Robin Jonsson

+58
JuniorX
Meyhem
amarule
Donten_
Puckad
JoakimJ
makkanmakkan
KaptenBlodskelett
Tigerman
Fred Herbert
Sundance Kid
Lasse Proppmätt
Sir Prozac
Ingemar
Bamsefar
Dentos
Jonken
Kagen
#96
MRGHOST
rumpztr
Pajala
hokkzorz
Micke80
Lajon
Urken
stormvägen
icemask
dubstep
pingu
Donowitz
Hellcop
Pickadoll
Dilox
Rönken
BodenSwe
LulefanGBG
FruktHamster
Högljudd
Old Brooklyn
Huselius1
NallePhu
Rayko
Redbear
Tony Moore
Mange
Norlin
delphi
Chris Hendrix
Dalle
Slapshot
Johan__
Myrman
Lars158
Snikne Ville
Beast.
MickkeJ
Salle
62 posters

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Snikne Ville mån 02 jun 2014, 14:30

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av MRGHOST mån 02 jun 2014, 15:01

Länken funkar ej om man inte prenumererar.

Vad står det om Jonsson?
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear mån 02 jun 2014, 15:27

MRGHOST skrev:Länken funkar ej om man inte prenumererar.

Vad står det om Jonsson?

Den fungerade tidigare. Han har börjat rehabträna, men får bara göra vissa övningar än så länge. Är förhoppningsvis tillbaka i november-december. Kommer inte ihåg allt, så någon kanske kan lägga ut hela texten.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av #96 mån 02 jun 2014, 16:21

Redbear skrev:
MRGHOST skrev:Länken funkar ej om man inte prenumererar.

Vad står det om Jonsson?

Den fungerade tidigare. Han har börjat rehabträna, men får bara göra vissa övningar än så länge. Är förhoppningsvis tillbaka i november-december. Kommer inte ihåg allt, så någon kanske kan lägga ut hela texten.
ISHOCKEY/LULEÅ Diskbråck satte stopp för Robin Jonssons säsongsavslutning. Nu är Luleåbacken opererad och har börjat rehab-träna, men vägen tillbaka är lång.
För drygt fyra veckor sedan fick Luleåbacken Robin Jonsson äntligen genomgå sin ryggoperation. Läkarna gick in på framsidan och opererade in två stycken diskproteser.

– Jag var inte jättekaxig efter operationen. Direkt efter var det kanon med alla tabletter och narkosen som satt i, men jag var inte uppe och sprang direkt. Det gjorde bra ont, säger Jonsson.

Kunde du gå?

– Direkt efter kunde jag gå med hjälp.

På dagens fysträning var Robin Jonsson med och rehab-tränade, även om det bara är ett fåtal övningar han tillåts göra. Operationen kommer till en början ta åtta veckor att läka, men sedan väntar en längre tid av rehabilitering innan Robin Jonsson kan vara spelklar. Själv vet han inte när han kommer vara spelredo igen, men från Luleå Hockeys del har man räknat bort backen under första delen av säsongen.

– Om han kan vara med i november-december får vi vara nöjda, säger Luleåtränaren Joakim Fagervall.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken mån 28 jul 2014, 17:24

http://www.kuriren.nu/sport/luleabacken-i-traning-7749638.aspx - rehab, "runt jul" är tidsplanen. Samma som tidigare vill jag minnas.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG mån 28 jul 2014, 22:56

Get well Jonsson! We'll need you!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Donowitz tor 31 jul 2014, 23:19

Läste just: http://www.nsd.se/nyheter/lulea/dumt-att-klaga-nar-man-inte-har-ont-8640193.aspx

Kom då att tänka på hur löneutbetalningen från Luleås sida ser ut. Någon som vet hur det fungerar ang. idrottsförsäkring etc.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av FruktHamster fre 01 aug 2014, 12:38

bearjew skrev:Läste just: http://www.nsd.se/nyheter/lulea/dumt-att-klaga-nar-man-inte-har-ont-8640193.aspx

Kom då att tänka på hur löneutbetalningen från Luleås sida ser ut. Någon som vet hur det fungerar ang. idrottsförsäkring etc.

Vill minnas att det var något i stil med att klubben betalar lön under de första 2-3 månaderna, sedan kickar försäkringen igång och täcker alla utgifter för spelarens lön. Om det är så fortfarande vet jag inte, men så var det för några år sedan.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av icemask fre 01 aug 2014, 12:47

Först besegrade han cancern och nu detta, en kämpe, en vinnarskalle, sant krigarhjärta !
Såå välkommen tilbaka om inte ryggen sätter stopp, peppar peppar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av MRGHOST fre 01 aug 2014, 14:18

Önskar Robin det bästa. För mig har han gjort allt för klubben och mer kan man inte kräva. Han är en trogen kämpe som jag hoppas får vara frisk framöver.

Men...det finns ju ett liv efte hockeyn också så på ett mer personligt plan så hoppas man ju att han inte trotsar läkare eller om rygger säger ifrån. Kan ju bli ett rent helvete framöver med en slut rygg.

Hoppas allt blir bra!
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear ons 27 aug 2014, 12:26

Från Kuriren-bloggen:

30-årige Robin Jonsson gjorde första ispasset i dag efter sin ryggoperation i våras. Ett lättare sådant, men givetvis ett glädjande besked för honom själv och Luleå Hockey. Han är otroligt viktig för lagets defensiv, men det gäller att skynda sakta.
Jonsson kom till Luleå Hockey från Timrå 2009 och det här blir hans sjätte säsong i Norrbotten.
Han har gjort 258 matcher i Luleåtröjan så här långt.
Med sina defensiva kvaliteter, 100 kilo och pådrivande egenskaper är han som sagt viktig för hela laget.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG ons 27 aug 2014, 12:30

Härligt Robin! En riktig krigare!

Men, som sagt, bara man inte stressar fram något nu, men det tror jag inte heller att man gör. Jag har fullt förtroende för Luleås läkarteam och ledning i det avseendet.

Jonsson kommer att bli grymt viktig i vinter när han kommer tillbaka. Skulle han kunna spela framåt jul, eller kanske efter juluppehållet så vore det en enorm förstärkning. Nästan lite som en värvning mitt under säsongen.

Han är ju precis den spelartyp som vi saknar mest i nuläget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av pingu ons 27 aug 2014, 17:00

Forza Robin!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken ons 27 aug 2014, 17:47

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Urken ons 27 aug 2014, 18:13

Robin är en oerhörd kämpe. Se nu till att krya på dig så vi återigen får se dina solida defensiva insatser! - och eventuellt ett avgörande suddenmål Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Kagen ons 27 aug 2014, 18:31

Oj nere på 82kg.. på eliteprospect står han på 100 pannor jämnt. 82kg det är Zaar, Mannberg, Fagerudd och Wallmark nivå.

Om han ska bygga upp både styrka och kondition igen och sedan på det börja köra övningar har jag väldigt svårt att se honom göra sitt första byta före årsskiftet i alla fall. Nu är jag inte någon expert men vad fan på ett forum får man ju gissa utan att bli av med licensen.

Väldigt skönt att karriären inte är över iaf och att han nu krigar för att återkomma.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Old Brooklyn ons 27 aug 2014, 18:36

Kör Robin! En kämpe, en källa för inspiration och en förebild på många plan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken ons 27 aug 2014, 19:07

Kagen skrev:Oj nere på 82kg.. på eliteprospect står han på 100 pannor jämnt. 82kg det är Zaar, Mannberg, Fagerudd och Wallmark nivå.

Om han ska bygga upp både styrka och kondition igen och sedan på det börja köra övningar har jag väldigt svårt att se honom göra sitt första byta före årsskiftet i alla fall. Nu är jag inte någon expert men vad fan på ett forum får man ju gissa utan att bli av med licensen.

Väldigt skönt att karriären inte är över iaf och att han nu krigar för att återkomma.

Regerade också på det, men han sa ju även att han normalt är på 94-95 pannor, fast är ju 12-13 kg skillnad när det var som mest/värst.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Snikne Ville fre 12 sep 2014, 09:57

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Snikne Ville tor 18 sep 2014, 14:40

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av MickkeJ sön 26 okt 2014, 11:29

Hur långt borta är en Jonsson-comeback? Han behövs och är saknad!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 26 okt 2014, 11:32

Stålnacke skrev häromdagen att Jonsson är med på många av övningarna numera och att det ser ut att gå framåt. Stålis skrev även något om att december som det talats om tidigare inte känns helt orimligt, men det är i allra högst grad spekulationer. Men det är väl åtminstone något att gå på, Stålis ser väl en del träningar till och från till skillnad mot oss andra Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av MickkeJ sön 26 okt 2014, 11:41

Får hoppas på december då, han är mer än välkommen på våran backlinje!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Micke80 sön 26 okt 2014, 11:46

Man pratade väll om att det inte var aktuellt innan juluppehållet. Antar att det blir en ordentlig uppbyggnadsträning för att sedan köra på hårt under några veckor med laget och utvärdera. Sen under juluppehållet brukar vi ju klämma in en träningsmatch mot Skellefteå så då får han kanske prova på i match och sedan, beroende på utfallet, är han åter.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 26 okt 2014, 11:51

Micke80 skrev:Man pratade väll om att det inte var aktuellt innan juluppehållet. Antar att det blir en ordentlig uppbyggnadsträning för att sedan köra på hårt under några veckor med laget och utvärdera. Sen under juluppehållet brukar vi ju klämma in en träningsmatch mot Skellefteå så då får han kanske prova på i match och sedan, beroende på utfallet, är han åter.

Det Stålis nämnde med fullt tillbaka vet jag inte om han menar matchläge direkt, är nog snarare träningsfasen. Från att han kan köra fullt ut med kroppskontakt osv på träning är det nog en bit kvar också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Micke80 sön 26 okt 2014, 11:54

Rönken skrev:
Micke80 skrev:Man pratade väll om att det inte var aktuellt innan juluppehållet. Antar att det blir en ordentlig uppbyggnadsträning för att sedan köra på hårt under några veckor med laget och utvärdera. Sen under juluppehållet brukar vi ju klämma in en träningsmatch mot Skellefteå så då får han kanske prova på i match och sedan, beroende på utfallet, är han åter.

Det Stålis nämnde med fullt tillbaka vet jag inte om han menar matchläge direkt, är nog snarare träningsfasen. Från att han kan köra fullt ut med kroppskontakt osv på träning är det nog en bit kvar också.

När man kör rehab, oavsett var på kroppen skadan är så brukar man ju köra samma belastning i några veckor innan man stegrar en nivå. Så kör han nu några övningar med alla andra så kan jag tänka mig att man lägger på fler övningar utan att lägga på mer närkamp innan man bygger vidare med det och sedan köra fullt. Men om man kör varje nivå 2-3 veckor förutsatt att det inte blir bakslag så får man ju ändå räkna med ca 2 månader innan han spelar en seriematch.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG sön 26 okt 2014, 13:07

Precis den typ av back som vi saknar i dagens trupp. Eler nu saknar vi ju honom inte i den bemärkelsen eftersom han ingår i truppen, men han saknas på isen. Vi har så mycket potential i de unga backarna, framförallt offensivt, men det behövs en till rejäl back som avlastar dem i defensiven. Det är den största bristen i dagens Luleå tycker jag.

Kämpa Robin! Vi behöver dig, fast skynda långsamt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av FruktHamster sön 26 okt 2014, 15:26

Tror ni bör vara försiktiga med förväntningarna på RJ. Med tanke på hur länge han varit borta från träning så tror jag inte han kommer glida in och dominera.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG sön 26 okt 2014, 15:43

Nej det är ju det man är rädd för. Lite det jag menade med att skynda långsamt också. Lär ju ta ett tag innan han kommer in i matchtempo och dyl. Dessutom är man ju ur gängorna när man inte är inne i situationer under match och dyl. Sådant kan också göra att skador inte läker ordentligt eftersom man satsar och belastar fel i situationerna.

Hoppas att man matchar in honom långsamt när han väl kommer tillbaka så att han får hitta formen och känna på det succesivt. Hittar han formen så kan det bli en roligare säsong än vad det varit hittills, gör han inte det, mja då tror jag tyvärr att vår backsida är lite för tunn för slutspelshockey. Tyvärr, försöker att inte vara pessimistisk.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG fre 31 okt 2014, 06:56

Fan vad den här killen behövs i nuvarande backbesättning. Den väger tyvärr alldeles för lätt i egen zon. Det är ju kuken rent ut sagt att han är skadad. Känns som vår viktigaste back den här säsongen.

Håller tummarna för att Jonsson skall bli frisk snart nog, och att han skall hinna hitta formen i tid. Annars behöver det nog faktiskt värvas en back framåt jul. Som alla pessimister här inne skriker om. Jag tillhör ju dem som inte heller tycker att man skall värva i onödan, och ser ännu ingen fara på taken, men man får ju inte heller vara helt blind för resultaten och tabelläget, och kanske framförallt hur spelet ser ut. Offensivt har jag fortfarande stora förhoppningar på att vi skall komma igång, det finns mycket mer att kräma ur t.ex. Zaar, Wallmark, Dixon, Chris bland forwards och även Näkyvä, Kukan och ev någon mer bland backarna.

Men defensivt har vi inte så mycket som står emot när motståndarna får tryck på oss, och vi slarvar alldeles på tok för mycket med pucken i egen zon. Jag älskar Fagervalsl intentioner att spela konstruktivt och bygga spelet från egen zon genom att behålla pucken i laget, men när det inte fungerar så måste man ibland också kunna anpassa sig till hur matchen utvecklas.

En Robin Jonsson som kan hjälpa till att avlasta Nagander och Sandström, i det defensiva jobbet vore helt obeskrivligt skönt. Jag vet att Robin kämpar allt han kan, (han är den typen), så det här är ingen uppmaning utan snarare en påhejning:

KÄMPA ROBIN!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Jonken lör 01 nov 2014, 12:38

Visst är ju så. Vi skulle ju onekligen behöva KUNG Robin på isen. Till precis det ändamålet som redan tagits upp här: Att gå in och hjälpa till att lyfta på det defensiva oket -som nu vilar tungt på Sandström, Savilahti-Nagander, Kukan -tillsammans med en i princip dubblerande Näkyvä.

Helt klart är att vi i nuläget har en fjärdedel för lite tyngd, rå-styrka & offervilja när det gäller det strikt defensiva spelet. Saker som sitter som klister i molekyl-nivå på Robin Jonsson. Och inte bara detta: Även den enorma trygghet #39 bidrar med till ett försvarsspel.

Hoppas, hoppas allt funkar enligt plan för Robin -och han kommer tillbaka för att kunna spela sitt spel utan onödiga smärtor. Rörliga och samtidigt fysiska backar med hjärta växer inte på träd längre.

- Önskar Robin allt gott och snabbt stundande comeback av gammalt gott slag!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Dentos sön 02 nov 2014, 10:46

Det blev extra tydligt hur mycket vi behöver Robin efter Färjestads 2-0 mål när vi har HJELM framför mål i ett BOXPLAY! Fan ett lag som har en back som Hjelm i ett boxplay skulle man kunna tro spelade i allsvenskan, om ens det. Hjelm får inte spela boxplay, och jag vet verkligen inte varför han gör det. Det går bara inte. Med Jonsson på Hjelms plats i boxplay har vi däremot Sveriges bästa boxplay utan tvekan. Vilket är en trygghet då vi i år verkar gilla att ta ganska mycket utvisningar.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken lör 08 nov 2014, 13:15

http://www.kuriren.nu/nyheter/luleabacken-hemskt-att-sta-vid-sidan-av-7937878.aspx

"Jonsson deltog i det mesta utom kontaktträning.

– Planen är att jag ska kunna delta fullt ut från den 1 december, men hur det sedan blir återstår att se, säger 30-åringen.

– Jag har haft två sämre dagar. Vi har ökat belastningen, men vad det beror på låter jag vara osagt."
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear fre 28 nov 2014, 23:11

Från NK:s blogg:

"Robin Jonsson satt i kostym nere i omklädningsrummet efter matchen - men redan på måndag är han med laget och tränar för fullt.

- Vi får se hur kroppen svarar. Jag kommer säkert att få något bakslag, men förhoppningsvis känns det bra hela december, säger han.

Hur länge dröjer det innan du är redo för spel?

- Jag vet inte. De andra har ju fått en och halv månad på sig att komma in i allting. Nu har jag ju fuskat lite och tränat med laget ett tag, men det är ändå mycket som ska sitta. Tajmingen, de större zonerna, den nya icingregeln. Allt är ju nytt för mig. Men det känns bra och jag hoppas kroppen svarar bra och att jag kan vara med och spela snart igen."
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken fre 28 nov 2014, 23:39

Frågan är om det är rättvist mot dels Jonsson själv men även mot oss supportrar och laget som helhet att sätta tilliten till att Jonsson som har opererat in metall-diskar i sin rygg ska vara någon sorts messias? Han får dock gärna vara det, men känns som rätt osannolikt att han är i toppform närmaste månaderna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Urken fre 28 nov 2014, 23:45

Rönken skrev:Frågan är om det är rättvist mot dels Jonsson själv men även mot oss supportrar och laget som helhet att sätta tilliten till att Jonsson som har opererat in metall-diskar i sin rygg ska vara någon sorts messias? Han får dock gärna vara det, men känns som rätt osannolikt att han är i toppform närmaste månaderna.

Skulle han komma ut och spela bra, eller ens hyfsat, så är det ett mirakel. Inte alls menat som något negativt mot Robin, utan mer sett till de omständigheter som råder.

Hoppas kan man ju alltid. Huvudsaken att han kan spela överhuvudtaget, om det är det han vill.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken mån 01 dec 2014, 10:58

https://twitter.com/JimmyStalnacke/status/539356640961892352 - början av december var det väl sagt ja? Varför inte klippa första december då.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Beast. mån 01 dec 2014, 12:25

Tyvärr inget spel för Jonsson i december. Tidigast Januari verkar vara det aktuella...

Saxat från Stålnackes twitter:
"Robin Jonsson kommer ta december som en träningsmånad. Flyter allt på så är han i spel efter det."
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear tor 25 dec 2014, 16:33

Jonsson gör säsongsdebut mot HV den 3:de januari, om inget bakslag inträffar.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Bamsefar tor 25 dec 2014, 16:34

Redbear skrev:Jonsson gör säsongsdebut mot HV den 3:de januari, om inget bakslag inträffar.

cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Ingemar tor 25 dec 2014, 16:56

Bamsefar skrev:
Redbear skrev:Jonsson gör säsongsdebut mot HV den 3:de januari, om inget bakslag inträffar.

cheers
Tjohoooo bounce
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Slapshot tor 25 dec 2014, 19:14

Äntligen! Lycka till Robin Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Micke80 tor 25 dec 2014, 22:43

Hoppas han får den hyllning han förtjänar. En standing ovatiin då han gör sitt första byte är det minsta han ska ha.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG fre 26 dec 2014, 12:06

Helt underbart!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear tis 30 dec 2014, 22:42

http://www.kuriren.nu/100-hockey/tillbaka-efter-elva-manaders-franvaro-8048969.aspx

Robin Jonsson har inte spelat sedan i februari i fjol. Då vaknade han en morgon och kunde inte kliva ur sängen. Två kotor i ryggen gav fruktansvärda smärtor och med ett dammsugarrör kunde han ta sig till toaletten.

Han opererades senare under våren och efter det har det varit vila och rehabilitering.

Från december månad har Luleåbacken klivit in i full träning.

Och nu är han redo igen.

På lördag smäller det mot HV71 – efter elva månaders frånvaro.

– Nu kör vi, säger han.

– Vill tränarna ha mig så kör vi, säger en sprudlande glad Robin Jonsson.

Han går omkring iklädd kostym i Luleås omklädningsrum. Laget har tagit sin tredje raka seger efter landslagsuppehållet. Dessutom är de två nya backarna Jonathan Sigalet och Chad Billins på plats och har gjort bort debuten.

Tolv backar i truppen.

Nu väntar rejäl konkurrens om speltiden.

– Nu är det dags att ge det chansen och sedan får vi utvärdera eftersom, säger 31-åringen som fått två nya kotor i ryggen.

– Någon gång ska vi testa det. Vi har sagt att jag skulle träna december ut och sedan köra igen.

Han har spelat i Luleå sedan 2009/2010 och kontraktet sträcker sig över 2015/2016.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken tis 30 dec 2014, 22:45

Redbear skrev:Robin Jonsson har inte spelat sedan i februari i fjol. Då vaknade han en morgon och kunde inte kliva ur sängen. Två kotor i ryggen gav fruktansvärda smärtor och med ett dammsugarrör kunde han ta sig till toaletten.

Han opererades senare under våren och efter det har det varit vila och rehabilitering.

Från december månad har Luleåbacken klivit in i full träning.

Och nu är han redo igen.

På lördag smäller det mot HV71 – efter elva månaders frånvaro.

– Nu kör vi, säger han.

– Vill tränarna ha mig så kör vi, säger en sprudlande glad Robin Jonsson.

Han går omkring iklädd kostym i Luleås omklädningsrum. Laget har tagit sin tredje raka seger efter landslagsuppehållet. Dessutom är de två nya backarna Jonathan Sigalet och Chad Billins på plats och har gjort bort debuten.

Tolv backar i truppen.

Nu väntar rejäl konkurrens om speltiden.

– Nu är det dags att ge det chansen och sedan får vi utvärdera eftersom, säger 31-åringen som fått två nya kotor i ryggen.

– Någon gång ska vi testa det. Vi har sagt att jag skulle träna december ut och sedan köra igen.

Han har spelat i Luleå sedan 2009/2010 och kontraktet sträcker sig över 2015/2016.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/tillbaka-efter-elva-manaders-franvaro-8048969.aspx

Nu varken tror eller vågar jag hoppas på att Jonsson är tillbaka i gammalt gott slag närmaste veckorna. Men f-n backlinjen börjar ta sig, minst sagt, kommer Jonsson någorlunda tillbaka framåt slutspelet med maximalt flyt så är det riktigt bra topp6 helt klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av icemask tis 30 dec 2014, 23:09

Om Jonsson´s rygg håller och han får spela sitt backspel som den general han kan vara så har han chansen att bli en ikon i LHF, håller kroppen så har han säkert 5 säsonger kvar i sig, skulle betyda mycket för LHF som satsar utvecklingen av unga backar !
Dessutom har han ju dragits med ryggbesvären under flera säsonger, blir han symptomfri betyder nog mycket för hans spel !
Men vi kanske inte ska ha för stora förhoppningar utan låta det ta sin tid att komma in i spelet !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Slapshot tis 30 dec 2014, 23:13

Min favoritback äntligen tillbaka! Kör hårt Robin!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av FruktHamster ons 31 dec 2014, 01:43

Underbart att läsa!
Men varnar, likt alla andra, om förväntningar. Betänk hur lång tid det tagit för Cam att hitta formen igen.

Håller alla mina tummar för att Robin ska komma tillbaka i gammalt gott slag.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Sir Prozac ons 31 dec 2014, 06:58

JAAA, Äntligen! Hoppas verkligen att det håller!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 3 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet