt dumt att börja kritisera domarna igen.
Alla måste anpassa sig till domarnas bedömningar och då domarna tydligt visat att de dömer Hedman hårdare än t ex Joel Lundqvist så är det ju faktiskt så att Hedman måste för att inte sätta laget i skiten tänka till en andra gång innan han drar klubban i en redan liggande motspelare för andra gången på 2 sekunder.
Jag tycker inte att det är så konstigt att han måste anpassa sig till den bedömningsnivån som är satt på honom.
Att jag sedan tycker att det är förkastligt och jäkligt dåligt av domarkåren är en helt annan sak. Det är nästan mobbing tycker jag.
Med det sagt så betyder det inte att jag är en hater.
Jag har alltid gillat Hedman och han har alltid varit en favoritspelare för mig. Men ibland måste man helt enkelt anpassa sig till verkligheten.

farre

Antal inlägg : 863

Inlägg av Bamsefar i mån 27 nov 2017, 12:26

Så individuell bedömningsnivå, från Hitte-Joels "do what you like " till Hedmans " you are Hedman, two minutes", är vad man skall förespråka?, inte undra på att folk drar sig från hockeyläktarna
Bamsefar

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 13:07

@Bamsefar skrev:
@Lillajag skrev:

Okej, hata var o ta i, men det du förespråkar är att Hedman i stort sett inte spelar hockey ngt mer, dvs att han inte går in i närkamper, framför mål, 50/50 situationer om pucken för chansen är rätt stor att Domarna kommer o blåsa gentemot Hedman i sådana situationer oavsett hur det ser ut och Hedman måste spela så, påslagen, aggressiv och drivande, annars blir han osynlig. Har då domarna ett "eget" regelverk för Hedman , vilket 2+2 han fick mot skaik visade med all oönskvärd tydlighet att så är fallet, så blir det omöjligt för han.

I förlängningen kan man lyfta hela resonemanget till hur man vill att ishockey skall spelas, som en intensiv fullkontaktsport eller dit man tydligen strävar, en no-kontaktsport med inga känslofriande uttryck som helst. Tycke antal personer på läktarna talar sitt tydliga språk.

Nu såg det ut som han fick 2+2 för att han var starkare och det är klart att sånt är inte ok, å andra sidan hade han kunnat välja att bara hålla i motståndaren och inte välta omkull honom.
Sen protesterar jag mest mot att han crosscheckade KHK-backen två gånger och den andra gången för högt upp, där tycker jag Hedman visar jävligt dåligt omdöme speciellt då domaren står och tittar på från 2-3 meters håll. Hedman hade kunnat trycka till första gången och sen kunde han ha försökt ta sig in framför backen, där kan han skymma bra och styra bättre än bakom backen. Som nån annan skrev, använd insidan av pannbenet!

Lillajag

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 13:11

@Bamsefar skrev:Så individuell bedömningsnivå, från Hitte-Joels "do what you like " till Hedmans " you are Hedman, two minutes", är vad man skall förespråka?, inte undra på att folk drar sig från hockeyläktarna

Ingen förespråkar detta, klart som fan att det är fel om man får en tvåa eller en extra tvåa för namnet på tröjan! Men den diskussionen måste ju Luleå Hockey ta med SHL och vidare med domarna. Under tiden måste Hedman anpassa sig annars sätter han sig själv och laget i skiten!

Lillajag

Inlägg av Lillajag i mån 27 nov 2017, 13:12

@farre skrev:Att kritisera de som dömer har ju hjälpt jättemycket genom åren. Och med Petter Nilssons sorti förra året
som fortfarande är relativt färskt känns det rätt dumt att börja kritisera domarna igen.
Alla måste anpassa sig till domarnas bedömningar och då domarna tydligt visat att de dömer Hedman hårdare än t ex Joel Lundqvist så är det ju faktiskt så att Hedman måste för att inte sätta laget i skiten tänka till en andra gång innan han drar klubban i en redan liggande motspelare för andra gången på 2 sekunder.
Jag tycker inte att det är så konstigt att han måste anpassa sig till den bedömningsnivån som är satt på honom.
Att jag sedan tycker att det är förkastligt och jäkligt dåligt av domarkåren är en helt annan sak. Det är nästan mobbing tycker jag.
Med det sagt så betyder det inte att jag är en hater.
Jag har alltid gillat Hedman och han har alltid varit en favoritspelare för mig. Men ibland måste man helt enkelt anpassa sig till verkligheten.

Sant!

Lillajag

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet