Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Sida 18 av 18 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn i ons 19 sep 2018, 22:31

Just därför som jag tror på Jidström som rätt man på rätt plats. Han kommer inte bara med erfarenhet som säljare, utan som en f.d. klubbdirektör för vårt gäng. Självklart har han ett marknadsekonomiskt perspektiv, men även perspektivet av föreningen, identiteten, samarbete med fans och mycket mer. Jag tror stenhårt på att just Peter är den snubben som kan klara av nämnda balansgång på ett mycket bra sätt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 4633

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore i ons 19 sep 2018, 22:44

Hmm..Jag är inte så säker på Jidströms kapacitet, "räddningsglorian" under Jidström/Stöckels år heter nog mer Jonas Rönnkvist och framgångarna på isen. Betänk att rönken gjorde LHF till ett topplag med små medel och många "billiga" allsvenska spelare som han fick att prestera.
Hade vi haft ex. Fagervall eller skuggan i båset den tiden tror jag vi hade spelat i HA idag..
Jag hoppas naturligtvis att Jidström kan tillföra kapital och goodwill till LHF men vill vänta med superlativerna ett tag till.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 2837

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Puckad i ons 19 sep 2018, 22:56

@Tony Moore skrev:...Hade vi haft ex. Fagervall eller skuggan i båset den tiden tror jag vi hade spelat i HA idag...
+1 på den!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 5568

Inlägg av Old Brooklyn i tor 20 sep 2018, 10:33

Självklart ska han utvärderas, men jag har höga förhoppningar. Han har ju i alla fall tjuvstartat på ett bra sätt. Utan honom hade vi inte haft någon ny ljud- och ljus anläggning eftersom det var han som från första början sammanförde LHF, Porser och Bright.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Tony Moore i tor 20 sep 2018, 17:15

@Old Brooklyn skrev:Självklart ska han utvärderas, men jag har höga förhoppningar. Han har ju i alla fall tjuvstartat på ett bra sätt. Utan honom hade vi inte haft någon ny ljud- och ljus anläggning eftersom det var han som från första början sammanförde LHF, Porser och Bright.
Sant..
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Tony Moore i fre 09 nov 2018, 18:11

Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av rasbiologen i lör 10 nov 2018, 10:39

Sas väl inte så mycket men det är skönt att det känns som att det går framåt istället för utför.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 827

Inlägg av Jonken i tis 20 nov 2018, 06:29

Tydligen har man åter börjat att slarva med detaljer -inom Luleå Hockeys ledning. Man är inte alls up-to-date -med att ens hålla sin aktuella truppen uppdaterad på sin egna hemsida. Oavsett vad denna tabbe beror på; hamnar tyvärr amatör-reflektionen över ledningens bord.

- Isac Lundeström är kvar; TROTS att han är Anaheims spelare.
- Mattias Guter värvades in; INGENTING uppdateras.
- David Lindquist drog; Samma sak...

Luleå Hockey ska vara up-to-date på sin egna hemsida. -PUNKT. Allt annat ger bara en amatörmässig bild av föreningen. Och det går inte för personer i föreningen att peka fingrar om varför tekniken i föreningen slaskar: 'Att sedan vi gjorde om hemsidan för att SHL skulle tjäna lite mer kick backs" översättningen; -är bara tragisk & larvig. Oavsett; ska väl en köpt teknik iaf funka..?

Vid en skolgård i veckan var den några barn som ropade högt att Isac Lundeström kommit tillbaka till Luleå Hockey. Det stod på hemsidan. Gissa vilken effekt detta hade på alla som hörde detta på gatan? -Jepp: Mobiltelefonerna kom ganska fort fram; följt av suckar & huvudskakningar.

Hur många här tror att dessa suckar & huvudskakningar -var ämnade åt barnen på skolgården -eller åt Luleå Hockey som inte uppdaterar....?

Sånt här är SÅ ONÖDIGT Luleå Hockey...…….
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3123

Inlägg av wilmus2007 i tis 20 nov 2018, 07:21

@Jonken skrev:Tydligen har man åter börjat att slarva med detaljer -inom Luleå Hockeys ledning. Man är inte alls up-to-date -med att ens hålla sin aktuella truppen uppdaterad på sin egna hemsida. Oavsett vad denna tabbe beror på; hamnar tyvärr amatör-reflektionen över ledningens bord.

Luleå Hockey ska vara up-to-date på sin egna hemsida. -PUNKT. Allt annat ger bara en amatörmässig bild av föreningen. Och det går inte för personer i föreningen att peka fingrar om varför tekniken i föreningen slaskar: 'Att sedan vi gjorde om hemsidan för att SHL skulle tjäna lite mer kick backs" översättningen; -är bara tragisk & larvig. Oavsett; ska väl en köpt teknik iaf funka..?

Vid en skolgård i veckan var den några barn som ropade högt att Isac Lundeström kommit tillbaka till Luleå Hockey. Det stod på hemsidan. Gissa vilken effekt detta hade på alla som hörde detta på gatan? -Jepp: Mobiltelefonerna kom ganska fort fram; följt av suckar & huvudskakningar.

Hur många här tror att dessa suckar & huvudskakningar -var ämnade åt barnen på skolgården -eller åt Luleå Hockey som inte uppdaterar....?

Kan bara instämma....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 325

Inlägg av Tigerman i tis 20 nov 2018, 09:33

@Jonken skrev:Tydligen har man åter börjat att slarva med detaljer -inom Luleå Hockeys ledning. Man är inte alls up-to-date -med att ens hålla sin aktuella truppen uppdaterad på sin egna hemsida. Oavsett vad denna tabbe beror på; hamnar tyvärr amatör-reflektionen över ledningens bord.

Detta är ett ämne som jag tror du kan få direkt respons på från LHF så jag rekommenderar att du mailar dem.

Tigerman

Antal inlägg : 3045

Inlägg av Jonken i tis 20 nov 2018, 17:47

@Tigerman skrev:
Detta är ett ämne som jag tror du kan få direkt respons på från LHF så jag rekommenderar att du mailar dem.
Jag utgår ifrån att Luleå Hockey har koll på vad som skrivs här.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3123

Inlägg av Tigerman i tis 20 nov 2018, 18:50

@Jonken skrev:
@Tigerman skrev:
Jag utgår ifrån att Luleå Hockey har koll på vad som skrivs här.  
Man kan ju göra det, ja, och hoppas på det bästa. Men vill man vara effektiv i sin kommunikation så tar man ärendet med den det direkt berör.

P.S: Och för att inte verka avsnoppande, det är ju faktiskt ett konkret problem som du påpekar och dessutom enkelt att åtgärda, till skillnad från om någon t.ex. har subjektiva åsikter om lagbygget eller person. Alltså, det vore m.a.o. fullt naturligt om man nu tycker att detta behöver åtgärdas, att man pratar direkt med Terva eller Hedlund som är de som ligger närmast till hands att fixa sånt här. Att göra inlägg på ett forum för visserligen fram din åsikt till en intresserad (men högst begränsad) allmänhet men det leder nog sällan till verkliga förbättringar. Tror jag alltså.

Tigerman

Antal inlägg : 3045

Inlägg av Old Brooklyn i sön 07 apr 2019, 12:43

Det närmar sig bokslut för denna säsong. Vi har ökat publiksnittet rejält, har redan haft tre (i princip) fullsatta hemmamatcher i slutspelet. Senare idag väntar ytterligare en fullsatt match och vi är garanterade minst en till hemmamatch. Vinner vi idag så är vi garanterade minst två till slutspelsmatcher på hemmaplan.

Vinsten ifjol var 1,3 miljoner efter framförallt åtgärder på kostnadssidan. Känslan är väl att vi ökar våra intäkter rejält den här säsongen. Ska vi våga oss på att gissa?

Jag gissar att vi ligger på ca 5 miljoner plus just nu. Tar vi oss till final kanske vi kan landa på ca 7-8 miljoner plus. Givetvis bara gissningar. Jag har inga kanaler in på kansliet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Bamsefar i sön 07 apr 2019, 13:10

@Old Brooklyn skrev:Det närmar sig bokslut för denna säsong. Vi har ökat publiksnittet rejält, har redan haft tre (i princip) fullsatta hemmamatcher i slutspelet. Senare idag väntar ytterligare en fullsatt match och vi är garanterade minst en till hemmamatch. Vinner vi idag så är vi garanterade minst två till slutspelsmatcher på hemmaplan.

Vinsten ifjol var 1,3 miljoner efter framförallt åtgärder på kostnadssidan. Känslan är väl att vi ökar våra intäkter rejält den här säsongen. Ska vi våga oss på att gissa?

Jag gissar att vi ligger på ca 5 miljoner plus just nu. Tar vi oss till final kanske vi kan landa på ca 7-8 miljoner plus. Givetvis bara gissningar. Jag har inga kanaler in på kansliet.
Räknar du in tv-pengarna då också?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 7483

Inlägg av Old Brooklyn i sön 07 apr 2019, 13:14

@Bamsefar skrev:
@Old Brooklyn skrev:Det närmar sig bokslut för denna säsong. Vi har ökat publiksnittet rejält, har redan haft tre (i princip) fullsatta hemmamatcher i slutspelet. Senare idag väntar ytterligare en fullsatt match och vi är garanterade minst en till hemmamatch. Vinner vi idag så är vi garanterade minst två till slutspelsmatcher på hemmaplan.

Räknar du in tv-pengarna då också?
Vet faktiskt inte hur man ska tänka kring dessa. Antar att klubbarna har budgeterat för de nya pengarna, och då gör de väl varken till eller från vad gäller vinst?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Urken i sön 07 apr 2019, 13:17

Jag förväntar mig >5 miljoner i vinst denna säsong.
Urken
Urken

Antal inlägg : 14533

http://luleahockey.se/

Inlägg av Tony Moore i sön 07 apr 2019, 13:47

S-möte 2019-03-21
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf_1912
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf_1913
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Lehto i mån 15 apr 2019, 21:01

Vet vi vad vi och dom andra lagen har i spelarbudget?
Minns att Stefan Enbom tvittrade nått att vi hade lägst av alla 4 lagen som var kvar.

Lehto

Antal inlägg : 55

Sida 18 av 18 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet