2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

+46
Neurofunk20
Kato
Donten_
ski3r
PM
amarule
Tigerman
Pontaking
Qirren
rasbiologen
LuleåWinston
Mange
Murveln
Lars158
wilmus2007
nummer 17
HarryHaffa
Mickeee
icemask
Jonken
Slapshot
Hedanders
Micke80
Number 69
NilsOskar
tibet
Myrman
Pajala
Sundance Kid
delphi
Redbear
Donowitz
JuniorX
LulefanGBG
Norlin
Patrik82
Lasse Proppmätt
Tony Moore
NallePhu
Lajon
Puckad
Urken
Kagen
Bamsefar
Rönken
Admin
50 posters

Sida 2 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Hedanders lör 12 mar 2016, 07:13

Jag kan dock tycka att likna eventuella förluster med våldtäkt kan vi väl ändå skippa på detta forum!?

Mycket osmakligt ordval.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Pajala lör 12 mar 2016, 07:35

Hedanders skrev:Jag kan dock tycka att likna eventuella förluster med våldtäkt kan vi väl ändå skippa på detta forum!?

Mycket osmakligt ordval.

men kom igen, det här är bara hockey ..vuxna som leker med en gummitrissa, tar du verkligen allt så ordagrant ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Slapshot lör 12 mar 2016, 07:54

Tror Färjestad tar hem det med 4-2 i matcher..kan bli fyra raka också om det vill sig illa.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jonken lör 12 mar 2016, 10:55

Nu får man ju onekligen hoppas på att grundserielunk -och slutspel är två väldigt olika saker. (För i serien hade Luleå Hockey VÄLDIGT LITE att hämta mot värmlänningarna.) Detta ställer då givetvis den intressantaste frågan: Hur mycket kan Luleå Hockey höja sig inför ett slutspel? För det MÅSTE vara mer än ett snäpp om man skall lyckas vinna 4-matcher i denna kvartsfinalserie.

Det är nu det kommer att börja göra mera ont att vinna hockeymatcher. Frågan är om SAMTLIGA spelare i laget innerst inne är villiga att betala fullt pris för att vinna? Då snackar man inte om att ge allt man har i en grundseriematch. Då är man ganska rökt. Utan om förmågan att kunna leverera slutspels hockey i varje moment i varje byte. För grinigt kommer det att bli. -GARANTERAT!

Spontant känns det som att Luleå Hockey är lite mer rustade -och har mer "råd" att verkligen stå upp om det hettar till. Här snackar jag givetvis om fighter -med tillhörande avstängningar. I LHF finns det många spelare som definitivt KAN plocka en fight med FBK's defensiva nyckelspelare. Dvs: FBK är definitivt mer sårbara på denna punkt. Så det blir väldigt intressant och se vilka regler/direktiv Samuelsson har givit sina nyckelspelare -och om dessa direktiv håller i stridens hetta.

Några andra intressanta delar i denna serie blir:

Luleå hockeys försök att dra upp tempot mot Färjestads försök att gör det motsatta. För att FBK skall vara som bäst behöver de uppnå ett tempo som passar spelare som Ex Micke Johansson och Johan Ryno. (Mycket klubba, spelförståelse -med lite mindre skridskor.) Precis samma lir som Luleås Lucas Wallmark så gärna vill spela. Här gäller det för Lucas att skruva bort det där förbanna stödhjulet, linda med mindre dubbelhäftande tejp runt bladet -och bidra till att höja pucktempot; istället för att hela tiden leta och dra ner på den samma.

Närkamp spelet. Här står Färjestad ganska väl rustade. Men det gör även Luleå Hockey. Dock har LHF fortfarande vissa individuella akilleshälar i detta spel: Tänker främst på Toni Rajala som gärna bågar ur kring sargerna -istället för att gå in i skiten med inställningen att komma ut med pucken därifrån.

Det kommer att bli utvisningar i serien. Främst i de första två matcherna; då båda lagen skall pissa in sitt revir hos den andra. Här gäller det att inte tappa skallen -utan verkligen välja sin strid. Vad tjänar laget mest på? Vilken spelare är det som jag kan få med mig ut denna gång? Det är så man måste jobba för att vinna. Men ALDRIG, ALDRIG slänga vantarna före motståndaren! Och komma ihåg att detta är ett maraton; INTE en sprint. Det är vår beslutsamhet och vilja mot deras. Först till 4 vinner. INGA ursäkter.

Gällande PP: LÄGG NER klapp klapp spelet och satsa på tempo istället! Vi har nu försökt hela grundserien på att få ordning på vårat powerplay. Fakta är att DET FUNKAR INTE! Bättre att låta pucken gå snabbare mellan spelarna och fortsätta att lägga trissan + folk på mål. Kämpa in returerna -eller vinn tillbaka pucken. Låt inte motståndarboxen byta. Trötta ut dem och jobba därifrån. Och för gudsskull: TA ALDRIG burskydd i PP!!! Sköt bytena effektivare när vi hämtar puck i egen zon i numerärt överläge. Burskydd drar bara ner på tempot -som vi vill bygga upp i vårt PP.

Coacha!!!!! När vi har fördel av sista bytet: DRA NYTTA AV DET! MEN dra INTE ner tempot i matchen pga av det. Sätt fan greppa (om lagledningen inte fixar det själva) på att sätta tryck på domaren HELA TIDEN/VARJE GÅNG FBK maskar och vill vila lite extra i samband med avblåsningarna. Visa känslor bakom bänken. När något är ÅT H: Agera och visa detta åt spelarna och domarna. Det har man igen i det långa loppet. Igen: Detta är ett maraton -inte en sprint.

- Hela min jävla sommar blir förstörd om vi torskar denna kvart mot detta lag vi möter...
- Vi har sugit hela grundserien mot dom här: Nu är det dags att börja ta betalt!


Senast ändrad av Jonken den lör 12 mar 2016, 11:01, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av icemask lör 12 mar 2016, 11:01

Vi vinner, vi är bättre på alla punkter !
Det enda som kan sinka oss och ev ge FBK lite luft under vingarna är om Peter Anderssons kollegor tar utv likt den på Flix sist !
4-0 eller ev 4-1 i matcher till oss !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad lör 12 mar 2016, 11:10

icemask skrev:Vi vinner, vi är bättre på alla punkter !
Det enda som kan sinka oss och ev ge FBK lite luft under vingarna är om Peter Anderssons kollegor tar utv likt den på Flix sist !
4-0 eller ev 4-1 i matcher till oss !
Slipper vi dessa utvisningar och sparkar i mål så ökar ju chanserna rejält.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken lör 12 mar 2016, 11:12

Hoppas det blir spel 5 mot 5 hela matchen. Då tar vi det!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Pajala lör 12 mar 2016, 11:18

icemask skrev:Vi vinner, vi är bättre på alla punkter !
Det enda som kan sinka oss och ev ge FBK lite luft under vingarna är om Peter Anderssons kollegor tar utv likt den på Flix sist !
4-0 eller ev 4-1 i matcher till oss !

bättre på alla punkter ? vi tar betydligt mer utvisningar än FBK och vi har ett uselt PP, där kommer matchen att avgöras ... Justin Pogge ligger dessutom tvåa i ligan i räddningsprocent just efter Lars Johansson i Frölunda, sen så passar FBK oss riktigt illa, vi kommer inte igenom deras köttmur och dom ställer om kvickt och kontrar in mål hur enkelt som helst ... det som talar för oss är att BP funkar bra och att Lassi kan bli en levande vägg men inte så mycket mer ... spännande blir det iaf.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken lör 12 mar 2016, 11:22

Pajala skrev:
icemask skrev:Vi vinner, vi är bättre på alla punkter !
Det enda som kan sinka oss och ev ge FBK lite luft under vingarna är om Peter Anderssons kollegor tar utv likt den på Flix sist !
4-0 eller ev 4-1 i matcher till oss !

bättre på alla punkter ? vi tar betydligt mer utvisningar än FBK och vi har ett uselt PP, där kommer matchen att avgöras  ... Justin Pogge ligger dessutom tvåa i ligan i räddningsprocent just efter Lars Johansson i Frölunda, sen så passar FBK oss riktigt illa, vi kommer inte igenom deras köttmur och dom ställer om kvickt och kontrar in mål hur enkelt som helst ... det som talar för oss är att BP funkar bra och att Lassi kan bli en levande vägg men inte så mycket mer ... spännande blir det iaf.
Håller med.

Dock hoppas jag att Rajala kan fortsätta kämpa och verkligen vara närvarande. Han visade i slutdelen av serien att han hade ytterligare någon, alternativt några, nivåer till i sig.
Sen så kan vi inte fortsätta med målsumperiet. Missa två öppna kassar, ett par frilägen och ha hängba..e i PP-spelet match efter match. Det är mycket som måste stämma.

Men roligt och spännande ska det bli!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar lör 12 mar 2016, 12:19

En som inte ger upp i förtid i alla fall.

Jaros: "Vi kommer stoppa alla i Färjestad"
06:00 | 16-03-12 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Christian Jaros föddes i Košice, Slovakien, 1996. Därmed hann han aldrig med att bo i det forna Tjeckoslovakien – men det råder inget tvivel om vilket land han föredrar.
Dela Tweeta
– Vi slovaker är betydligt hårdare än vad tjeckerna är, säger han och fyrar av ett stort leende.

På torsdag är det dags för Luleå Hockey att ta sig an Färjestad i den första kvartsfinalen. En spelare i Färjestad som Luleå och Jaros får hålla ett extra öga på är Färjestads tjeckiske forward Milan Gulas som har gjort poäng i samtliga fyra SHL-matcher som lagen har stött på varandra denna säsong.

Hur ska ni stoppa Milan Gulas?

– Vi har nog inget specifikt sätt att stoppa just honom. Vi kommer stoppa alla i Färjestad och vi kommer att vinna.

Inget hemligt trick?

– Nja, men det vi pratar om i omklädningsrummet det stannar i omklädningsrummet, säger Jaros.

1993 blev Tjeckoslovakien två länder igen efter 48 år. Slovakien utropades som en självständig stat och helt plötsligt så delades de så framgångsrika Tjeckoslovakiska landslaget i två delar.

I kvartsfinalserien möts nu Luleås två slovaker, Jaros och Peter Cehlarik och Färjestads tjeck Milan Gulas.

Hur är stämningen mellan slovaker och tjecker?

– Vi är inte arga på varandra, men när det kommer till hockey så är det viktigt att vinna mot Tjeckien. Det är som ett derby att möta Tjeckien precis som det är mellan Sverige och Finland, säger Jaros.

Är det viktigare att vinna mot dem än vad det är att vinna andra matcher?

– Så är det nog för ganska många, men för mig är det viktigt att vinna alla matcher.

Finns det motsättningar mellan era länder?

– Det finns det säkert, men övervägande så är vi nästan samma land. Vi pratar nästan samma språk och vi har varit ett land och samma land under många år och jag upplever inte att det är något problem mellan länderna.

Christian Jaros fick under hösten pendla fram och tillbaka mellan Haparanda och Luleå, men efter jul så har han i stort sett varit bofast i Luleå Hockey och nu så är han tillsammans med Ilari Melart ett väldigt svårpasserat backpar med lång räckvidd.

– Jag startade inte säsongen så bra och det hade jag med mig under hösten. Jag var glad när jag fick chansen att spela med Asplöven det var väldigt viktigt för mig, säger Jaros och fortsätter:

– Jag måste passa på och tacka Asplöven för att jag fick spela med dem. Det har betytt väldigt mycket för mig och jag återfick mitt självförtroende där.

Luleå har fyra raka förluster mot Färjestad under grundserien, men att det skulle betyda något i slutspelet tror inte Christian Jaros. Han medger dock att det kan komma att handla om fulspel i matcherna.

Du och Gulas pratar samma språk snackar ni med varandra under matchen?

– Jag pratar aldrig med motståndarna, säger Jaros.

Inte ens för att störa dem?

– Nej, men nu kanske jag måste göra det för att se till att han inte kan fokusera. Det är ju bra om vi pratar på vårt språk för då förstår inte domarna vad vi säger, säger Jaros.

Vad skulle du säga åt honom då?

– Jag håller det för mig själv och säger det till honom i stället.

Tror du att det blir fysiskt tuffa matcher mot Färjestad?

– Det kommer att bli, men samtidigt så tror jag att alla slutspelsmatcher är tuffare än vad grundseriematcherna är. Fast jag vet inte då detta är mitt första slutspel som A-lagsspelare jag kommer väl att upptäcka det ganska så snabbt.

Hur känns det att slutspelet drar i gång nu?

– Det känns riktigt bra och det är lite spännande att det startar. Det är bara hockey även om dessa matcher betyder mer så är det fortfarande bara hockey.
Håkan Stridblad
FAKTA

Fyra snabba

Ditt bästa slutspelsminne: "Jag har bara spelat ett slutspel tidigare och det i J18. Jag får hoppas på några bra minnen från slutspelet som startar nu".

Vem avgör kvartsfinalen: "Jag, äh jag bara skojar", säger han och skrattar.

Vilka lag spelar i din drömfinal: "Det har ingen betydelse så länge vi är det ena laget. Det andra laget spelar ingen roll så länge vi vinner Le Mat"
Vem blir slutspelets poängkung: "Hm svårt att säga. Jag hoppas att alla i vårat lag gör lika många poäng. Det kan jag väl svara, eller?"
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av icemask lör 12 mar 2016, 12:30

Urken skrev:
Pajala skrev:
icemask skrev:Vi vinner, vi är bättre på alla punkter !
Det enda som kan sinka oss och ev ge FBK lite luft under vingarna är om Peter Anderssons kollegor tar utv likt den på Flix sist !
4-0 eller ev 4-1 i matcher till oss !

bättre på alla punkter ? vi tar betydligt mer utvisningar än FBK och vi har ett uselt PP, där kommer matchen att avgöras  ... Justin Pogge ligger dessutom tvåa i ligan i räddningsprocent just efter Lars Johansson i Frölunda, sen så passar FBK oss riktigt illa, vi kommer inte igenom deras köttmur och dom ställer om kvickt och kontrar in mål hur enkelt som helst ... det som talar för oss är att BP funkar bra och att Lassi kan bli en levande vägg men inte så mycket mer ... spännande blir det iaf.
Håller med.

Dock hoppas jag att Rajala kan fortsätta kämpa och verkligen vara närvarande. Han visade i slutdelen av serien att han hade ytterligare någon, alternativt några, nivåer till i sig.
Sen så kan vi inte fortsätta med målsumperiet. Missa två öppna kassar, ett par frilägen och ha hängba..e i PP-spelet match efter match. Det är mycket som måste stämma.

Men roligt och spännande ska det bli!
Allt kommer ju ner till vad man visar för statistik, slår du ihop Bp och PP så är vi totalt sett bättre än FBK trots 40 min mer i bp
Om man räknar GAA som visar insläppta mål per spelad minut så är Lassi bättre.
Men statistik i all ära, nu gäller trashtalk o tacklingar, slutspel med nya förutsättningar !
Vi vinner !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken lör 12 mar 2016, 12:31

Nu har du lovat, icemask!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av icemask lör 12 mar 2016, 12:32

Urken skrev:
Pajala skrev:
icemask skrev:Vi vinner, vi är bättre på alla punkter !
Det enda som kan sinka oss och ev ge FBK lite luft under vingarna är om Peter Anderssons kollegor tar utv likt den på Flix sist !
4-0 eller ev 4-1 i matcher till oss !

bättre på alla punkter ? vi tar betydligt mer utvisningar än FBK och vi har ett uselt PP, där kommer matchen att avgöras  ... Justin Pogge ligger dessutom tvåa i ligan i räddningsprocent just efter Lars Johansson i Frölunda, sen så passar FBK oss riktigt illa, vi kommer inte igenom deras köttmur och dom ställer om kvickt och kontrar in mål hur enkelt som helst ... det som talar för oss är att BP funkar bra och att Lassi kan bli en levande vägg men inte så mycket mer ... spännande blir det iaf.
Håller med.

Dock hoppas jag att Rajala kan fortsätta kämpa och verkligen vara närvarande. Han visade i slutdelen av serien att han hade ytterligare någon, alternativt några, nivåer till i sig.
Sen så kan vi inte fortsätta med målsumperiet. Missa två öppna kassar, ett par frilägen och ha hängba..e i PP-spelet match efter match. Det är mycket som måste stämma.

Men roligt och spännande ska det bli!
Allt kommer ju ner till vad man visar för statistik, slår du ihop Bp och PP så är vi totalt sett bättre än FBK trots 40 min mer i bp
Om man räknar GAA som visar insläppta mål per spelad minut så är Lassi bättre.
Men statistik i all ära, nu gäller trashtalk o tacklingar, slutspel med nya förutsättningar !
Vi vinner !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Mickeee lör 12 mar 2016, 13:52

Bara vi inte går i fällan att vi ska styra spelet därute. Precis vad fbk vill och bara ligga och vänta in oss. Nä vi måste ner i skyttevärnen och ha samma taktik och skulle vilja påstå att vi är väldigt lämpade för den sorts av hockey med starka backar och snabba forwards. Nu får vi se om fagervall kan vara kyligare än sist mot sam hallam. I pp är det bara att punkta bort nygren och spela 3 mot 4. Men inte varje gång. Gör det varannat pp så sätter vi ordentliga griller i deras huven. Spelare som vi ska mobba är tolle, nygren, pogge och gulas. Ligg på dem hela tiden. Smäll på, Prata om deras mamma och fruga, få dem ut balans! Vi har det elakaste laget någonsin men tycker dem varit lite för mkt fairplay under säsongen. som en extra signal hade jag strippat Cet från harju och gett det till Sigalet. I detta krig behöver vi en smutsig general och tror inte harju blir sämre av att slippa den börda han verkar bära C med
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av icemask lör 12 mar 2016, 14:18

Urken skrev:Nu har du lovat, icemask!
Jag lovar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av HarryHaffa sön 13 mar 2016, 12:29

Måste säga att Gillar Rönkens analys i Lördagens enkät i NK- han är ganska krass så det blir roligt för oss som håller på Luleå Very Happy :

1. Hur slutar det mellan lagen? Luleå är bättre på alla positioner. Jag har sett Färjestad i många matcher och de har vunnit många matcher på flyt, jag tror inte de har vad som krävs för att slå ut Luleå"
2. Vilken/ spelare måste Luleå ha koll på?
"ingen egentligen, jag tycker inte de har några bra spetsspelare att tala om egentligen om jag skall var ärlig"
HarryHaffa
HarryHaffa

Antal inlägg : 626
Join date : 15-04-26

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Redbear sön 13 mar 2016, 20:44

Sådär, då är biljett inhandlad till första kvarten. Längtar Rock Piska
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av nummer 17 mån 14 mar 2016, 12:05

Alla deltog på dagens isträning! Även Harju och Schira var med. Ekarv tyvärr fortfarande i vit tröja.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG mån 14 mar 2016, 12:07

Verkar som att vi blir ordinarie lag. Hoppas bara att alla hinnit komma upp i flås efter epidemien. Men det bådar ju gott att hela laget deltar i träningarna redan nu i varje fall. Då hinner de åtminstone få några träningar i benen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av wilmus2007 mån 14 mar 2016, 12:45

nummer 17 skrev:Alla deltog på dagens isträning! Även Harju och Schira var med. Ekarv tyvärr fortfarande i vit tröja.

Skönt att höra! Speciellt Schira.....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad mån 14 mar 2016, 14:32

nummer 17 skrev:Alla deltog på dagens isträning! Även Harju och Schira var med. Ekarv tyvärr fortfarande i vit tröja.
Härligt att höra att Ekarv (troligen) är symptomfri!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Rönken mån 14 mar 2016, 14:53

"Under måndagsträningen testade Luleås ledarstab en helt ny formation i spelformen. Anton Hedman på mål, Peter Cehlarik i slottet, Toni Rajala och Jacob Lagacé på varsin kant och Craig Schira som ensam back på blå."


Skriver NSD.

Får se hur många formationer man hinner riva av rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 mån 14 mar 2016, 15:22

Rönken skrev:"Under måndagsträningen testade Luleås ledarstab en helt ny formation i spelformen. Anton Hedman på mål, Peter Cehlarik i slottet, Toni Rajala och Jacob Lagacé på varsin kant och Craig Schira som ensam back på blå."


Skriver NSD.

Får se hur många formationer man hinner riva av rabbit

Bra att man åtminstone låter sin effektivaste PP spelare var med igen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Murveln mån 14 mar 2016, 17:52

Någon som hört hur mycket biljetter det sålts till första matchen?

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Mange mån 14 mar 2016, 18:45

Känns som att vi kommer ta hem det här med 4 raka vinster. Easy peasy Rock Drum Rock Drum
Hedman krossar fröken Wallin med en klockren bröstvärmare! Piska
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Redbear mån 14 mar 2016, 18:56

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tis 15 mar 2016, 14:01

http://www.luleahockey.se/artikel/79348/

Fagervall vill att vi ska vara närvarande till 100% och inte efteråt skylla på att "vi inte riktigt var där". Skönt. Nästan så han tänder till lite när han vill förmedla känslan. Märks tydligt i slutet när en svordom smyger sig in och han varvat upp. Härligt! Hoppas det är något vi får se på isen också!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad tis 15 mar 2016, 14:27

Urken skrev:http://www.luleahockey.se/artikel/79348/

Fagervall vill att vi ska vara närvarande till 100% och inte efteråt skylla på att "vi inte riktigt var där". Skönt. Nästan så han tänder till lite när han vill förmedla känslan. Märks tydligt i slutet när en svordom smyger sig in och han varvat upp. Härligt! Hoppas det är något vi får se på isen också!
Fasen vad dom ögonen blixtrade till! Me like!
1:28 in, håll någon i handen om vi tillhör kategorin "känsliga tittare".
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LuleåWinston tis 15 mar 2016, 18:19

Oj, är lite väl taggad för kvartsfinalen redan nu. Försöker ta det lungt men det är svårt.

LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av rasbiologen ons 16 mar 2016, 01:51

Ledighet och biljett fixad, som grädde på moset slänger jag in en liten jinx att sist jag var på Luleåmatch i slutspel slog vi färjestad 4-1 i semin.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Rönken ons 16 mar 2016, 14:42

http://www.nsd.se/sport/smallen-stjarnan-kan-missa-kvartsfinalrysaren-9926263.aspx

Lassi rehabbar och ser ut att missa första matchen mot Färjestad.... hej och hå Sad
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG ons 16 mar 2016, 16:57

Rönken skrev:http://www.nsd.se/sport/smallen-stjarnan-kan-missa-kvartsfinalrysaren-9926263.aspx

Lassi rehabbar och ser ut att missa första matchen mot Färjestad.... hej och hå Sad
Lugn nu.... Gustafsson kommer att göra succé i sådant fall. Tycker han sett hur stabil ut som helst. Något litet misstag får man räkna med men han har ju inte vikit ner sig när de har skett utan skakat av sig dem och fortsatt spela bra och gett laget chansen att vinna. Tror alla kommer att käka puck i egen zon för att hjälpa vem som helst som står och det känns som om att försvaret kommer att vara vårt minsta bekymmer i den här serien. Färjestad känns inte alltför fartfyllda. Snarare sega och tröga.

Däremot är de också väldigt bra försvarsmässigt så offensiven kan bli ett litet större bekymmer är jag rädd. Bara att hoppas att Rajala forstätter på inslagen bana, och att Sweatt börjar vakna till liv, samt att vi kan få sätta någon tidigt i PP så att vi får lite självförtroende i den spelformen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Rönken ons 16 mar 2016, 17:00

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:http://www.nsd.se/sport/smallen-stjarnan-kan-missa-kvartsfinalrysaren-9926263.aspx

Lassi rehabbar och ser ut att missa första matchen mot Färjestad.... hej och hå Sad
Lugn nu.... Gustafsson kommer att göra succé i sådant fall. Tycker han sett hur stabil ut som helst. Något litet misstag får man räkna med men han har ju inte vikit ner sig när de har skett utan skakat av sig dem och fortsatt spela bra och gett laget chansen att vinna. Tror alla kommer att käka puck i egen zon för att hjälpa vem som helst som står och det känns som om att försvaret kommer att vara vårt minsta bekymmer i den här serien. Färjestad känns inte alltför fartfyllda. Snarare sega och tröga.

Däremot är de också väldigt bra försvarsmässigt så offensiven kan bli ett litet större bekymmer är jag rädd. Bara att hoppas att Rajala forstätter på inslagen bana, och att Sweatt börjar vakna till liv, samt att vi kan få sätta någon tidigt i PP så att vi får lite självförtroende i den spelformen.

Gurra är bra, men Lassi är Gud - ungefär rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG ons 16 mar 2016, 17:02

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:http://www.nsd.se/sport/smallen-stjarnan-kan-missa-kvartsfinalrysaren-9926263.aspx

Lassi rehabbar och ser ut att missa första matchen mot Färjestad.... hej och hå Sad
Lugn nu.... Gustafsson kommer att göra succé i sådant fall. Tycker han sett hur stabil ut som helst. Något litet misstag får man räkna med men han har ju inte vikit ner sig när de har skett utan skakat av sig dem och fortsatt spela bra och gett laget chansen att vinna. Tror alla kommer att käka puck i egen zon för att hjälpa vem som helst som står och det känns som om att försvaret kommer att vara vårt minsta bekymmer i den här serien. Färjestad känns inte alltför fartfyllda. Snarare sega och tröga.

Däremot är de också väldigt bra försvarsmässigt så offensiven kan bli ett litet större bekymmer är jag rädd. Bara att hoppas att Rajala forstätter på inslagen bana, och att Sweatt börjar vakna till liv, samt att vi kan få sätta någon tidigt i PP så att vi får lite självförtroende i den spelformen.

Gurra är bra, men Lassi är Gud - ungefär rabbit
Såklart...försöker bara lugna dina nerver min vän... och mina egna för den delen.

Nämen seriöst, självklart är det ett tungt avbräck om en av seriens bästa målvakter, (bäst i min bok), är borta, men jag tror ändå inte att den telajen blir mest avgörande i den här första matchserien mot Färjestad. Om så nu skulle bli fallet alltså. Gustafsson är bra och har fått stå en del matcher nu så jag tror han grejar det bra.

Tror att special teams och vem som hanterar det fysiska och psykologiska kriget bäst blir mer avgörande än vem som står i mål. Båda lagen har två bra målvakter.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad ons 16 mar 2016, 17:08

Om, om, om, om Lassi håller, så vill jag se honom på hemmamatcherna. De matcher vi 'ska' vinna.

Sedan kan han vila på bortamatchena.

(Mer illa, killen är 23 år och har problem med höfter och höftböjare. Vi vill ju att det blir en lång karriär!)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Qirren ons 16 mar 2016, 17:13

Bara de inte får för sig att slänga in Larsson för att han har "massa rutin". Då är vi slagna på förhand.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Pontaking ons 16 mar 2016, 17:30

Lars158 skrev:
Rönken skrev:"Under måndagsträningen testade Luleås ledarstab en helt ny formation i spelformen. Anton Hedman på mål, Peter Cehlarik i slottet, Toni Rajala och Jacob Lagacé på varsin kant och Craig Schira som ensam back på blå."


Skriver NSD.

Får se hur många formationer man hinner riva av rabbit

Bra att man åtminstone låter sin effektivaste PP spelare var med igen.

Kunde inte hålla med mer. Känns som att det verkligen är på tiden att Cehlarik får spela PP igen. Horribelt att det tog så länge dock.

Pontaking

Antal inlägg : 1132
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Tigerman ons 16 mar 2016, 18:19

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:http://www.nsd.se/sport/smallen-stjarnan-kan-missa-kvartsfinalrysaren-9926263.aspx

Lassi rehabbar och ser ut att missa första matchen mot Färjestad.... hej och hå Sad
Lugn nu.... Gustafsson kommer att göra succé i sådant fall. Tycker han sett hur stabil ut som helst. Något litet misstag får man räkna med men han har ju inte vikit ner sig när de har skett utan skakat av sig dem och fortsatt spela bra och gett laget chansen att vinna. Tror alla kommer att käka puck i egen zon för att hjälpa vem som helst som står och det känns som om att försvaret kommer att vara vårt minsta bekymmer i den här serien. Färjestad känns inte alltför fartfyllda. Snarare sega och tröga.

Däremot är de också väldigt bra försvarsmässigt så offensiven kan bli ett litet större bekymmer är jag rädd. Bara att hoppas att Rajala forstätter på inslagen bana, och att Sweatt börjar vakna till liv, samt att vi kan få sätta någon tidigt i PP så att vi får lite självförtroende i den spelformen.

Gurra är bra, men Lassi är Gud - ungefär rabbit
Såklart...försöker bara lugna dina nerver min vän... och mina egna för den delen.

Nämen seriöst, självklart är det ett tungt avbräck om en av seriens bästa målvakter, (bäst i min bok), är borta, men jag tror ändå inte att den telajen blir mest avgörande i den här första matchserien mot Färjestad. Om så nu skulle bli fallet alltså. Gustafsson är bra och har fått stå en del matcher nu så jag tror han grejar det bra.

Tror att special teams och vem som hanterar det fysiska och psykologiska kriget bäst blir mer avgörande än vem som står i mål. Båda lagen har två bra målvakter.
Även om Gustavsson gjort det bra för sin ålder så är det ju inget snack om vem som är den bättre av dem. Gustavsson har ännu en bra bit upp till Lassis nivå, han är snarare en aningens bättre version av Larsson. Det vore ett stort avbräck om Lassi inte kan spela.
Därmed inte sagt att vi inte kan slå ut FBK utan Lassi i målet, det borde vi kunna klara ändå. De är inte über-vassa framåt, gäller bara man är noga vid blålinjerna och undviker att dra på sig utvisningar. Däremot blir det värre i en eventuell semi eller final.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad ons 16 mar 2016, 21:48


Jag förväntar mig inget mindre av Filip!
I morgon börjar slutspelet i SHL 2015/16 och som jag förstått det är Luleå först ut! Forza!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Rönken ons 16 mar 2016, 21:50



Om vi nu ändå ska länka Youtube-filmer geek
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad ons 16 mar 2016, 21:54

Note to self:
Dina subtila försök att hinta om att youtube innehåller mer än en film går inte fram. jocolor
Hitta ett sätt att bli tydligare!


Senast ändrad av Puckad den ons 16 mar 2016, 22:02, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken ons 16 mar 2016, 21:54

Puckad skrev:
Jag förväntar mig inget mindre av Filip!
I morgon börjar slutspelet i SHL 2015/16 och som jag förstått det är Luleå först ut! Forza!

Tänk om ändå sådana spektakulär incidenter fortfarande inträffade.. Åtminstone lite mer frekvent bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken ons 16 mar 2016, 23:52

Nu är det nära.. 8 minuter till matchdag bounce 23:52:00
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Pajala tor 17 mar 2016, 00:10

Lassi borta, det lilla chansen till seger blev minimal nu ... 4-1 till FBK ... enkelt
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 17 mar 2016, 00:35

Pajala skrev:Lassi borta, det lilla chansen till seger blev minimal nu ... 4-1 till FBK ... enkelt

Härligt att någon kan hålla alla dessa optimister i schack. Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 17 mar 2016, 03:49

Nu börjar det brännas har absolut ingen bra "feeling" inför denna match.
Jag tror den kommer påminna om tjejernas igår vi hamnar i underläge och får jaga och som vanligt så finns inga framför mål och kan vinna kampen på ev reuter eller styrningar när vi slänger in puckar mot mål..

FBK kommer lura in oss i fällan eftersom vi inte har tålamodet att göra detsamma mot dom och dom kommer kontra in 3-4 puckar sen vinner FBK på lördag vi lyckas vinna tredje men FBK vinner fjärde och då tröttnar vi och förlorar resten och vi åker ut i kvarten igen som vanligt med 4-1 i matcher

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av JuniorX tor 17 mar 2016, 06:22

00 Dagar:12timmar:38minuter:57sekunder

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG tor 17 mar 2016, 06:44

Helvete vilken lång dag det blir på jobbet. Jag har egentligen semester men fick rycka in extra. Kanske lika bra det för den här dagen hade väl om möjligt blivit ännu längre om man bara gått hemma och väntat.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon tor 17 mar 2016, 06:44

Äntligen... Det har spelats 52 omgångar SHL och en drös med CHL matcher... Men det är den här dagen man längtat efter allt sedan match sju i förra säsongens kvartsfinal!
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av amarule tor 17 mar 2016, 08:45

Lasse Proppmätt skrev:Nu börjar det brännas har absolut ingen bra "feeling" inför denna match.
Jag tror den kommer påminna om tjejernas igår vi hamnar i underläge och får jaga och som vanligt så finns inga framför mål och kan vinna kampen på ev reuter eller styrningar när vi slänger in puckar mot mål..

FBK kommer lura in oss i fällan eftersom vi inte har tålamodet att göra detsamma mot dom och dom kommer kontra in 3-4 puckar sen vinner FBK på lördag vi lyckas vinna tredje men FBK vinner fjärde och då tröttnar vi och förlorar resten och vi åker ut i kvarten igen som vanligt med 4-1 i matcher

Lite rädd att det blir just så No  Sad
Nerverna börjar göra sig påminda nu.. affraid
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2016-03-17, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet